pondus- Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg driver og ser på nytt anlegg. Skal ha et anlegg som ikke koster skjorta men allikevel har fin lyd. Vil ikke ha en bass som høres til månen, men kun som det lille ekstra som man hører front/baksettet ikke klarer. Har til nå sett meg ut 2 forskjellige pakker; Første : 1xSoundstream Picasso PW 10" Limited Ed. 2xSoundstream Lil Wonder LS.50C 5.25" sett 1xSoundstream Lil'Wonder LW5.830 Andre : 1xFOCAL 25A1 10" 2xFOCAL 130A1 1xAudison SRx5 4x50 + 180W Har personlig erfaring med focal fra tidligere. Da mest Polyglass serien og Lrx forsterkere, men hørt Access skal spille veldig pent og bra utfra prisen. Har ingen erfaring i det hele tatt med Soundstream men også hørt det skal være bra. Det jeg nå trenger er feedback om disse pakkene er bra ut fra deres erfaringer. Eventuelt om noen har andre forslag som er bedre i omtrent samme prisklasse. Må legge til at jeg er ganske kresen når det gjelder lyd. Skal være rent og pent samtidig som det er ganske høyt. Bassen skal ikke være overdøvende på noen som helst måte, men høres godt...dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener! :) Kan også legge til at det er en Pioneer DEH-P77MP som er headunit... Setter pris på all feedback dere klarer å grave opp ;) Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 jeg syns infinity perfect var mye bedre enn focal sine høyttalere, de hadde en mer behagelig of fin lyd syns jeg. Det viktigste tipset jeg kan gi deg er å få en demostrajon av alle høyttalere du vurderer. Jeg hørt meg gjennom disse merkene her om dagen: MB quart, Alpine, focal, mds, infinity, pioneer og kicker. Og jeg syns Infinity kappa perfect 6.1 var den høyttaleren som passet meg best, men som en sa før meg, ingen ører er helt like, derfor er det ingen fasit svar på høyttaler valg. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Er fullt klar over at det ikke er noe fasitsvar og at ører er forskjellige. Litt derfor jeg vil høre med folka her og. Hva de mener er bra og hvorfor. Kappa perfect ligger vel også i en litt høyere prisklasse enn jeg hadde tenkt. I utgangspunktet har jeg tenkt å kjøpe ett relativt billig komp sett først og kanskje et litt dyrere senere. (så kan jeg ha det beste foran). Hadde jeg hatt pengene hadde det blitt langt dyrere og bedre elementer enn det jeg har lista opp der, men desverre er ikke lommeboka dyp for tida :/ Hvor har du vært og hørt alle de merkene forresten? Ser du er fra 'området' her. Eneste stedet jeg vet om i fredrikstad er bugboys...og så har vi svinesund da..men der er det mye jalla både folk og varer. Takker forresten for forslaget. Må innrømme at infinity ikke hadde falt meg inn engang før du sa det :) Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Kan tipse deg om at Musical Transparency (Mr.SQ her på forumet) har Bull Audio komposett til salgs for en slikk og ingenting (ikke bokstavelig såklart) :D Har selv sikret meg to sett, ett til gamlingenes bil og et til min søsters. Har riktignok ikke hørt dem selv, men jeg kjenner Mr.SQs preferanser og de er tett opptil mine egne; naturtro gjengivelse og "spilleglede" fremfor umiddelbare imponatoreffekter (som gjerne blir trettende i lengden) og ikke minst god dynamikk. Prisen er det samme som en ganske kjip tur på byen; kr. 500,- for et sett... EDIT: har forresten også bare hørt gode ting om BugBoys, det skal være folk med god peiling på hva de driver med. Men det skal såklart påpekes at jeg ikke har noen erfaring med dem selv, bare så det er sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Takker for tips. Skal ta kontakt med han :) 500,- er jo bokstavelig talt en slikk og ingenting i bilstereoverden. Har jo betalt mer for høytalerkabler bare ;) Har tidligere hatt relativt stort anlegg med bl.a 2x12" kicker L5. Rett og slett vokst fra den bulder og brak perioden og vil nå ha det rent, pent og ikke minst billigst mulig. (selv om det er vanskelig når man liker bilstereo) Har hatt litt erfaring med bugboys og har selv kun lovord å si om de...eller han er det vel nå! ;) Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 selvsagt svinesund. ;) Tvboden, BRL og Nordby digital. ;) Stakka ldri innom bug boys, var vel fordi jeg var allerede i svinesund pga av andre greier, og dem butikkene har alt bug boys har som jeg kan huske. Tv boden har i dag en kampanje med rabatt på veldig mye. Men denne rabatten gjelderkun ut dagen (pga av db drag som er der nå). ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg