Gå til innhold

Rockeren: Volvo 740 Diesel-D24 blir D24tic

Ranger emnet

Rockeren

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

detta tar jeg av meg capsen for!

at du har tatt vare på en 740 diesel er uten om det vanelige.

all respekt tel deg gitt.godt det er noen som har skjønt at bensin ikke nytter!

Takker for det :) Er ikke mange som tar vare på slike biler,og det blir jo ikke akkurat flere av de...Derfor ville jeg gjøre dette :)

Det er Diesel som er tingen ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her tilslutt :) Kan ikke si jeg så det noe sted, men lurer på hvordan du klarte å kræsje såpass? :)

Vel,årsaken vil jeg ikke skrive på åpent forum,men bilen havnet i et autovern i 85-90 km/t..Autovern av typen "eggdeler" med stolper og wire...hadde nettopp kjørt forbi noen biler på motorveien (4 felt) så lå i venstre fil...Og så havnet jeg i autovernet i midten...Som sagt,egentlig årsak vil jeg helst ikke gå ut med,selv om saken er avsluttet med politiet...Jeg hadde flaks kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,stemmer det...Caliperne henger etter slangene..Er ikke veldig bra nei.Er klar over det.. ;)

I dag ble nye skiver og klosser bestilt hos Volvo,får de på Fredag.

Bremseskjold blir bestilt på Veng i morra,får de da enten i morra på jobben,eller Fredag på jobben.Kjekt med rabatter gjennom jobben ;)

I dag skal jeg vel få satt på ny tannstang,og bytte rattstamme.

Så blir vel fjærbein montert i løpet av helga,slik at jeg får den ned på hjula :D

Da gjenstår bare litt småtteri som lykter,interiør osv.. :)

Tipper den blir ferdig i løpet av neste uke,hvis alt går etter planen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At calippere henger etter slangen er ikke'no nytt, gjør det ofte jeg, av ren latskap. Har aldri hatt problemer/gått på en smell ennå...

Bremseskjold foran er bortkasta penger. For det første er det ikke påbudt, for det andre, så ruster dem vekk om noen år. Bak må man ha uansett, det er påbudt + at skjoldet holder bremsebanda og tilhørende utstyr på rett plass:)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At calippere henger etter slangen er ikke'no nytt, gjør det ofte jeg, av ren latskap. Har aldri hatt problemer/gått på en smell ennå...

Bremseskjold foran er bortkasta penger. For det første er det ikke påbudt, for det andre, så ruster dem vekk om noen år. Bak må man ha uansett, det er påbudt + at skjoldet holder bremsebanda og tilhørende utstyr på rett plass:)

litt offtopic: Mine skjold bak er litt rusta... det er helt nederst, og ikke i nærheten av fester. Tror du dette kommer igjennom EU?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseskjolda har jo en funksjon,og liker at det ser bra ut med nytt :D Så jeg setter på nye når jeg allikevel har ting oppe og klart for montering ;)

Fant ut i går at jeg må bytte rattstammen også,den delen som er i motorrommet.Så tar det i helga.I løpet av helga tenker jeg at jeg får det meste på plass,så jeg får den ned på hjula..Da er det bare småting igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da er det update igjen :D

Fått på nye bremseskjold,skiver,hjullagre

Montert stabstag

Montert ny rattstamme

Montert tannstang

Montert bærearmer og alt på høyre side.

Bilder:

Nytt bremseskjold høyre side:

445_260807_001_1.jpg

Nytt bremseskjold venstre side:

445_260807_002_1.jpg

Venstre fjærbein komplett:

445_260807_003_1.jpg

Høyre fjærbein komplett:

445_260807_004_1.jpg

Ny rattstamme til venstre,original til høyre..Har visst fått seg en trøkk ja... :

445_260807_005_1.jpg

Ny rattstamme og tannstang på plass:

445_260807_006_1.jpg

Tannstang venstre side:

445_260807_007_1.jpg

Tannstang høyre side:

445_260807_008_1.jpg

Stab.stag venstre side:

445_260807_009_1.jpg

Stab.stag høyre side:

445_260807_010_1.jpg

Stab.stag midten:

445_260807_011_1.jpg

Plate under tannstanga:

445_260807_012_1.jpg

Stabstag,fjærbein og bærearmer montert høyre side:

445_260807_013_1.jpg

445_260807_014_1.jpg

445_260807_015_1.jpg

Det var dagens! I morra skal jeg prøve å få på fjærbeinet på venstre side også. Sliter litt med å få det til å passe.Bakre festet er dratt skjevt,så det blir stående litt i spenn...Er det farlig..?Har det noe å si?

Kommer mer i morra.. :)

Hvis alt går etter planen,er en kjørbar neste helg! :D :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dags för uppdatering! :D

-Satt på venstre fjærbein,mangler bare en mutter på endeleddet,så kan jeg sette på resten.. :)

-Montert baklykt (den blir seff byttet ut når lommeboka tillater)

-Prøvemontert frontfanger

-Montert "sidedeksel" på bakfanger v. side

så var det bildene:

445_280807_001_1.jpg

445_280807_002_1.jpg

445_280807_003_1.jpg

445_280807_004_1.jpg

Det nærmer seg med stormskritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19..Blir snart 20 om et par mnd...

Jobber som bilmekaniker,hjelpearbeider uten fagbrev...135,- timen...Er ikke mye å skryte av...Men det er da en inntekt.. ;)

Ja, men da er vi 2. Er lærling jeg... Inntekta er bare driten! Men samma det... Sier seg selv at d går dritt hvis man bruker mer enn man tjener:P hihi

Begynner å komme seg nå! Må få turbokonvertert denna disel'n t neste år...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider