Gå til innhold

Svarte prikker på felger

Ranger emnet

jstn84

Anbefalte innlegg

Jeg har også litt av det samme på mine felger! Hos meg ser det ut som asfaltflekker altså. Prikkene er bittesmå og det øverste "laget" på dem kan skrapes bort med negeln. Resten sitter igjen og SITTER der! :/

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest effektive felgrensen jeg har prøvd, er Meguiar's Hot Rims, det er en himmelvid forskjell mellom tradisjonell avfetting/billige felgrensere og denne. Den er også den dyreste jeg vet om, men den er veldig drøy så den er verd det.

Hvis noen finner et billig alternativ som funker like bra er jeg interessert i å høre om dette...

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P21s wheel gel er etter min menong noe av det bedre, men jeg har ikke vært borti hot rims, så jeg vet ikke hvor/eller om den ene er bedre en den andre.

P21s WG koster vel rundt 600,- for 5 liter, og da har du en stund. Den kan stå på felgene etter hvor møkkete de er, samt at konsistensen på den gjør at den ikke renner bort, men holder seg der den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er ikke veldig møkkete utenom de små svarte prikkene. Er kanskje maks 5-6 prikker per felg. Så å bruke clayen går nok bra.

Har fått ei flaske med Wheel Brightener (proffserien fra Meguairs) fra Mr Meguair her på forumet. Han demonstrerte den på ene felgen min og etter 10-20 sek og spyling etterpå var felgen 100% ren! Trengte ikke bruke svamp og såpe. Lukta marsipan gjør den også. :) Så den vil jeg faktisk anbefale.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider