Juristen Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 For gammel? Du er 23... Doh... Gikk litt fort i svingene da jeg registrerte meg, kan det se ut til. Det skal liksom være 1974 da, ikke 1984 :-) Men for all del, hvis det gir deg en slags indre glede å tro at jeg er politiaspirant, så må du gjerne gjøre det. Sannheten er dog en annen, og jeg er sannelig glad for at jeg ikke har brukt tre år på å lære så lite jus som det de gjør på PHS. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Doh... Gikk litt fort i svingene da jeg registrerte meg, kan det se ut til. Det skal liksom være 1974 da, ikke 1984 :-) Hehe, og jeg er født i 1944 ... Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Hehe, og jeg er født i 1944 ... Gjerne for meg :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjor1 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hei! Jeg ble fratatt førerkortet for tre uker siden. Ble tatt i 112-113 i en 70-sone, og jeg samtykket på setedet. Er det sånn at, om jeg ikke mottar bota og informajsonen om hvor lenge jeg mister lappen innen 3 uker (eller at saken er stemplet og sendt ut med posten?), så blir saken henlagt og jeg slipper straff? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hei! Jeg ble fratatt førerkortet for tre uker siden. Ble tatt i 112-113 i en 70-sone, og jeg samtykket på setedet. Er det sånn at, om jeg ikke mottar bota og informajsonen om hvor lenge jeg mister lappen innen 3 uker (eller at saken er stemplet og sendt ut med posten?), så blir saken henlagt og jeg slipper straff? Nei. Pga du samtykket kan politiet nå bruke så lang tid de vil på saken din. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjor1 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Seriøst? Finnes det i hele tatt noen fordeler ved å skrive under på slike ting??? Snillere straff? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Seriøst? Finnes det i hele tatt noen fordeler ved å skrive under på slike ting??? Snillere straff? Jeg kan ikke se noen annen fordel enn at du slipper rettssak. I en rettssak kan du også risikere å måtte betale rettsomkostninger ved dom. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Ref en annen tråd. Ved å erkjenne straffeskyld på stedet og vedta det forenklede forelegget, vil du få ca 1/6 lavere straff enn dersom du blir dømt for det samme i retten. I tillegg kan du spare deg for saksomkostningene. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg