Gå til innhold

Øvelseskjøre når sperrefristen går ut.

Ranger emnet

high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Har mista lappen pga. en rekke uheldige omstendigheter her i vinter, og nå har sperrefristen gått ut.

Lurer på om jeg kan øvelseskjøre når den har gått ut, eller trenger jeg noen kurs eller teori eller noe sånnt?

Mista lappen i 4 måneder hvis det har no med saken å gjøre.

Er litt usikker, for jeg driver å kjører litt for tida, og det blir veldig ekkelt å bli stoppa når jeg gjør det hvis jeg egentlig ikke har lov til å kjøre.

Serriøse svar mottas med takk

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Statens Vegvesen eller en kjøreskole og spør. Det er også mulig at du kan finne informasjon om dette på http://www.vegvesen.no.

Jeg vet ikke om det er slik nå, men det har tidligere vært en grense på 6 mnd - hvis du før inndratt førerkortet i 6 mnd eller mer, må du ta ny oppkjøring (muligens også teoriprøve), men hvis du får førerkortet inndratt i inntil 6 måneder, går du klar av dette.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Statens Vegvesen eller en kjøreskole og spør. Det er også mulig at du kan finne informasjon om dette på http://www.vegvesen.no.

Jeg vet ikke om det er slik nå, men det har tidligere vært en grense på 6 mnd - hvis du før inndratt førerkortet i 6 mnd eller mer, må du ta ny oppkjøring (muligens også teoriprøve), men hvis du får førerkortet inndratt i inntil 6 måneder, går du klar av dette.

Skurk er jo ikke gamle karen, er det ikke spesielle regler så lenge man har førerkortet på prøve?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta et trafikalt grunnkurs hos en kjøreskole for å få øvelseskjøre.

Selv om jeg har hatt førerkort i 9 måneder og mister det en liten periode?

Mangler bare teori og oppkjøring...blir i løpet av neste uke det forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det VOLVOs90r og mellem88 sier stemmer nok. Jeg tenkte ikke på at du var i prøveperioden.

Da må du nok ta såkalt trafikalt grunnkurs, ja, hvis du ikke har det fra før. Hva gjelder teoriprøve og oppkjøring henviser jeg til det jeg skrev i stad.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med straffen nå, og har anledning til å kjøre opp igjen.

Tok trafikalt grunnkurs når jeg kjørte opp på lett motorsykkel da jeg var 16.

Må jeg ta det på nytt da for å få lov til å øvelseskjøre?

Sto ikke noe om det på papiret jeg fikk i fra statens vegvesen.

Der sto det at jeg var velkommen til å gjennomføre ny oppkjøring sto det.

Hvis jeg kan kjøreopp sånn uten videre med swensor, så må jeg jo også ha lov til å øvelseskjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis du har trafikalt grunnkurs fra før, tror jeg ikke at du behøver å ta det på nytt, nei.

Du kan nok trygt øvelseskjøre. Med en ansvarlig ledsager som er over 25 år og har hatt førekort kl B sammenhengende i minst 5 år, selvsagt.

Og ellers ville jeg kommet meg til en trafikkstasjon så fort som mulig og kjørt opp på nytt, hvis jeg var deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Skal prøve på det ja.

Men tror kjøring kommer til å fåregå i litt roligere former fremover, for nå blir jeg totalt avhengi av førerkortet mitt i jobbsamenheng.

Går greit der jeg jobber nå, men skal flytte, men vet ikke helt hvor enda.

Sikkert sendt ut 8 søknader bare i dag.

Må man ikke være fyllt 21 for å øvelseskjøre da...?:watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider