Dammed Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Vurderer dempermatter etter en veldig sjokkernde demostrasjon i BRL. Jeg får M1 og Extreme til samme pris, men hvem av dem er best? Fester man dynamat på samme måte som vibroplast, altså at det er som et klistremerke? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hop Audio Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hei.. Dynamat festes på samme måte. Dette er selvklebende matter. Vi selger Damplifier Pro matter som også er et alternativ. Meget enkle matter å jobbe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 ikke lov å reklmaere for seg selv, som jeg vet på dette forumet. Men ja, hvem av de to jeg nevnte er best, M1 eller extreme? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 hvem som er best, er vel nesten en smaksak, de er faktisk veldig like vil jeg si, men hva som gir mest for pengene er det vel ikke mye tvil om.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 ahhh, "øyet blinker psykotisk"... Vel for meg så koster det like mye per cm2, har ortdnet en bra deal med 2 butikker. Spm'et er for n'te gang hvem av dem fungerer best? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 spørsmålet er vel om du hører noe veldig forskjell på dem, de er som sagt ganske like. så uansett hvilken du bruker får du et bra resultat om du gjør det riktig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 ok, da er det greit. :) Tror jeg går for dynamat, da jeg får litt flere cm2 for pengene. :) Men si meg helt enkelt, man skal rengjøre området og lime på mattene. Og så er det bare å lime mattene på mest mulig metall for å dempe mest mulig. Er ikke noe mer, ikke sant? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hop Audio Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hei. Du vasker metallet godt med vasketynner/silicone fjerner slik at du får vekk alt fett. Så er det bare til å feste mattene som du beskriver. Bruk gjerne en rulle for å få mattene skikkelig på plass. Det er viktig at du får festet mattene godt mot panelene de skal på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 men skal du feks fest i dørene så ikke legg en jævla svær matte over hele metallet.. ta eheller å lag strimler med litt mellomrom i.. kanskje en 2-3 strimler med litt mellomrom.. så slipper du att dem detter da også slipper du å bruke unødvendig mye matter... for er ikke mye som skal til for å dempe ned bilen Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Det kan også være greit å dele dem i mindre deler for å dempe assymetrisk, slik at ikke resonansfrekvensen blir lik i hele panelet. Kommer såklart an på hvor mye arbeid du vil legge i det, jeg tviler på at du i det hele tatt vil høre forskjell. Uansett er det vel ikke helt optimalt å øke massen uansett, da du bare ender opp med å senke resonansfrekvensen og gjøre den verre å dempe, enn å øke den og derved også gjøre den enklere å dempe. Men da snakker vi om et litt mer vitenskapelig utgangspunkt som krever mye mer arbeid enn å bare klisse på så mye demping som mulig... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 tror jeg kommer til å lage remser på str med hundre lapper elns. Men har det noe å si om jeg skal legge dempermatter bak høyttalerne? Tenkte å legge dempermatter der jeg kommer til, orker ikke å "dele" døra i to. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg