Gå til innhold

Støy i høytalere!

Ranger emnet

Celica lover

Anbefalte innlegg

Å herre jesu.. Bruker jo mer i y-led og splittere enn andre bruker på bilen jo..

Uansett så vil du nok få en god del støy ettersom y-led er veldig gode til å plukke opp det..

Hva i alle dager er det egentlig du driver med? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalet som kommer UT fra en CD-spiller via HØYTTALERUTGANGENE er et forsterket signal!

Dette signalet skal IKKE inn på en SIGNALINNGANG på en forsterker!

Da kan forsterkeren bli ødelagt og lyden vil GARANTERT bli dårlig!

Har du ikke flere RCA (linjeutganger) på spilleren din så bør du begrense antall forsterkere på den.

Du mister muligheten til å justere lydnivået på spilleren din dersom du bruker Y-ledd for å få signal inn på alle linjeinngangene på forsterkeren.

Håper at du søker hjelp hos en forhandler når du skal kopple stereo. Du har tydelig vis begrenset tilgang på informasjon og meget liten erfaring med dette og som vi alle kanskje vet så bør en ikke leke med bilstereo. Dårlige kontakter etc KAN føre til BRANN!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare et hunn uttak på spilleren... men har kuttet ned litt da jeg fant ut greia med ISO :D hehe

jeg skal nå koble 2stk 4" og 2stk 5,25" på ISO... men jeg har jo 4stk 6,5" og 2stk 6x9" + at jeg skal kjøpe meg 2stk SUB! hva gjør jeg med det da?

Takk for gode råd folkens!!!:D

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye er ikke nødvendig vis best.

Har du delefiltre til disse høyttalerne dine?

Hvilke type er høyttalerne dine?

Bilder av dem?

Bruker du eksterne delefiltrer som følger med høyttalerne så stiller du litt sterkere når det gjelder oppkoplingen av høyttalerne.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider