Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 1) Jeg tror gjerne at det har vært saker hvor folk har "gått fri" etter å ha blitt målt med Police Pilot. Det finnes jo også slike tilfeller ved andre målinger, som stoppeklokke, speedometer, laser og radar. Men poenget mitt er at det ikke er måleinstrumentet det er noe galt med, det er brukeren. Altså er en korrekt utført måling med Police Pilot like gyldig som noe annet bevis, men så fort målingen er gjort på feil måte, faller saken i fisk. Logisk nok. La oss ikke diskutere saken i hjel :-) 2) Herregud, så latterlig. Hele gjengen her er jo livredde for at jeg skal være snut :-) Siden du er så nysgjerrig, skal jeg la det være en hemmelighet inntil videre. Men for å si det sånn - politiet er ikke de eneste som bruker laser fartsmåler LTI 20.20. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 1) Jeg tror gjerne at det har vært saker hvor folk har "gått fri" etter å ha blitt målt med Police Pilot. Det finnes jo også slike tilfeller ved andre målinger, som stoppeklokke, speedometer, laser og radar. Men poenget mitt er at det ikke er måleinstrumentet det er noe galt med, det er brukeren. Altså er en korrekt utført måling med Police Pilot like gyldig som noe annet bevis, men så fort målingen er gjort på feil måte, faller saken i fisk. Logisk nok. La oss ikke diskutere saken i hjel :-) 2) Herregud, så latterlig. Hele gjengen her er jo livredde for at jeg skal være snut :-) Siden du er så nysgjerrig, skal jeg la det være en hemmelighet inntil videre. Men for å si det sånn - politiet er ikke de eneste som bruker laser fartsmåler LTI 20.20. Gir vel egentlig forholdsvis faan i hvilket yrke du har. Er ikke min skyld at du skjemmes sånn over det at du ikke vil nevne det. Forstår deg godt jeg, hadde skjemtes hvis jeg hadde jobet i UP jeg også.(klapp på skulderen fra meg) !!Faktisk ikke ment som en spydighet!! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Gir vel egentlig forholdsvis faan i hvilket yrke du har.Er ikke min skyld at du skjemmes sånn over det at du ikke vil nevne det. Forstår deg godt jeg, hadde skjemtes hvis jeg hadde jobet i UP jeg også.(klapp på skulderen fra meg) !!Faktisk ikke ment som en spydighet!! ...så var det heller ikke deg jeg snakket til, unge mann. Skjemmes gjør jeg langt i fra. Jeg vet ikke om nicket mitt kan gi deg et hint om hva jeg driver med til daglig... UP gjør jo også en viktig jobb (det er godt at vi har dem og annet politi til å holde kontroll på gærninger som deg på veiene), men jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å jobbe der. Det må bli veldig ensidig over tid. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Det er mye mulig at han gjør det. Men jeg er selv sertifisert bruker på dritten, og det han sier er feil. Jeg kan sikkert rote fram instruksjonsboka et sted, hvis det betyr noe. Hva er det for en slags fyr da? En du kjenner som kjenner en som kjenner en som overhørte noe av en han kjenner som søkte Politihøgskolen i 1997? Eller er det en som faktisk burde kunne dette? Spiller egentlig ingen rolle, for han tar feil, men jeg lurer bare på hvor nøye du er med kildekritikk. Jo, Police Pilot er selvsagt gyldig bevis i retten. Jeg forstår at du gjerne vil vise at du vet ting, men du må ikke tro på alt du hører, da er det fort gjort å drite seg ut. Jeg vet at jeg har rett, så jeg har ikke tenkt å diskutere det mer. Men bare tenk deg om - hvorfor i svarteste satan skulle de ha et instrument for måling av fart som ikke gir gyldige målinger? Du forstår forhåpentligvis hvor idiotisk det ville vært. De tilfellene du har hørt om, må være saker der selve målingen er blitt utført på feil måte, og da vil beviset selvsagt underkjennes. Men måleresultater fra apparatet Police Pilot som sådan er altså gyldig som bevis, forutsatt at politimannen har betjent den på korrekt måte. END OF DISCUSSION. Er ikke så veldig viktig hvem som har sagt det egentlig. For å si det sånn, jeg får beskjed om hvor politiet befinner seg hen når jeg lurer på det. Er ikke så mye mer å si om den saken, det ville bare ødelagt for meg selv. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Gjerne for meg :-) Men hvis du får beskjed om hvor politiet befinner seg, er det jo litt besynderlig at du likevel klarer å miste lappen i fartskontroll. *plystre plystre tralalala* Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 ...så var det heller ikke deg jeg snakket til, unge mann. Skjemmes gjør jeg langt i fra. Jeg vet ikke om nicket mitt kan gi deg et hint om hva jeg driver med til daglig... UP gjør jo også en viktig jobb (det er godt at vi har dem og annet politi til å holde kontroll på gærninger som deg på veiene), men jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg å jobbe der. Det må bli veldig ensidig over tid. Politijurist eller noe sånnt du da kanskje? Sånn som foretar slike rettsmøter og sånnt? Vurderer om man skal ta saken videre til retten osv? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sagt at jeg ikke jobber i politiet :-) Det begynner i alle fall å bli en del ganger. Og det gjelder fortsatt. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Gjerne for meg :-) Men hvis du får beskjed om hvor politiet befinner seg, er det jo litt besynderlig at du likevel klarer å miste lappen i fartskontroll. *plystre plystre tralalala* Var ikke fartskontroll..ble på mirakuløst vis anklaget for å ha fulgt etter politibil på utrykning. Holdt bare sånn helt vanlig driv på vinterføre, også stopper fyren og slår av blålysene, og jeg svinger forbi... Da kommer plutselig politibilen opp i ræva på meg og setter saftblanderen igjen..jeg stopper og får kortet beslaglagt. Måtte nesten le av fyren, for jeg vet at jeg ikke kjørte for fort...ikke min skyld at han ikke kan kjøre svinger på vinterføre, så jeg tok han igjen i svingene. Han mente jeg hadde kjørt i 160 osv, men det sier seg jo selv at jeg ikke hadde stoppet da!! Ingen som er så domme at de lar seg stoppe når de gjør noe dumt. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har sagt at jeg ikke jobber i politiet :-) Det begynner i alle fall å bli en del ganger. Og det gjelder fortsatt. Såvidt jeg vet så er det vel ikke andre enn politiet som har opplæring på laserpistoler? Kanskje biltilsynet, men de trenger vel ikke utrykningskode? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Såvidt jeg vet så er det vel ikke andre enn politiet som har opplæring på laserpistoler?Kanskje biltilsynet, men de trenger vel ikke utrykningskode? Mye mulig at det såvidt du vet ikke er andre enn politiet som har opplæring på laser fartsmåler. Men du vet åpenbart ikke alt, noe du til stadighet beviser :-) Mye mulig at Statens vegvesen ("Biltilsynet") har det, det vet jeg faktisk ikke noe om. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Har da for faan ikke sagt jeg har peiling på alt. "såvidt jeg vet" kan også tolkes som et spørsmål da skjønner du. Og jeg ikke vet, da spør jeg. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg tror jeg har svart på dette i en annen tråd for ca tre minutter siden... Vi diskuterer vel omtrent den samme tingen fire ulike steder her nå :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Lurer egentlig litt på det:P Holder vel strengt tatt med en tror jeg. Med mindre vi er ferdig diskutert da.. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 akkurat på den 21 dagen etter lappen blei borte så fikk jeg bota..mange venner av meg som har fått den igjen pga at politiadvokaten ikke rekker å gå igjennom saken før det hadde gått tre uker Hei Har rota fram GP-4027 (Instruks for politiets trafikktjeneste) på nettet og lest litt, og på side 150 fant jeg noe brukbart. Der står det at det begjæring om fortsatt beslag må være sendt retten innen tre uker fra beslagstidspunktet, alternativt fra det tidspunkt hvor siktede har opphevet et tidligere gitt samtykke til førerkortbeslag. Altså er det ingenting som sier at du skal ha forelegget i posten i løpet av tre uker, det holder at saken er sendt til tingretten innen den tiden. Dersom du nå opphever et eventuelt samtykke til førerkortbeslag, kan det gå nye tre uker fra det tidspunktet. Dersom disse tre ukene overskrides, har du i utgangspunktet krav på å få førerkortet tilbakelevert, med mindre rettens kjennelse vil foreligge innen få dager - da kan førerkortbeslaget opprettholdes i inntil totalt fire uker, de tre første ukene inkludert. Dersom vedkommende politimester (eller den han bemyndiger) ikke finner grunn til å fremme saken for tingretten for innhentelse av samtykke til opprettholdelse av beslag eller dersom tingretten ikke gir slikt samtykke, har du krav på å få selve førerkortet tilbake. Håper dette var til hjelp. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cas Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Hvilke regler\rutiner er gjeldende etter denne 3-ukers fristen? kan man anse saken som henlagt, eller bør man regne med at saken tas opp på nytt, og at man igjen mister førerkortet på et senere tidspunkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg