btl Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hei Bilen er en Ford Sierra 1.8 Turbodiesel Den drar som den skal fra tomgamg og til 3500rpm, men da sier det stopp. Den nekter å gå over 3500rpm. Det startet å skje på 4000rpm, men nå er den nedi 3500rpm. Den kutter på samme måte som en fartssperre på en buss eller lastebil. Godt drag, men så plutselig på 3500rpm blir draget borte. Skjer ingen ting når gassen er i bånn. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hei Bilen er en Ford Sierra 1.8 Turbodiesel Den drar som den skal fra tomgamg og til 3500rpm, men da sier det stopp. Den nekter å gå over 3500rpm. Det startet å skje på 4000rpm, men nå er den nedi 3500rpm. Den kutter på samme måte som en fartssperre på en buss eller lastebil. Godt drag, men så plutselig på 3500rpm blir draget borte. Skjer ingen ting når gassen er i bånn. vis gassen er i bånn, ligger den da fortsatt på 3500 rpm eller detter den ned??? Ryker den mye??? Jeg tror det er dieselmangel. Sjekk dieselfilter osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 det kan og vere luftmangel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hvordan er den når du ikke kjører med bilen og gir gass..? Kan være at den får for lite luft eller diesel på større turtall.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Ved luftmangel vil dieselmotor ryke svart som et middels polsk kullkraftverk. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Kan være tett dieselfilter, eller timinga til pumpa som er feil. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Altså.. På 3400rpm har den bra med dreiemoment. På 3500 blir alt dreiemomentet borte. Den står bare å stanger mot 3500 akuratt som fartssperra på en lastebil/buss. Helt grei å kjøre, men den bråstopper på 3500rpm og vil ikke dra lengere. Dieselfilter bytter jeg hver høst. Kan ikke skjønne at det skal være noe galt med det. Jeg kan ikke se at det ryker noe spesielt. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Sjekk slangene på trykksiden for lekkasjer, lytt etter "fising". Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamDodge Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Nå har jeg minimal kjennskap til Fords 1,8 diesel, men kan jo forsøke med litt spekulasjon for det. Først, er det mekanisk eller elektronisk pumpe på den? Siden den ikke ryker eller fusker når du kommer til 3500rpm så kan det virke som om det er "governor" som slår inn for tidlig. Det er en turtallsperre som de fleste mekaniske pumpene har som skal forhindre overusing. Den er enkelt forklart to lodd som er opphengt i fjærer som roterer rundt og når det roterer fort nok slynges loddene ut og stenger for dieseltiførselen. Om en av disse fjørene er knekt eller strekt så blir turtallet der turtallsperra skal slå inn forandret. I så fall så er dette ikke noe en kliner med selv, men du må på et dieselverksted og få fikset det. Det enkleste blir nok da en byttepumpe. Er det elektronisk pumpe så kan en koble til et diagnoseverktøy og de sier som regel fra hva den direkte feilen er. F.eks en dårlig turtallsgiver eller noe sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.