Gå til innhold

Fittegolf

Ranger emnet


zckumling

Anbefalte innlegg

Nå er det på'n igjen med problemer. Begynner å bli ganske bitter på den stakkars golfen min nå...

 

viskerne, nærlys og kjøle/varme-anlegget vil faen ikke fungere!

Jeg startet opp bilen min i morges, det var kaldt og jævlig og det var vann på frontruta.. ingen reaksjon da jeg skrudde på bryterne..

 

Men!.. Hvis jeg trykker inn spaken for langlys helt inn, så starter viskerne å gå og vifta blåser som bare det... helt til jeg slipper den igjen.. Har hatt problemet en gang tidligere men da gikk d over etter en stund..

 

noen som vet hva det kan være ? har skjekka sikringer og banka litt på releène..

 

Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette?

 

:D

 

Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette?

 

:D

 

Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL

 

Har en '86 Golf 2 1.6 CL . det er kun da motoren er kald at det skjer med meg..men så fort motoren begynner å bli varm er det ikkeno problem..men det med vått ute? næh...også av og til da det er vått? er vel kun pga motoren som er kald tenker jeg.har aldri hatt noe problem med at det er vått ute..

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr.green

Bytt tenningsbryter!

Hadde det samme problemet og då var det den som var slitt.

:op

 

det er den elektroniske delen av tenningslåsen din, koster ca 300 kr ny hos møller og er ganske rett frem og bytte. Standardproblem på golf, denne elektriske delen brenner opp pga all strømmen som går igjennom den (sånn går det når bl.a hovedlysene går igjennom den, i stedet for et rele).

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette?

 

:D

 

Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL

 

 

Hadde samme problemet med Golfen min for en tid tilbake. Dette var en '85 Golf2 1.6 Cl. Hadde bare problemer når det var vått/rått i været. Motoren begynte å lugge og farten dalte helt til jeg måtte stoppe. Stoppet motoren, ventet et par minutter og kunne kjøre videre uten problemer. Fant aldri ut hva det kunne være før bilen ble stjålet....men du kan jo ta en titt på denne tråden, tror det er noe av det samme problemet og her er det noen gode forslag:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18531

97 Polo 1,4 16V

77 Polo 1,1

x-96 Polo Colour Concept

x-85 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

det er den elektroniske delen av tenningslåsen din, koster ca 300 kr ny hos møller og er ganske rett frem og bytte. Standardproblem på golf, denne elektriske delen brenner opp pga all strømmen som går igjennom den (sånn går det når bl.a hovedlysene går igjennom den, i stedet for et rele).

 

 

Det er problem nr.1 du retter til nå?

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 18tom

 

 

Hadde samme problemet med Golfen min for en tid tilbake. Dette var en '85 Golf2 1.6 Cl. Hadde bare problemer når det var vått/rått i været. Motoren begynte å lugge og farten dalte helt til jeg måtte stoppe. Stoppet motoren, ventet et par minutter og kunne kjøre videre uten problemer. Fant aldri ut hva det kunne være før bilen ble stjålet....men du kan jo ta en titt på denne tråden, tror det er noe av det samme problemet og her er det noen gode forslag:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=18531

 

nei så ille har ikke jeg det..har kun den derre hikkinga i starten som gir seg etter 20 sek med kjøring...men det er dersom jeg tråkker for hardt på gassen.har kjørt denna bilen i 3 år nå, så klarer å ro meg forbi den hikkinga fint..20 sekunder med kald motor ødelegger ikke golfen min ;) litt morragretten skal den få lov til å være.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpnet opp og fjernet rattet for å komme til.. på den venstre kontakten var det en brun ledning som var brennt opp og jeg kuttet vekk den skadde delen av lederen og skøytet den med en ny ledning. Men det hjalp lite. Forrige gang jeg hadde dette problemet løste det seg ved at jeg vridde nøkkelen noen millimeter tilbake etter jeg hadde starta opp motoren.

 

Kan noen forklare litt bedre hva det er jeg skal skifte.. hele tenningslåsen eller kontakten som står rett bak ?

 

Nøkkelen min er litt skeiv, men det skal vel ikke ha noe å si.. ?

 

Irriterende å kjøre når man må holde langlys-spaken inne for at viskerne og vifta skal fungere.. man skal jo ikke bruke langlysa på dagen eller i møte med andre biler.. var ute i sta og det høljet ned, måtte jo nesten kjøre i blindet tilstand.

 

Noen som vet om denne tenningslåsen lar seg reparere.. i såfall.. jeg er litt n00b så dere må forklare hvordan jeg får denne ut.

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Nå er det på'n igjen med problemer. Begynner å bli ganske bitter på den stakkars golfen min nå...

 

viskerne, nærlys og kjøle/varme-anlegget vil faen ikke fungere!

Jeg startet opp bilen min i morges, det var kaldt og jævlig og det var vann på frontruta.. ingen reaksjon da jeg skrudde på bryterne..

 

Men!.. Hvis jeg trykker inn spaken for langlys helt inn, så starter viskerne å gå og vifta blåser som bare det... helt til jeg slipper den igjen.. Har hatt problemet en gang tidligere men da gikk d over etter en stund..

 

noen som vet hva det kan være ? har skjekka sikringer og banka litt på releène..

 

Problem nr.2 .. Når motoren er kald (eller avogtil når det er vått ute) så slakker bilen ned når jeg trykker inn gasspedalen.. helt sjukt. virker som det blir for fet eller tynnt blandingsforhold mellom bensin og luft .. Noen tips for og utbedre dette?

 

:D

 

Bilen er en '84 Golf2 1.6 CL

Har akkurat samma problemet som deg når det gjelder problem nr2. uten å finne ut hva det er.

begynner å bli litt lei ja. har kostet på den endel tusen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo.. jeg hadde det problemet i sommer da jeg byttet hovedlykta på høyreside på golfen min, monterte i lykta og pærene fra forrige lykta, skulle teste lyset, kom lys, men da funket ikke viskerene eller vifta, tok jeg på fultlys så funket vifta og viskerne... kom fram til at det var no dårlig kontakt med ledningene fram til lykta, byttet et par ledninger og begge lyspærene, pusset alt av kontakter, og etterpå funket det som normalt. :)

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår