Gå til innhold

Skitne felger? Se Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner!

Ranger emnet

stand-jo

Anbefalte innlegg

Jeg handler og driver en del med bilpleie både privat og gjennom jobben nå om dagene så jeg har funnet ut at jeg skal begynne å skrive litt produkterfaringer og vise frem litt produkter. :)

Jeg har en BMW E39 med ufyselig skitne stygge Alessio felger. SVÆRT SKITNE! Bremsestøv, asfalt, og gudene vet hva som finnes på felgene. :(

Dessverre er det lite som hjelper virker det som... gnur med svamp og bilshampo, bruker avfetting, spyler med høytrykks-steamer, etc.

Men fortsatt ser felgen jævlig ut! :x

Derfor kjøpte jeg meg en sprayflaske med Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner. :)

000_0354.jpg

Brukte denne sammen med en Tire Brush børste fra OXO. Men en svamp eller annen børste holder i lange baner for skikkelig skitne felger.

Men du trenger kun å børste hvis det er vanskelig skitt.

Felgrensen er så sterk at du kun trenger å spraye på, la det virke i 10 sekunder, for så å spyle det av. :D

Ta ett hjul av gangen, spyl felgen med vann. Spray felgrens på hele felgen, la det virke i 10 sekunder, spyl av grundig. Og til slutt tørk av med en mikrofiberklut eller lignende. Felgene skal du bestandig ta først under en bilvask, så det kan være lurt å vente med tørking av felgene til hele bilen er ferdig vasket.

Se før og etter bildene!

000_0355.jpg

000_0356.jpg

Bilen med vaskede felger...

000_0278.jpg

000_0280.jpg

Bilen med Meguiars brukt på felgene...

000_0358.jpg

000_0361.jpg

Dommen: Jeg anbefaler Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner på det sterkeste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kommer med erfaringer i forhold de produktene her! :)

Jeg har selv prøvd Hot Rims All Wheel Cleaner og synes den virka veldig dårlig faktisk! Virka ikke så bra som forventet og satt igjen mye bremsestøv/dritt etter spyling.

Prøvde rett etterpå noe avfetting fra Biltema som funka 10 ganger bedre! Merkelig nok! :P Den var nok mye sterkere for lukta sterkt!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster Turtle sin? Betalte 138,- for ei flaske All Wheel Cleaner på Dekkmann i forrige uke. Det er mer enn om jeg hadde bestillt på nett, men helt greit når det var krise. Synes den er drøy også, har hatt den forrige flaska i 6-7 mnd, og jeg vasker bilen minst 1 gang i uka, vanligvis 2-3.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da funker vel avfetting...

Har aldri opplevd å ha noe på felgene som All Wheel Cleaner ikke har tatt. Har f.eks kjørt endel på fersk asfalt i det siste og fått gørr på felgene, vil anta det er endel olje som følger med asfalten men det bare renner av felgene.

Til vanlig bare sprayer jeg på og går en runde med høytrykk etterpå og det holder. En sjelden gang går jeg etter med svamp (ullvotten er for fin for felgene ;)), men det er bare for ordens skyld når jeg ellers vasker bilen grundigere enn vanlig.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde denne for 1 time siden, virker greit. Jeg skurte med felgbørste i tillegg, da jeg ikke har tro på at den tar alt uten litt hjelp. Jeg la merke til at den IKKE løste opp fett/olje...

Hvis ikke felgene har vært renset på en god stund, må man bruke en børste, svamp el.l, men hvis du bruker den hver gang du vasker bilen er det som regel nok å bare spraye på og spyle av etter en stund.

Og nei, den løser ikke opp hardt fett, siden den er basert på syreløsninger. Det kan virke som den er laget primært for å løse opp bremsestøv, så å vaske hjulene med avfetting før man bruker Hot Rims kan nok være en god idé hvis felgene er ille.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flaske med meguiars sin, men jeg synes ikke at den er verdt prisen. Jeg bruker heller turtlewax extreeme wheel cleaner, og en sonax felgbørste.

Det er muligens litt dårligere enn meguiars sin, men mye billigere.

Ikke verdt prisen???

Betalte 36 kroner for flaska jeg! ;)

Blir Sonax billigere da? :D hehehe

Ok, skal være så real å si at jeg kjøper kun fra statene da Meguiars og andre produkter generelt koster langt over 4 ganger så mye i Norge. :drunk:

Jeg vil nok påstå at den fungerer på det meste da felgene mine ikke har vært vasket på ett halvt år, simpelthen fordi jeg ikke har hatt sjans på å få det bort, har brukt avfetting + svamp til fingrene var omtrent oppløste. :P

Men så dusjer jeg felgene i vann, har på dette stoffet, børster skikkelig og lar det virke 15 sekunder før jeg spyler. ALT BLE BORTE! :)

Men er bra at vi får litt diskusjon om felgrensen, for all del. :)

Skal prøve å få lagd flere tråder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere; IKKE bruk Extreme felgrensen til TurtleWax. Den inneholder syre og tærer på felgen. Lagde masse prikker på de forrige BBS felgene mine. Ikke vet jeg om Meguiars sin felgrens er syrefri, men jeg bruker ALDRI noe annet enn syrefrie renser heretter. Sonax sin f.eks er strålende.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere; IKKE bruk Extreme felgrensen til TurtleWax. Den inneholder syre og tærer på felgen. Lagde masse prikker på de forrige BBS felgene mine. Ikke vet jeg om Meguiars sin felgrens er syrefri, men jeg bruker ALDRI noe annet enn syrefrie renser heretter. Sonax sin f.eks er strålende.

Jeg blanda litt. Turtlewax platinum heter den jeg bruker.

FG5427.gif

Turtle skriver: Harmless to tyres, wheel design details, logos or coatings.

Jeg vasker felgene mange ganger i uka, så da blir det for mye vekt hvis jeg skal bestille all felgrens fra autogeek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvilke syrer som brukes, og konsertrasjonen av disse som er viktigst. Du klarer f.eks ikke å ødelegge BBS-felger med Hot Rims, selv om denne er syrebasert.

Man løsner ikke bastbrent bremsestøv med avfetting, det sier seg selv.

Når det kommer til Turtle's, har jeg ikke kjennskap til akkurat dette produktet; men en ting er sikkert: Hadde Turtle brukt like mye penger på produktutvikling som de gjør på markedsføring, hadde nok kvaliteten på produktene vært ganske annerledes enn den er i dag.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider