Aleksander Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Hei, Jeg har noen spørsmål ang. sivile politibiler. 1.Hva er egentlig reglene på dette med sivilbil? Har de lov til å kamuflere seg som hva de vil? Litt kjedelig å bli stoppa av taxi, likbil, rørlæggar, pizzabil osv... Slik JEG tolker ordet "sivil bil", så er det en vanlig privateid bil. Har hørt snakk/rykter om UP forkledd som taxi osv. 2.Tenker også litt på dette med om DE bryter loven. Har tenkt litt på dette med å være litt vrang hvis jeg blir stoppet og de kjører med feil/ulovlig lysbruk, soting, de provoserer det fram osv osv. [Postet dette i et annet delforum før jeg så at det var en egen juridisk bit...] Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 1. Har ikke dette klart foran meg, men de har ikke lov til å utgi seg for å være noe de ikke er. Det finnes ingen sivile politibiler kamuflert som tyske bobilturister, taxisjåfører, rånere med Volvo 244 eller noe annet. 2. Dersom de bryter loven, må du gjerne anmelde dem for det, men jeg foreslår at du er sikker i din sak, hvis ikke blir det bare tåpelig. Det er mange oppfatninger om for eksempel lysbruk, men det er ikke alle som vet hva som er lov/ikke lov, så her må du som sagt være sikker. Den sotinga politiet gjør på sine sivile biler er fullstendig lovlig. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hadde PKK på en uniformert Mondeo med celleinnredning i baksetet. Denne innredningen gjør da at bilen bare har fire sitteplasser, men i vognkortet sto det fem. Tok en tlf til BT, og han sa at så lenge det var politibil var det greit, men jeg fikk ikke vite hvorfor. Så det er mye usynlige regler ute å går Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 her går det ihvertfall 2 sivilbiler, som ser ut som rånebil, en BMW 5serie med store felger, senket, sota viduer over hele bilen, kjørte med tåkelys og park om kvelden, men det var i den tiden det ikke var så "ulovlig" og kjøre med dem på om kvelden. Og så en eller annen audi, men har jeg aldri sett den selv. BMWèn gikk for noen år siden, men har ikke sett den på noen¨år, så jeg vet ikke om den eksisterer enda. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Mondeo med N sticker, bagasje i bagasjen og skiboks på taket har blitt sett mener jeg og ha hørt.. litt sånn forkledd som turist ja.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brannffs Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Politiet har lov til, som alle andre, å forkle seg som hva de vil - da begrenset av at man ikke kan kamuflere seg ved å bruke firmarellaterte biler/biler som har stor likhet til en firmarellatert bil, eks posten, elektriker-bil osv, dette selvfølgelig med norske skilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Politiet har lov til, som alle andre, å forkle seg som hva de vil - da begrenset av at man ikke kan kamuflere seg ved å bruke firmarellaterte biler/biler som har stor likhet til en firmarellatert bil, eks posten, elektriker-bil osv, dette selvfølgelig med norske skilter. Stemmer stemmer. Det er ikke noe i veien for å fylle bilen med bagasje, Ole Brumm-solskjermer og gamle strikkeputer på hattehylla. Men de har ikke anledning, som du sier, til å utgi seg for å være fra et firma, taxi eller utenlandske kjøretøy. Som sagt :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 på på østlandet en plass de hadde en litt eldre taunus eller noe sånt for noen år siden. bilen såg visst litt grom ut. tok visst MANGE med den bilen ettersom det var mange som skulle yppe osv. Siter - bmw 335i 86mod - vw passat 99mod 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 den velkjente carina stasjonsvogna (reg nr: ju xxxxx)som gikk i lillestrøm for en stund siden hadde lsk merke på bakruta. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 her veit jeg de har alt fra en gammel 244, ny orginal audi a4 sportline(eller hva de heter, store felger, senk, soting osv) men kjører ikke nå rånebil. En kompis ble tatt i siljan,av en mercedes! Denne var vist vill, han politimannen viste han hvor utstyret var.Knappene var under et rom i midtkonsollen, radion var i hanskerommet, alt du så var skjermen. Og lysa var VILLE, blinkende blått i hovedlykter, tåkelys, grill, og i bakspeilet. Så ut som et kjørende lampehus fikk jeg vite... Politiet er så hissige for tiden:S Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Politiet er så hissige for tiden:S Det er faan meg ikke rart heller... Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Politiet er så hissige for tiden:S Det er faan meg ikke rart heller... Det har du helt forbanna rett i :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap2k Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 det var no meget rart, for i trondheim er det en politibil forkledd som taxi. har sett den selv stoppet folk med blålys, og kommet politifolk ut av "taxien" Siter Mitt E36 turbo Prosjekt Man har alltids vinkelsliper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 pass dere for en svart 242 med 17" polaris felger rundt oslo området, den går fælt, kjørte med park + tåke når jeg hilste på de. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Så en Peugeot 406 (usikker på modellen), svart på E18 i Asker som hadde stoppet en bil. De hadde satt på slike solskjerminger for barn i vinduene bak med disney på. Slike med sugekopper. Haha Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg