matros72 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Har akkurat kjøpt meg en Audi 100 2,3e quatro som er rullet 205000 92 mod.Bilen er en kjempe bil,men motoren fungerer ikke som den skal.Når jeg drar på så er den veldig krafløs,det blir bare turtall og lyd men ingenkraft i skyven liksom.Det blir også tenningsbank når jeg drar på,er det noen som har noen anelse om va dette er?Har hatt en likens bil før,og den drog å gikk som bare fy!Det hvar ikke quatro da,men kraften skal vel ikke halveres bare fordi det er 4hjulstrekk vel?Ellers så har jeg og merket meg at veivhusventilisasjons slangen har søget seg flat,akkurat som vakum,har dette noen betydning? Håper noen har svar på noe av dette... Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hjernen på bilen skal vha bankesensoren justere tenningen selv om der er tenningsbank, men den kan kun justere noen få grader. Om tenningen er riv ruskende gal vil du få tenningsbank og bilen vil gå dårlig. Kan derfor være at det ligger feilkoder inne som du må slette får å få den til å gå skikkelig igjen, og at bilen går i nødmodus. Derfor, om du har tenningsbank må du se å få justert tenningen din, og det fort. Kjør på 98 oktan, det hjelper også. Du skal ha 15 grader på tomgang med varm motor og alt elektrisk skrudd av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hjernen på bilen skal vha bankesensoren justere tenningen selv om der er tenningsbank, men den kan kun justere noen få grader. Om tenningen er riv ruskende gal vil du få tenningsbank og bilen vil gå dårlig. Kan derfor være at det ligger feilkoder inne som du må slette får å få den til å gå skikkelig igjen, og at bilen går i nødmodus.Derfor, om du har tenningsbank må du se å få justert tenningen din, og det fort. Kjør på 98 oktan, det hjelper også. Du skal ha 15 grader på tomgang med varm motor og alt elektrisk skrudd av. Hvordan får jeg slettet feilkodene da?å må bilen på verkste for å justere tenningen?eller er det bare å vri på fordeleren for å få den rett? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Ang. feilkodene så har jeg skrevet litt om det HER. Eller du kan sjekke om noen i ditt nærområde har VAG.com, da kan feilkodene leses ut og slettes med PC. For å stille tenningen må du ha eller ha tilgang på tenningspistol. Er en enkel affære å stille. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Nå har jeg fått justert tenninga og tenningsbanken er borte.Men den er og blir kraftløs,kan ikke sjønne dette? på den forrige 2,3 literen jeg hadde hvar det akkurat som et andre trinn som slo inn når den passerte 3-4000 omdr,å dro da som bare det,men dette sjer ikke på denne.kan det hvære besinfilteret? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 idag har jeg bytta bensin filteret,men bilen er like dau,prøver jeg å dra på blir det bare vræl å ingen verdens ting sjer.Joda altså den akselerer,men en 2cv har vel akset fortere vil jeg tro.Er det virkeli ingen som har erfaring med dette?? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg