Gå til innhold

1992 G30 automatkasse, speedometer og koblingsskjema

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Sliter litt nå, så jeg trenger noen å prate med.

Min 1992 G30 Starcraft er litt lunefull for tiden. Lørdag for 1 uke siden kjørte jeg tur/retur Sandvika-Gardermoen med og uten cruise control og alt var helt supert.

5 timer senere skulle vi ut på tur igjen, og da gikk bilen i 2. gir hele tiden (selv om girhendelen stod i D eller [D]), samtidig som speedometeret gikk helt bananas - viste 0 og spratt opp i 120, ned og opp og hit og dit hele tiden. Dro hjem igjen og byttet bil (har en liten Subaru også).

Chevy'n har nå stått én uke, og på en prøvetur i dag fungerte alt helt fint igjen, helt til jeg skulle parkere. Må da snu på et trangt område, og ved vært girskift føyk speedometeret opp i 40-60 for deretter å vise 0 under fart.

Da jeg kjørte hjemover fra Gardermoen, begynte det å regne.

Da jeg prøvekjørte i dag, regnet det. Kan våt veibane med sprut oppunder bilen være en forklaring? Betyr det at jeg har en utetthet eller overledning? Snakker vi om det klassiske - dårlig jording? Hvor er i så fall jordingspunktet/-ene?

Jeg har forsøkt å få tak i koblingsskjema, men det finner jeg kun på eBay, og det koster det hvite i øyet å få det hjem. Kanskje noen har et - 1992 G-Van Models Electrical Diagnosis and Wiring Diagrams?

Svært takknemlig for svar.

Hilsen Gunnar,

nytt medlem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har bilen vært inne på recall å fått byttet ledningnettet i kassa ??

Ei som jeg jobber ilag med hadde samme symptomene som du har, og etter mye feilsøking fant dei ut at den ikke hadde vært på recallen som ble utsendt på dei bilene der for skifting av ledningnettet i automaten

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har bilen vært inne på recall å fått byttet ledningnettet i kassa ??

Vet BossCat/kollega hvilken recall det er snakk om. De eneste jeg fant på nettet var disse:

1992 CHEVROLET G30 Recall ID from NHTSA: 92V127000

Auto Recall Date: 19920903

Vehicle Component: SERVICE BRAKES, HYDRAULIC:POWER ASSIST

1992 CHEVROLET G30 Recall ID from NHTSA: 06E043000

Auto Recall Date: 20060519

Vehicle Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE

1992 CHEVROLET G30 Recall ID from NHTSA: 94V125000

Auto Recall Date: 19940707

Vehicle Component: SUSPENSION:FRONT:CONTROL ARM:LOWER ARM

1992 CHEVROLET G30 Recall ID from NHTSA: 92V077000

Auto Recall Date: 19920518

Vehicle Component: VISIBILITY:GLASS, SIDE/REAR

... og ingen bjeller ringer her. Hvordan funker dette med recall? Har noen, f.eks. Bergheim, oversikt over hvilke recalls som er, eller burde vært, utført på min bil?

-G-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ingen aning om det, var bare det hun sa til meg etter at hun hadde fått fikset feilen, hun fikk opplyst om at hennes bil på en eller annen måte hadde fallt imellom, og dei kunne ikke svare på hvorfor hennes bil ikke hadde gått gjennom recall'en, kansje pga privatimport, tidligere eier ga blaffen eller noe sånnt.

Ja jeg vil tro at Bergheim burde ha oversikt over hvilke recalls som har blitt eller burde vært gjort, dei skal ihvertfall ha oversikt over hvilke recalls som er utstedt på ditt bilmerke

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider