Gå til innhold

Golf II Gti 16v

Ranger emnet

takpanel

Anbefalte innlegg

Originally posted by takpanel

Hei

Har en Golf II Gti 16v 86 modell, og jeg lurer på om det er noen her som har noen tips til meg, feks. hvor mye jeg bør senke, størrelse på felger, osv.

Hadde vært kjekt med litt hjelp. :)

Hei hei.. velkommen til oss:)

Senke.. helt ned til 60 burde gå med fjærer bare..

fra 60 og nedover bør du nokj bytte dempere:)

Størelse på felger bør du jo velge selv.. smak å behag:)

+ du må velge felg utifra senking.. hvis du ikke skal valse:)

mer info har jeg nok ikke:).. men du kan se på bilde av min.. den er senka 80 mm... det er lavt NOK:).. hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening synes jeg at 80mm er FOR mye...

Hadde slik senking på delebilen min, og det var helt fryktelig å kjøre med!!

Hadde bare 16 tommere på, som skrapet konstant hvis eg lesset ned bilen med passasjerer...

Hold deg til max 60 du, så inngår du et perfekt kompremiss!

(Min mening da)

Kristian

post-1813-13804852334784_thumb.jpg

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by takpanel

Takk for alle svar:)

Lurer også på hva jeg bør kjøpe for å få en skikkelig lyd av motoren. Ikke FOR mye, men heller ikke for lite.. Visst dere skjønner :-)

Fjern det lokket på luftfilterboksen, som er innmot forskjermen. Lag en slange fra det hullet og fram til grillen eller noe. Det gir en skikkelig RÅ lyd når bilen suger inn luft.. :) Også må du skaffe deg et effektanlegg. Simons 2,5" er greit nok, gir deg en ganske grei bromming også er det billig, 2500 for komplett anlegg. Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :)

Dyrere anlegg er som regel avstemt etter bilen, så du kan faktisk få effektøkning.. bedre passform og lyd. Ikke minst, bruker du litt peng får du også rustfritt eksosanlegg!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Fjern det lokket på luftfilterboksen, som er innmot forskjermen. Lag en slange fra det hullet og fram til grillen eller noe. Det gir en skikkelig RÅ lyd når bilen suger inn luft.. :) Også må du skaffe deg et effektanlegg. Simons 2,5" er greit nok, gir deg en ganske grei bromming også er det billig, 2500 for komplett anlegg. Du får ikke noe effekt av noe effektanlegg uansett så ingen vits å kjøpe noe dyrt! :)

Det med å fjerne lokket på luftfilterboksen, og lage en slange fra det hullet og fram til grillen. Kan det skade motoren på en eller annen slags måte?

Takk for tipset forresten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er ikke å få fangerene til og komme lengst ned (på en måte er det jo det) men er vel høyden i hjulbuene! ser dumt ut når den er høyere forran enn bak..og det ser greit ut når det er like lavt forran som bak,MEN det ser deffinitivt best ut når dne er lavere i hjulbuene forran enn bak! :D hehe..eller noe i den duren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

poenget er ikke å få fangerene til og komme lengst ned (på en måte er det jo det) men er vel høyden i hjulbuene! ser dumt ut når den er høyere forran enn bak..og det ser greit ut når det er like lavt forran som bak,MEN det ser deffinitivt best ut når dne er lavere i hjulbuene forran enn bak! :D hehe..eller noe i den duren

Jeg syns det ser best ut når det er likt jeg....

Originally posted by Mort

Gamlegolfen var en god del lavere bak en forran, og synest ikke det har så mye å si bare du senker nokk :Dattachment.php?s=&postid=86076

Den er fiiiiiiiiiiin! :D

Eller....var :(

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider