Gå til innhold

4A-GE inn i Starlet, hva må til? (RWD)

Ranger emnet

cruzer

Anbefalte innlegg

Nei. Både 4AGE og T50 kom i flere biler enn AE86, men krever endel ombygging for å passe sammen i en RWD bil.

Hva som konkret må bygges om er litt omfattende, og orker ikke legge ut masse ting som jeg "trur"

Du kan ta å søke litt rundt på nettet angående 4AGE RWD konvertering. åsså står det litt om bl.a. de forskjellige T50 kassene her: http://home.c2i.net/floven/Toyota/

EDIT: Det beste er å få tak i ei T50 girkasse fra en AE86 i allefall. for så å finne en FWD 4AGE der en må bytte litt innsug, grenrør, termostathus og litt sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på 'kp60/61/62 4a-ge engine swap/conversion' så kommer du langt. :)

PS! Fortell oss gjerne hva du finner ut. Har blant annet sett en KP6x med 4A-GE-20V Silvertop og 6"(!) LSD. Den drar smultringer lett. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Både 4AGE og T50 kom i flere biler enn AE86, men krever endel ombygging for å passe sammen i en RWD bil.

Hva som konkret må bygges om er litt omfattende, og orker ikke legge ut masse ting som jeg "trur"

Du kan ta å søke litt rundt på nettet angående 4AGE RWD konvertering. åsså står det litt om bl.a. de forskjellige T50 kassene her: http://home.c2i.net/floven/Toyota/

EDIT: Det beste er å få tak i ei T50 girkasse fra en AE86 i allefall. for så å finne en FWD 4AGE der en må bytte litt innsug, grenrør, termostathus og litt sånn

Har sett litt på nette nå, K50/K40 kassene passer best for ombygging i starlet, men har ikke klart å finne ut hvilken biler de sitter i, noen som vet?

eller noen som har noe slikt liggende? Trenger ikke være være 5-trinns altså k50...

Ser for meg at det er enklere å modifrisere torpedoveg/varmeapparat enn å få tak i AE86 innsug Har tilgang til laser skjærer lager nok nye flenser å smir en eksos manifold. Termostathuset er jo bare å flytte...

X-box LIVE: Illegal Drifter

PlayStation®Network: IllegalDrifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet. K40 sitter i ... Starlet KP60/61/62. :D Og i KE20->KE70 (Hvis du ikke skjønte det, ta en titt på det blanke skiltet i motorrommet ditt. Sitter lett synlig på torpedo eller en innerskjerm.

K50 kan du så godt som drite i å finne i Norge. Kanskje Finland har noen? Må nok en tur down under hvis noen har tatt vare på de der.

Altså: K kasse på K motor. T kasse på T og A motor. W på alle andre. C = FeilWD. :)

Hvis du har MIG/TIG til å sveise alu kan du gjøre som folk flest og bytte ender på innsuget. Da slipper du å komme i konflikt med biltrangsynet. (Som om de godtar 4A-GE i en Starlet forøvrig)

Leter du litt til finner du bilder og oppskrifter på flytting av termostathus. Siden du har laser lager du tre biter med en vannkanal i midten. Det blir en slank løsning. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt grubling har jeg kommet til det at det blir like mye arbeid å putte i hvilken som helst annen motor,ser ut som det blir blir Fiat 131 gir/drivverk og en Abarth motor med 2 dobble... Da er jo også muligheten for Chroma Turbo ie motor inne i bilde og, 180hk...

4AGE motor'n er da for salg, trenger ny toppakning, komplett med uklipt ledningsnett, olje kjøler, og alt du ellers trenger for start i FWD bil... Skal bort! Send PM for mer info.

Fant ei bra side med mye info om Starlet bygging: http://home.clear.net.nz/pages/phil.bradshaw/Index.htm

X-box LIVE: Illegal Drifter

PlayStation®Network: IllegalDrifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel noen andre litt halvgromme toyotamotorer du kan dytte i en RWD starlet, 2TG ellerno (husker ikke helt i farta).

edit: leste akkurat et annet sted her på forumet at 2T motoren var litt vel tung og klumpete å sette i en gammel corolla, da blir det jo enda værre her..

Der hadde jeg skrevet den obligatoriske ontopic-delen av posten.

Haha, jo sant det. Var trøtt da jeg postet og tenkte automatisk på Starlet nyere enn 1990 :sleeping

Finnes noen morsomme utgaver av de også, her er noen bilder av Starlet (EP82) GT Turbo. :) Dog, forhjulstrekk er de..

front & bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Starlet er GØY :D

bilder er fra ts-ogn treff på dagali ;)

t_img_2554_114.jpg med 2 i bilen

t_img_2555_139.jpg

Her sitter jeg gått plant i baksete ;) ( 4 i bilen ) t_img_2663_211.jpg

t_38_web_197.jpg

her er de3t en 1.3 l motor med mr2 mk1 understell og toyo r888 dekk . det holder til masse morro !!!!!!

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider