Gå til innhold

The Federal Reserve Banking System - Et grunnlovsstridig tyranni

Ranger emnet

Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

http://video.google.com/videoplay?docid=5232639329002339531&q=federal+reserve+banking+video&total=103&start=10&num=10&so=0&type=search&plindex=4

Etter å ha sett denne filmen som omhandler hvordan penger skapes ut av ingenting, hva inflasjon EGENTLIG ER - en direkte skattlegging av The Working Joe Schmoe som betales til makteliten, og hvorfor Ron Paul - en av kandidatene til det Republikanske partiet som vil nedlegge hele ordningen med dagens banksystem får svært lav TV-dekning av Amerikansk massemedia (SOM EIES AV BANKENE SOM DRIVER THE FEDERAL RESERVE) er jeg bare helt i sjokk. Dette har vært en helt utrolig øyeåpner for meg og vil for alltid forandre hvordan jeg ser på de dagligdagse ting i livet. Amerikanernes Founding Fathers skrev spesifikt og svart på hvitt i den Amerikanske grunnloven at på INGET TIDSPUNKT skal Staten ha noen anledning til å lage papirpenger istedenfor mynter i SØLV eller GULL, nettopp for at et system som The Federal Reserve aldri skal kunne oppstå. Det interressante er at de prøvde det selv under borgerkrigen; de trykket opp mere penger for å få råd til å gå til krig, og til syvende og sist var det the American taxpayer som fikk betale med arbeidsledighet, depresjon og inflasjon. Derfor skrev det spesifikt at DETTE SYSTEMET SKAL ALDRI BRUKES, men det eksisterer den dag i dag, stikk i strid med grunnloven. I videoen nevnes det også en svært liknende koalisjon i industrien som ble prøvd for the Supreme Court, og de konkludérte med at det var grunnlovsstridig.

Delvis urelatért oppfatter jeg også etter en del research at Ron Pauls politikk kan på de aller fleste områder kun være en positiv ting for USAs fremtid - den mannen er en visjonær blandt få som er istand til å se "the big picture". Hans klarsynthet rundt temaene krigen i Irak, national security VS. personal liberties, myndighetenes innblanding i ting nasjonalt og utenriks, large/small goverment, og hvorfor muslimske ekstremister går så langt som å sprenge seg selv i lufta for sin sak gjør meg oppriktig redd over å se hvordan han knebles i Amerikansk media, og han får ikke lov av PARTIET SITT til å være med på visse åpne debatter. Tenk om han skulle komme ut for en "ulykke" iscenesatt av eliten for å bevare deres overdådige way of life? Vil de gå så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936&q=money+masters&total=1111&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

Nå har jeg sett halvtimen av denne her, og jeg har allerede felt tårer over på hvilket kynsik vis den økonomiske makteliten bak myndighetene tjener seg styrtrike på vanlige folks bekostning. Men det sørgeligste av alt er at INGEN ER KLAR OVER AT DETTE SKJER. I 1913 ble konseptet "fractional reserve banking" igjen tatt i bruk i USA, stemt igjennom et folkevalgt senat HVOR TRE REPRESENTATER var tilstede for å avgi stemme. The Federal Reserve Bank ble under "cloak and dagger" etablert, og den dag idag vet INGEN FOLKEVALGTE MYNDIGHETSREPRESENTANTER hvem det egentlig er som sitter og bestemmer over hvor hardt folk må jobbe for å kunna ha råd til dét og dét. For det er dét de gjør - DE bestemmer hvor mye verdt ei krone er - ikke tilbudet og etterspørselen vi ser i dagens illusjon av et fritt marked.

Herregud, jeg trodde myndighetene etterhvert hadde nådd å bli folkets fiende ved å bruke oss som melkeku, men jeg hadde bare ingen anelse. Jeg trodde at dét å betale bøter til Tolldirektoratet, som igjen går tilbake til å drive bedriften Norge var en forferdelig fæl ting, men jeg visste bare ikke hvor grusom den bakenforliggende sannheten virkelig var.

I min uvitenhet har jeg klaget over å betale høye skatter og avgifter på luksusgoder som gis direkte til de svake i samfunnet vårt, de som trenger det mest, men mens dette har pågått har makteliten i skyggen gjort at jeg må jobbe mye hardere for å få endene til å møtes og for å kjøpe varer og tjenester jeg helst ikke skulle vært foruten.

Jeg er målløs. Dette må være den mest perfekte konspirasjon som noensinne har vært opprettet, størrelsen av hvilket jeg enda har problemer med å forestille meg. Bibelen forteller at selv Jesus Kristus jaget bort disse bankfolkene med makt fordi de ødela livskvaliteten til datidens vanlige folk. Hvis bibelen er sann og Gud virkelig eksistérer og elsker hver eneste én av oss, og Jesus Kristus, født av Jomfru Maria, virkelig var hans sønn, sendt til jorden for å dø for våre synder; forteller dét virkelig noe om hvor ille dette konseptet med bankregulért marked er.

Ettersom menneskehetens teknologi går fremover blir det lettere og billigere å produsere de samme varene og tjenestene, ergo, mye av de skulle vært mye billigere. Istedenfor har vi nyetablerte som MÅ jobbe to jobber for å kunne ha råd å nedbetale en enebolig ikke lengre enn 10 minutter unna det lokale befolkningssenteret over TREDVE ÅR, der, jeg vet ikke - 5% er REN INNTEKT TIL BANKEN og inflasjonen over årenes løp redusérer verdien av ei Krone ytterligere. ER DETTE RIKTIG VALUE FOR MONEY?! HVA?! ER DET RIKTIG AT EN ANSIKTSLØS ELITE SKAL BESTEMME HVOR HARDT EN VANLIG MANN SKAL JOBBE FOR Å OPPRETTHOLDE EN LEVELIG LIVSKVALITET?!

Hvis folk flest plutselig hadde blitt klare over, og faktisk klarer å forstå konsekvensen av at dette skjer hadde vi med ett ikke hatt noe som heter rente eller inflasjon lengre, bare endeløse åkre og massegraver dekket av blodet og de avhugde lemmene av drepte bankeiere, deres familier, deres assosiáter og resten av de som har vært ansvarlige for denne koalisjonen under den væpnede omveltningen av pengesamfunnet slik vi kjenner det idag. Det høres ut som en for streng straff synes du? Jeg kan ikke engang begynne å beskrive dét utopia av velståenhet dagens samfunn kunne vært.

Ett helt fritt market der tilbud og etterspørsel diktrérer ulike varers verdier iforhold til hverandre, lavt skattenivå som betaler for en velferdsstat inget land i verden noensinne har sett maken til, jobber og mening i hverdagen til alle, og en totimers arbeidsdag, fem dager i uken. Hvis du synes dét høres ut som en drømmeverden skjønner du enda ikke i hvilken grad makteliten blør oss vanlige mennesker fra sine palass.

Jeg er overbevist om én ting, hvis de fleste religioner i verden får rett, at meningen med livet var å, i all hovedsak å gjøre for din neste hva du vil din neste skal gjøre for deg, blir personene ansvarlige for dagens banksystem å lide en umenneskelig smerte i all evighet helt til tiden slutter, når de til slutt står ved perleporten og skal dømmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er vanskelig å endre på dette systemet, når selv våre folkevalgte er betalt av "The Fed" for at de skal kunne fortsette denne praksisen. Og skulle de begynne å rasle med sablene er banken på et øyeblikks varsel istand til å kreve tilbake gjelden staten har opparbeidet seg grunnet de uansvarlige lånene de tar opp for å finansiére f. eks. krig, og kan kræsje hele landets økonomi med bare et tastetrykk. Se på USA, deres nasjonalgjeld er på nesten NI BILLIONER DOLLAR, og de vil på ingen måte være istand til å tilbakebetale dette til The Federal Reserve uten å i samme øyeblikk legge hele økonomien i grus, med påfølgende depresjon og nedgangstid.

Så hva er alternativet? Det VIL søles blod, og mye av dét, om man rasérer hele denne ordningen med private banker og deres system med Fractional Reserve Banking. Det er ingen grunn til å tro at ikke "The Fed" vil kunne slå hardt tilbake mot alle som står i deres vei; jeg mener, de er jo allerede rikere enn verdens mektigste nasjon, USA. Historien har vist at disse folkene ikke har noen problemer med å sette to nasjoner opp mot en annen i en uriktig krig bare for å få disse nasjonene til å bruke mere penger ved å ta opp større lån, for så å havne ut i et enda større gjeldsuføre.

Så hvis ikke bankenes trussel om landets økonomiske ruin er avskrekkende på politikerne lengre, hvorfor ikke begynne med Domestic Terrorism med innleide leiesoldater (deperate muslimske ekstremister som loves et liv i rikdom for deres familier om de kaprer noen passasjerfly og styrter de inn i World Trade Center den 11. September?), for å presse myndighetene til å danse til deres pipe mens de dreper landets befolkning i det ene terrorangrepet etter den neste?

Dét høres sinnsykt usannsynlig ut; at de vil gå så langt? Hva med alle de millionene av menneskeliv bankene allerede er ansvarlige for å ha tatt under de mange krigene utkjempet under falske premisser hittil? For meg høres det ut som om "noen tusen liv til" for å få fart på krigsmaskinen og lånene er, for dem, en lav pris å betale for å sikre seg et enda sterkere jerngrep på en nasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om "noen tusen liv til" for å få fart på krigsmaskinen og lånene er, for dem, en lav pris å betale for å sikre seg et enda sterkere jerngrep på en nasjon.

Ja, Krig har bestandig vært gunstig for arbeidsledighet og økonomien. Til et visst punkt selvfølgelig..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ DISCLAIMER: jeg er ikke økonom, og har kun ett introduksjonskurs i økonomi, så ta det jeg skriver med en klype salt ]

Dette var jo interesant, en smule sensasjonalistisk, men likefult interesant. Eneste i hele filmen jeg var overasket over var at The Federal Reserve var delvis privateid.

I Norge, som i det meste av vestlige land, så er systemet svært likt. Staten regulerer hvor mye nye penger som blir satt i omløp hvert år, som igjen er direkte ansvarlig for inflasjonen. En konstruksjon som er mer eller mindre nødvendig for ett kapitalistisk system, for å binde kapitalen i industrien. Dess høyere inflasjon, jo bedre er det å investere penger i industri/låne de til banken(spare) for at banken skal investere i industrien.

Prøv å forestille dere ett system med negativ inflasjon, dvs at pengene blir mere verdt med tiden. Bankene måtte da gi ut lån og få mindre penger tilbake, enn det de lånte ut. Penger som lå på sparekonto ville bli trekt enn viss prosent hvert år. Faktisk ville den mest lønsomme måten å spare penger på, være å holde de skjult under madrassen sin hjemme.

Å investere i en bedrift ville være dumt, siden man kunne tjene penger risikofritt ved å bare sitte å ruge på de.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ble skremt av det tar del 3 i denne filmen det litt lengre.

http://www.zeitgeistmovie.com/.

Begynner ca 1 - 1,5 timer ut i filmen tror jeg det var.

Del 1 er forøvrig "bevis" om du bil på at bibelen og kristedommen (sammen med allt det andre rasket) er bs

Del 2 er 9/11 og hjernevasking om at en mann i en hule midt uti en ørken kaprer fly og sprenger bygninger

Del 3 er de forskjellige sentralbankene i usa og europa og hvordan bush og disse bankfolka planlegger, som i Futurama, at hele kloden er en stat.

Enjoy, jeg måtte ha pils etter å ha sett den heh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å se flere få hodet opp over tåka slik at vi kan se verden for det den er.

Aaron Russos film: "America: Freedom to Fascism" handler om det samme, og er virkelig verdt å se. Det er vel i denne filmen en i Rockefeller-familien innrømmer at de har vært med å bygge opp kvinnefrigjøringen i vesten, ganske enkelt fordi at man før kvinnene kom i arbeid simpelthen bare skattela halve "potensialet".

http://video.google.com/videoplay?docid=-1656880303867390173&q=Aaron+Russo&total=361&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5

Jeg vil også anbefale alle og enhver som er interessert i dagsaktuelle utenriksnyheter om å abbonere på democracynow.org sin podcast, for meg en svært høyt verdsatt kilde ufiltrert utenriksstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å vite hvor mange av dere som har hatt innlegg i denne tråden har i det hele tatt et minimum av økonmisk utdannelse?

Noen av dere som har sett nøyere på reglene the Fed må forholde seg til?

F.eks ca 17min ut i filmen, sier de at kongressen låner rett fra the fed, som da bare trykker opp pengene. Dette stemmer ikke helt med virkeligheten. Det the Fed gjør er at de utsteder statsobligasjoner/-sertifikater som de selger til investorer. Disse har i de siste årene i hovedsak blitt kjøpt av Kina

For tiden er Kina den største kreditoren til USA

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Fed har punkter de må følge for å kunne drive virksomehete forandrer ikke prinsippet om at det er folket gjennom staten som skal bestemme denslags. Den gemene hop er blitt for prinsippløs i den nyere tid. FrP vil ha flere politifolk synlig, på bekostning av at den gemene uskyldige hop blir overvåket. Det er ikke noe jeg vil av prinsipp, selv om det bidrar til flere arrestasjoner. Det er mange veier å løse en et problem på.

Vi får se da, når FrP kommer til makten hvorddan det bli i norge når de har privatisert sentralbanken. (hvor mye gjeld vi pådrar oss, i dag har norge ingen gjeld)

står i partiprogrammet deres, å avskaffe all statlig monopol (hvilket sentralbanken er).

en annen ting er, vil du betale penger til et forsikringselskap for å få dekket sykeutgiftene dine, eller betale skatt sånn at du får dek ket de?

når du flytter noe sånnt fra offentlig til privat eierskap forrandrer du bare kontonummeret du betaler "skaten" til. Du tjener ikke penger på det, men selve skatten blir mindre. Du betaler bare skatten til private som tar overskuddet i egne lommer. jeg er ikke sosialist, men at staten hadde drevet hele greia som en nullproffit organisasjon/selskap hadde vært beste. da hadde du fått tryggheten et offentlig eierskap gir, og kvaliteten et privateid selkap gir ettersom det hele tiden kvalitetssikkres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Aaron Russos film: "America: Freedom to Fascism" [...]

Det gikk et iskaldt grøss nedover ryggen min når jeg så at stålbjelkene i ruinene av WTC var kuttet (!) i den samme vinkelen som når de driver controlled demolition; og det å se tusenvis av våre medmennesker dø, live på TV, får liksom en helt ny betydning når de eventuelle virkelige motivene for ugjerningen kommer til dage. Men at Britiske SAS-soldater har kjørt rundt i Irak, kledd som lokale, og drept sivile for å lage terror/frykt under påskudd av å opprettholde okkupasjon klarer jeg nesten ikke til å bringe meg til å tro (men jeg ser lett hvordan Verdens Virkelige Eiere ikke ser noe galt i dette fra deres ståsted).

Jeg vet ikke hvor mye av ting jeg har fått med meg i den siste måneden faktisk har et hold i virkeligheta, mye av dette virker så stort og så omfattende at det virker umulig å stelle istand; men om det virkelig eksisterer en så stor konspirasjon... Jeg vet ikke hva jeg skal si engang. Først nå klarer jeg såvidt å fatte fruktene av en sentralbank eid av myndighetene selv og de finere poeng hva angår medmenneskelighet (les: sosialisme (?)).

Men hva er det med nay-sayerne jeg møter på rundtomkring? De kjefter meg ut fordi jeg er tilbøyelig til å tro på "historier og sprø teorier" og lurer på hvorfor jeg stiller spørsmål; akkurat som om det er min PLIKT til å ta for god fisk alt jeg blir fortalt? Eller er de selv så underkuet av frykt/hjernevasket/blindet fra sannheten at de ikke engang tør å la selv bare tanken på at "Gov'ment did it" få noe prosessortid i frontloben? Eller er det jeg selv som er underkuet av frykt/hjernevasket/blindet fra sannheten -> AP og SV gjorde 9/11 for å guilt-trippe meg til å stemme på dem her i Norge? Jeg vet bare at selv om det ikke finnes noen "smoking gun" (ennå?), er det mye mere sterkt circumstantial evidence som peker i retning av en konspirasjon enn i motsatt retning. Muslimer har alt å tape på 9/11, IMF via The Fed har alt å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider