Gå til innhold

kjøpsloven

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Tror det er litt mer kompliser en som så,i vart fall var det det for ca 10 år siden da jeg sjekket dette.

Det er salg mellom privatpersoner og salg av bilforhandler. Da ble bilforhandler definert som en som solgte 6 eller fler biler i året.

Når det gjelder salg mellom privatpersoner er man dårlig beskyttet (mot feil og mangler) Men man er relativt gott beskyttet når det gjelder køp fra bilforhandler.

Det er mulig at dette er forandret nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt mer kompliser en som så,i vart fall var det det for ca 10 år siden da jeg sjekket dette.

Det er salg mellom privatpersoner og salg av bilforhandler. Da ble bilforhandler definert som en som solgte 6 eller fler biler i året.

Når det gjelder salg mellom privatpersoner er man dårlig beskyttet (mot feil og mangler) Men man er relativt gott beskyttet når det gjelder køp fra bilforhandler.

Det er mulig at dette er forandret nå......

fra bilforhandler er det greit..privat i mellom er det vell noe annet, er det noen rettigheter ute å går dær..? er det no garanti hvis kjøper finner noe som kommer frem utenom det som står skrevet i kontrakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har et par uker på deg til å melde ifra om feilen. Men kommer litt ann på hva feilen er. Er det noe grovere feil så kan man klage litt lengre så sant ikke feilen kan ha kommet mens du hadde den.

I mitt tilfelle da det er dokument forfalskning og diverse karosseri bytte så har ikke dette plutselig dukket opp. Men jeg fant d ut på under 2 uker så jeg er safe der iallefall.

Men advokaten min mente det i slike tilfeller her at det var 2 uker iallefall.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider