Gå til innhold

Motor starter såvidt, ingenting skjer ved gassing

Ranger emnet

SierraDude

Anbefalte innlegg

Hei

Hvis du har 86 modell, så passer jo alle sierra nøkler til tanklokket på en gammel sierra. Kanskje noen har fått oppi noe dritt i tanken din?

Det kan hende at du har vann i bensintanken også, men det hjelper vel lite med kondenssprit da.

Jeg tror ikke luftmengemåleren din har gått istykker. Jeg holder en liten finger på vann eller dritt i bensintanken.

Du kan jo enkelt sjekke bensinen i bensintanken.

Gjør som følgende

- Napp ut bensinpumpereléet.

- Start bilen, så du mister bensintrykket.

- Skru av slangen som går fra bensinpumpen til bensinrøret, og før den, slik at den går ned i en colaflaske.

- Lag f.eks en ledningsstuss med flat kabelsko i endene.

- Tvangskople bensinpumpa, ved hjelp av ledningsstussen. Sett den så direktestrøm fra batteri og ledningen som går til bensinpumpa får kontakt.

- Da skal bensinpumpa begynne å gå

- Napp ut ledningen, når colaflaska nesten er full.

- Lukt, og ta deg en slurk. Du merker fort om det er rein bensin eller om det er vann i den.

Når du først er i gang, kan du likeså godt bytte bensinfilter.

Hvis det ikke hjelper, foreslår jeg at du feilsøker litt mer.

-Skru ut alle tennpluggene, og sjekk dem, og beskriv dem.

-Skaff deg en koprisjonstester. Test alle 4 sylindrene, mens du like så godt har tennpluggene ute. Fortell resultatet her. Komprisjonen skal være mellom 11 og 13 bar på hver sylinder på den motoren.

-Sjekk at registerreima er "Timet"

Hvis tennpluggene ser greie ut og komprisjonen er 11bar eller mer, så er det ikke noe alvorlig som er galt, men det er ikke lett å hjelpe, uten å få feilsøkt eller vite resultater fra feilsøkinga.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg feilsøkt ordentlig her. Jeg har gnist i alle tennplugger. Ergo, fordeler er OK. Jeg har bensin. Bensinfordeler og bensinfilter byttet = OK. Registerreim er OK. Alle ledninger er OK. Luftmengdemåler er OK. Tenningsmodul ikke fått målt eller sjekket ennå. HVa nå? Tenningsmodulen koster kr 1080 ,- på Ford... :-( Tror det ikke er noen biler 87- på hoggern :-( Bilen min er 89. Tror det er samme tenningsmodul som til DOCH som det er til min, SOHC. I året 89 gikk de vel over til DOHC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider