Gå til innhold

Motor starter såvidt, ingenting skjer ved gassing

Ranger emnet


SierraDude

Anbefalte innlegg

2.0is OHC! Hatt den 1 1/2 år. Motor heeeelt feilfri. I dag kjørte jg på 5. gir. Plutselig skjer det ingenting når jeg gasser. Heeeelt død. Måtte rulle til siden... Så stoppet motoren. Trodde det var lite bensin (stoppet ved Esso - heldigvis) og fylte bensin. Like dan var den etterpå. Jeg får såvidt startet den ved bånn gass og motoren går på 200-400 omdreininger. Ingenting, absolutt ingenting, skjer når jeg gasser! Prøvde flere ganger. Til slutt kom den en gang og fikk ruset den skikkelig, men så var den likedan igjen og så måtte jeg gå hjem og her sitter jeg å klør meg i hodet om hva som er galt???? Tidligere sprutet jeg 5-65 i tomgangsregulator ledningen, men kjørte en tur (2-3 mil) rett etterpå og alt fungerte helt fint da. Hva er galt? Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et åpent luftfilter (sportsfilter) KN. Det er vel omtrent 1 år gammelt nå.

 

Har hørt mye rart hva det kan være...Tenningsmodulen, tomgangsventilen, bensinfilteret, tenningsspolen osv. Rart at dette skjedde sånn heeeeeeelt plutselig...

 

 

Ja det var selve kontakten inn til treningsventilen jeg spraya 5-65 på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg feilsøkt litt.

 

Følgende skjer:

 

Når jeg tar av luftmengdemåleren og slangen som går til motoren, får jeg startet bilen og ruset den littegranne (merkelig? den skal jo justere tomgang/bensintilførsel/luft), når jeg setter på luftmengdemåleren får jeg nesten ikke startet den (bare så vidt til slutt...) og ingenting skjer når jeg ruser den og så slokner motoren av seg selv.

 

Så det er luftmengdemåleren som må byttes?

 

EDIT:

 

helte på en flaske kondensfjerner også jeg...på en halvtank cirka...opps.....men den var likedan som beskrevet både før og etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Syns det høres ut som luftmengdemålern. Skjer sånn på min hvis jeg tar av stikket til den... Sjekk stikket på den, og gjør det rent. Kan vel kanskje få låne en LFM av noen,så vet du om det er den.

 

Trond

 

Gjøre rent stikket? Og med stikket mener du inngangen? Den er ganske ren den luftmengdemåleren egentlig. Men kan være noe elektrisk. Går en ledning inn dit. Pusset ren kontaktene men hjalp ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt mindre teknisk svar enn de andre her, men kanskje like sannsynlig: du kan ha konsens/vann i bensintanken.

 

Jeg har også opplevd en gang å komme kjørende og plutselig miste all kraft fra motoren. Trillet inn til siden og motoren gikk meget ujevnt på tomgang før den stoppet helt. Det var litt av en sjokkopplevelse, og jeg trodde bilen min plutselig hadde vent seg mot meg :-(

 

Jeg prøvde det eneste naturlige, nemlig å starte på nytt. Heldigvis gikk det fint og bilen har gått bra ever after. Fikk tips av verkstedet om at det trolig bare var kondens, så jeg passer på å holde tanken full heretter, spesielt om høsten og vinteren.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Beamer Screamer

Et litt mindre teknisk svar enn de andre her, men kanskje like sannsynlig: du kan ha konsens/vann i bensintanken.

 

Jeg har også opplevd en gang å komme kjørende og plutselig miste all kraft fra motoren. Trillet inn til siden og motoren gikk meget ujevnt på tomgang før den stoppet helt. Det var litt av en sjokkopplevelse, og jeg trodde bilen min plutselig hadde vent seg mot meg :-(

 

Jeg prøvde det eneste naturlige, nemlig å starte på nytt. Heldigvis gikk det fint og bilen har gått bra ever after. Fikk tips av verkstedet om at det trolig bare var kondens, så jeg passer på å holde tanken full heretter, spesielt om høsten og vinteren.

 

Ja noe av det trodde jeg oxo.. Men jeg helte på en flaske kondensfjerner...tror jeg helte på for mye......litt under halvtank hadde jeg eller noe. Men den er fremdeles like dau som den var igår til tross for at det er 10+ grader og sol ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraDude

Nå har jeg feilsøkt litt.

 

Følgende skjer:

 

Når jeg tar av luftmengdemåleren og slangen som går til motoren, får jeg startet bilen og ruset den littegranne (merkelig? den skal jo justere tomgang/bensintilførsel/luft), når jeg setter på luftmengdemåleren får jeg nesten ikke startet den (bare så vidt til slutt...) og ingenting skjer når jeg ruser den og så slokner motoren av seg selv.

 

Så det er luftmengdemåleren som må byttes?

 

EDIT:

 

helte på en flaske kondensfjerner også jeg...på en halvtank cirka...opps.....men den var likedan som beskrevet både før og etterpå..

så den går men går litt dårlig uten lmm?

 

Da er det nok den som er gåen.

For når du tar den av så går ecu over i nødprogram og den skal gå fint på det men den går litt dårligere.

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraDude

 

Ja noe av det trodde jeg oxo.. Men jeg helte på en flaske kondensfjerner...tror jeg helte på for mye......litt under halvtank hadde jeg eller noe. Men den er fremdeles like dau som den var igår til tross for at det er 10+ grader og sol ute.

 

Skjedde meg meg også en gang dette. Fylte på kondensfjerner med lite bensin i tanken og bilen reagerte ikke når jeg ga gass. Fylte opp tanken og alt var som normalt.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fortsatt likedan! Nå starter den ikke i det hele tatt med luftmengdemåleren på, men når jeg tar av alt, røret og hele pakka så jeg kan se rett inn i luftinnsuget på injection så starter den og får ruset den litt men så går den på 300 omdreininger eller noe. Det jeg tror det er at det er noe feil med luftmengdemåleren? Men har byttet og prøvd en annen LM-måler, men fra hoggern. 'KAN' jo ha vært defekt den også? Har også skiftet bensinfilter, bensinregulator osv. Gjort ren fordeler, coil med 5-65 osv. Tenningsmodulen har jeg også sprutet 5-65 på, men ikke byttet.

 

Hva er gærlig? Skikkelig frustrerende fordi den bilen har vært trofast LEEENGE nå. Aldri vært noe tull!

 

Please hjelp en fortvilet stakkar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår