zckumling Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Nå er det på'n igjen med problemer. Begynner å bli ganske bitter på den stakkars golfen min nå... viskerne, nærlys og kjøle/varme-anlegget vil faen ikke fungere! Jeg startet opp bilen min i morges, det var kaldt og jævlig og det var vann på frontruta.. ingen reaksjon da jeg skrudde på bryterne.. Men!.. Hvis jeg trykker inn spaken for langlys helt inn, så starter viskerne å gå og vifta blåser som bare det... helt til jeg slipper den igjen.. Har hatt problemet en gang tidligere men da gikk d over etter en stund.. noen som vet hva det kan være ? har skjekka sikringer og banka litt på releène.. Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette? :D Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Originally posted by zckumling Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette? :D Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL Har en '86 Golf 2 1.6 CL . det er kun da motoren er kald at det skjer med meg..men så fort motoren begynner å bli varm er det ikkeno problem..men det med vått ute? næh...også av og til da det er vått? er vel kun pga motoren som er kald tenker jeg.har aldri hatt noe problem med at det er vått ute.. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 sånn er det iblandt å kjøre VW! men det er så herlig når ting virker at det veier opp for alt det dumme Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr.green Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Bytt tenningsbryter! Hadde det samme problemet og då var det den som var slitt. :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Dr.green Bytt tenningsbryter! Hadde det samme problemet og då var det den som var slitt. :op det er den elektroniske delen av tenningslåsen din, koster ca 300 kr ny hos møller og er ganske rett frem og bytte. Standardproblem på golf, denne elektriske delen brenner opp pga all strømmen som går igjennom den (sånn går det når bl.a hovedlysene går igjennom den, i stedet for et rele). Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
18tom Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by zckumling Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette? :D Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL Hadde samme problemet med Golfen min for en tid tilbake. Dette var en '85 Golf2 1.6 Cl. Hadde bare problemer når det var vått/rått i været. Motoren begynte å lugge og farten dalte helt til jeg måtte stoppe. Stoppet motoren, ventet et par minutter og kunne kjøre videre uten problemer. Fant aldri ut hva det kunne være før bilen ble stjålet....men du kan jo ta en titt på denne tråden, tror det er noe av det samme problemet og her er det noen gode forslag: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18531 Siter 97 Polo 1,4 16V 77 Polo 1,1 x-96 Polo Colour Concept x-85 Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Oktober 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by projektRUST det er den elektroniske delen av tenningslåsen din, koster ca 300 kr ny hos møller og er ganske rett frem og bytte. Standardproblem på golf, denne elektriske delen brenner opp pga all strømmen som går igjennom den (sånn går det når bl.a hovedlysene går igjennom den, i stedet for et rele). Det er problem nr.1 du retter til nå? Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by 18tom Hadde samme problemet med Golfen min for en tid tilbake. Dette var en '85 Golf2 1.6 Cl. Hadde bare problemer når det var vått/rått i været. Motoren begynte å lugge og farten dalte helt til jeg måtte stoppe. Stoppet motoren, ventet et par minutter og kunne kjøre videre uten problemer. Fant aldri ut hva det kunne være før bilen ble stjålet....men du kan jo ta en titt på denne tråden, tror det er noe av det samme problemet og her er det noen gode forslag: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18531 nei så ille har ikke jeg det..har kun den derre hikkinga i starten som gir seg etter 20 sek med kjøring...men det er dersom jeg tråkker for hardt på gassen.har kjørt denna bilen i 3 år nå, så klarer å ro meg forbi den hikkinga fint..20 sekunder med kald motor ødelegger ikke golfen min ;) litt morragretten skal den få lov til å være. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by zckumling Det er problem nr.1 du retter til nå? yepp. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 uansett lurt å sjekke jordingen fra batteriet til karosseriet. demonter, puss med sandpapir og monter igjen .. dette og ny tenningslås så er du i boks :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Oktober 12, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Jeg åpnet opp og fjernet rattet for å komme til.. på den venstre kontakten var det en brun ledning som var brennt opp og jeg kuttet vekk den skadde delen av lederen og skøytet den med en ny ledning. Men det hjalp lite. Forrige gang jeg hadde dette problemet løste det seg ved at jeg vridde nøkkelen noen millimeter tilbake etter jeg hadde starta opp motoren. Kan noen forklare litt bedre hva det er jeg skal skifte.. hele tenningslåsen eller kontakten som står rett bak ? Nøkkelen min er litt skeiv, men det skal vel ikke ha noe å si.. ? Irriterende å kjøre når man må holde langlys-spaken inne for at viskerne og vifta skal fungere.. man skal jo ikke bruke langlysa på dagen eller i møte med andre biler.. var ute i sta og det høljet ned, måtte jo nesten kjøre i blindet tilstand. Noen som vet om denne tenningslåsen lar seg reparere.. i såfall.. jeg er litt n00b så dere må forklare hvordan jeg får denne ut. Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 les http://www.4130-products.com/step/ign/index.htm Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Oktober 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Jeg har nå etter mye om og men, klart å byttet tenningsbryter. Dette ga positivt utslag og nå funker systemet mitt som bare det! :D Takk for 1000-kroners tipset ! :) nå gjenstår bare problem 2..:P Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by zckumling Nå er det på'n igjen med problemer. Begynner å bli ganske bitter på den stakkars golfen min nå... viskerne, nærlys og kjøle/varme-anlegget vil faen ikke fungere! Jeg startet opp bilen min i morges, det var kaldt og jævlig og det var vann på frontruta.. ingen reaksjon da jeg skrudde på bryterne.. Men!.. Hvis jeg trykker inn spaken for langlys helt inn, så starter viskerne å gå og vifta blåser som bare det... helt til jeg slipper den igjen.. Har hatt problemet en gang tidligere men da gikk d over etter en stund.. noen som vet hva det kan være ? har skjekka sikringer og banka litt på releène.. Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette? :D Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL Har akkurat samma problemet som deg når det gjelder problem nr2. uten å finne ut hva det er. begynner å bli litt lei ja. har kostet på den endel tusen nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Ooo.. jeg hadde det problemet i sommer da jeg byttet hovedlykta på høyreside på golfen min, monterte i lykta og pærene fra forrige lykta, skulle teste lyset, kom lys, men da funket ikke viskerene eller vifta, tok jeg på fultlys så funket vifta og viskerne... kom fram til at det var no dårlig kontakt med ledningene fram til lykta, byttet et par ledninger og begge lyspærene, pusset alt av kontakter, og etterpå funket det som normalt. :) Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.