Gå til innhold

Golf II Diesel. Noe og satse på?

Ranger emnet

DBakken

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger en ny bruksbil og da har jeg sett meg ut en Golf II diesel som står her i byen og har noen spørsmål om disse bilene.

1. Noe jeg bør se opp får på golf II? Vanlige problemer, vanligste rustplasser?

2. Slår opp på mekonomen og da kommer den opp som Golf II 1,6 TD Kat (Turbodiesel og Katalysator???). Er dette en Turbodiesel eller en vanlig diesel uten Turbo? Trudde de het GTD når de hadde Turbo jeg. Motorkoden er 1V og effekten er på 44KW/60 Hester. Bilen er en 1991 modell, men inpotert bil.

3. Bilen har gått 250 000 km. Er dette mye får en golf dieselmotor eller holder den en stund til?

1986 Peugeot 205 CT

1982 VW Golf 1 CL Automatic

1980 VW Golf 1 Turbodiesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av bilen?

Jeg anbefaler deg å kjøpe golf II diesel. Bruker 0.4 / 0.5 på mila, genialt billig. Golf II finnes med vanlig diesel-motor og turbo-diesel motor. Har ikke prøvd motoren uten turbo, men regner med at den er bra daff. Gå for en TD. Golf II med diesel turbo heter ikke kun GTD nei. Bare en utgave det, litt mer utrustet i interiør o.l.

TD-utgaven går overraskende bra den. Drar godt i bakker. Du får de som spare-diesel (60HK), og en utgave på 75HK. Har også hørt at det finnes en 80hk med intercooler...

Kjøper du en så skift glødepluggene nå i sommer, kjipt å vente til vinteren hvis du oppdager at du får startproblemer. Det er veldig trangt å skifte, spes. 2stk.

Ellers går disse motorene veldig langt, 250k er ikke mye for en diesel motor, men spørs på hvordan den er kjørt såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider