ivers Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Jeg har så griseflaks. :D Jeg og to kamerater er på vei hjem til han ene, og hører på pol10 radio'n om aktivitet i hjemmeområdet hans. Jeg kjører jo såklart stil, 210 under sinsenkrysset, ligge breit som faen i alle kryss (ja, det er vått) (og jeg er ikke no tøff selv om jeg kjører sånn) :rolleyes: Holder vel 100 i 50'n og 70-80 i 30 sona (ikke tettbebygd) og så ser jeg en stor van, ja, med blålys. Han hadde stått på en parkeringsplass og sett verste breiern med hjulslepp og det hele og kom etter meg. Ikke hadde han måling eller noe, ikke foto heller, og han var alene i patruljebilen. Han kommer bort til meg og jeg har på pol10 radio'n i bilen min, men heldigvis så hadde han belteradio på full guffe på seg så han hører ikke min ( jeg skrur den av og leggern under sete ), så får jeg leksa om hvor vidt politiet har falkesyn, überhørsel osv og at de tar sånne som meg i trafikken uten hjelpemidler som pilot, laser, radar osv. Får også leksa om hvor vidt man mister førerkort for hva jeg gjorde. (Detta var en lokal UP helt, gammal og sliten) Han ber om vognkort og førerkort, og jeg klarer jo å gi han bankkortet. Får lissom den slengt i trynet at jeg prøver å bestikke han, men avfeier det fort. Så spør han om jeg har hatt lignende forseelser, bla fart, jeg sier nei. Da MÅTTE han bare sjekke med sentralen. Men han finner ikke noe. Når han kommer tilbake får jeg spørsmålet. "Synes du at jeg skal ta førerkortet ditt for dette?" Svarer jeg ja - da tar'n det jo. Svarer jeg nei, da begynnern å kverrulere. Jeg svarte, "Det ville vel vært litt kjipt". Ja, det får gå for denna gangen, hadde jeg funnet noe tidligere opptredelser fra deg så hadde du ryki denna gangen. -- Ville jo bare opplyse om hvor slu snuten er, du kan drite deg ut der også, er som å svare på hvor fort du kjørte hvis de spør. MEN, Jeg har så INNI HELVETE GRISEFLAKS. (og litt lek må man ha på forlatte veier) :D :D :D Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 var han alene i bilen? da kan han jo ikke ta deg for noe, du kan vel i teorien le han opp i trynet:) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by ivers Jeg har så griseflaks. :D Nuhvel, ingen har hatt mer griseflaks enn meg, vil jeg påstå.. som f.eks gjentatte ganger kjøre ALTFOR fort, bremse HARDT fordi det ligger en bil og lurker i fartsgrensa rett foran, og så kjøre forbi en fartskontroll:D Har skjedd mange ganger. En annen ting som var kjempegøy var i sommer, var da spant jeg ut av et kryss med masse lyd av gummi og røyk og greier, og så ser jeg en politivan står der, jeg tenker "faen, nå kommer de etter meg". Det gjorde de ikke. Bak politibilen står det to betjenter og dytter :cool: Har også kjørt i ca 150 på E18 mellom drammen og holmestrand, blitt vinka inn til kontroll, og tenker "faen, der ryker lappen" Det gjorde den ikke, for dette var kun promillekontroll:) sjekka ikke om jeg HADDE lappen engang. xr3i'en som jeg kjørte om kapp med, og som lå foran, ble vel også litt nervøs vil jeg tro:) En annen gang kjører jeg i en rundkjøring, ser folk med gule vester litt lengre opp i gata i motsatt kjørefelt, og finner ut at jeg har glemt å ta på meg sikkerhetsbeltet. Tar det på, og blir vinka inn 100 meter etter. De sto på begge sider gitt.. "go'dag, dette er satans veivesen, bilbeltekontroll".. alt i skjønneste orden:) Faktum er at jeg har hatt lappen i 3 år, og aldri fått forelegg for annet enn å stå stille:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com var han alene i bilen? da kan han jo ikke ta deg for noe, du kan vel i teorien le han opp i trynet:) Jo da, han kan ta deg for akkurat det han vil selv om han er alene i bilen. Har du noengang sett to tjenstemenn på en politimotorsykkel?? 1 tjenestemann har akkurat samme politimyndighet alene som sammen med en annen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Myndighet, ja... Hadde det ikke også noe å gjøre med å kunne BEVISE saker og ting i en eventuell rettsak? Funker dårlig ord mot ord da... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Delta Har du noengang sett to tjenstemenn på en politimotorsykkel?? Hehe. Drit godt poeng :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by Delta Har du noengang sett to tjenstemenn på en politimotorsykkel?? Ja, men det var i syden og det var ei blondine uten hjelm og uniform bakpå lol Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by CorvetteC3 Ja, men det var i syden og det var ei sivil blondine uten hjelm bakpå lol Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 litt flaks må man ha;):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by oddi Faktum er at jeg har hatt lappen i 3 år, og aldri fått forelegg for annet enn å stå stille:) mvh oddi DET skulle du ikke fortalt oss.. ikke lenge tl du sitter uten lappen nå ;) Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Originally posted by bing DET skulle du ikke fortalt oss.. ikke lenge tl du sitter uten lappen nå ;) Psjt, vanskelig å miste lappen når man er student, bor 180 mil hjemmefra, og bilen er avskilta:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Man løper en stor risiko får å tape mot en politi mann i retten, det blir ord mot ord, men retten legger nok mer vekt på det politiet har å si om saken. Det har stått sivil politi med en mann med laser langs veiene og, så myndigheten dem har betviler ikke jeg i hvertfall. Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 Har hatt en del ganger da jeg har hatt flaks denne sommern jeg har hatt lappen. F.eks. da jeg kom 150 km/t i 70 sona og plutslig ser en møtende snute-bil. Ser i speilet at han snur og setter på sierna, men rutinert som jeg er klarer jeg å finne et hus å gjemme meg bak helt til han hadde kjørt forbi. Eller da jeg kom i 140 km/t inn i en ganske krapp sving, ser at det ligger grus i svingen og får to valg, enten prøve å svinge for så å skli rett inn i en lyktestålpe, eller kjøre rett fram å hoppe ut på et jordet. Tok valg nr. 2 og da jeg hoppa ut på jordet hadde jeg ca. 100 km/t i hoppet, klarte utrolig nok å ha kontroll på sykklen så jeg fikk bremset sakte med sikkert ned og kjørte opp på veien ca. 100 meter etter svingen. Stoppet å så om alt var ok med sykklen og det var det, bare litt skitten og jeg hadde bare litt vondt i beinet for det ble hengende og slenge etter sykklen i hoppet. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedy Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by tekNetium Myndighet, ja... Hadde det ikke også noe å gjøre med å kunne BEVISE saker og ting i en eventuell rettsak? Funker dårlig ord mot ord da... Satt på med brutter i Halden for et par år siden. Kjørte i følge med en kompis av oss. Kjører på en lang slette med 60 sone (for de som er kjent så er det den veien som går ved festningen) Kl. var vel ca 01:00 på kvelden og vi lå selvfølgelig ikke i akkuart 60. Ser en bil som ligger langt bak oss (250 - 300m). Når vi slakker av kommer den som F*** etter oss. Etterhvert setter den også på et lite blålys inne på dashbordet i bilen, og da stopper vi. Han mener han har målt oss til 130 i 60 sone over en liten strekke. Dette utviklet seg til rettsak. - han var alene i bilen (som forøvrig var hans privatbil, for han var på vei hjem fra jobb) - Han hadde ikke uniform, bare et kjipt skilt - Hadde kun måling på Speedometer - Lå i tillegg 250 - 300 meter bak oss i mørket. Poitimannen mener det ikke var noe problem å måle farten våres, noe brutter sin advokat mente måtte være nesten umulig på så lang avstand i mørket med kun et speedometer til hjelp Brutter ble mista lappen i 10 mnd pluss han fikk 10000kr i bot Anket, men tapte anken også. Jævla Politiet blir trodd i retten uansett!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nismo Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by tekNetium Myndighet, ja... Hadde det ikke også noe å gjøre med å kunne BEVISE saker og ting i en eventuell rettsak? Funker dårlig ord mot ord da... Ord mot ord funker veldig bra. En tjenestemanns ord veier tyngre enn ditt i en evt sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg