Gå til innhold

har kjøpt meg corsa,trenger litt tips

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Heisann!

Som dere ser har jeg nå blitt eier av en Opel Corsa City B 1993!Det er en 1,4i....

Jeg kjøpte den ferdig kollisjonsskada av ei dame i drammen, for å ha en billig bil å farte rundt med. Så lurte jeg på:

Den drar litt til høyre,og det ser ut som høyre fjærbein heller litt mer bakover enn det andre,og dette hjulet er også lenger bak.Er det bærebrua som er slått skeiv?

Jeg har også en liten oljelekkasje under bilen, det er verst når jeg nettopp har kjørt. Noe svakhet på disse?

Bilen skal rettes opp etter sleggemekk-metoden, jeg har allerede begynt på dette(etter bildene ble tatt) Derfor trenger jeg en støtfanger og stålbjelken bak støtfangeren. Noen her inne som har noe sånt liggende?

Bilen trenger ikke å være fin,den skal bare være i forskrifsmessig stand,da jeg ikke har råd til noe bedre bil akkurat nå...

Bilder:

DSC_2201.jpg

DSC_2204.jpg

DSC_2206.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... ja det var det jeg tenkte!Sikkert derfor det er så utrolig vanskelig å få tak i brukt... har ringt rundt overalt nå.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, genialt, takker for link!

Jeg har selvfølgelig flere spørsmål til dere corsa-kyndige:

Når jeg har kjørt ei stund,til bilen har blitt varm,og så stopper,så begynner bilen å koke...Det freser i ekspansjonstanken og renner ut vann på undersiden av denne. Har denne tanken en slags overløpsventil eller er den bare lekk?

Temp.måleren på bilen er sjelden over halv(85-95 grader)

Det er også surklelyder i kjølesystemet når jeg kaldstarter bilen,så det er noe luft der.

Toppakning og vannpumpe skal nylig være byttet på verksted,dette skjedde før jeg fikk bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Vet tråden er gammel, men hadde de samme slurkelydene selv :D Høres ut som en vaskemaskin. Du må ta ut gummislangene som går mellom delene i kjølesystemet, tørke endene for møkk innvendig for så å sette de på igjen. Det funket perfekt for meg!

Kokingen kan være en av termostatene som tar kvelden. Prøv å bytt de evnt sjekk om vifta starter etter at bilen har stått og gått litt:mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider