Gå til innhold

Rockeren: Volvo 740 Diesel-D24 blir D24tic

Ranger emnet

Rockeren

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjempemessig å se deg fikse bilen, selv om det ikke er forsvarlig!

Jeg har gjort det samme selv med min, to ganger.. Driver med den 3. gangen nå. Og det er en gammel vanlig 244. Men for meg betyr den mye og er verdt mer enn det meste..

Så selv etter 1 påkjørsel i siden foran, 2 kræsj i ræva og 1 kræsj til i fronten på andre siden, ruller den fremdeles idag.. Driver riktignok å retter ut fronten etter den siste nå, tar litt tid da jeg heller ikke har penger :P

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje at jeg bygger meg en litt grom turbodieselmotor på sikt ja..D24 kan ikke konverteres til D24TIC...Da ryker den... Så må nok få tak i en original D24TIC motor å gjøre litt mods så jeg kan hente ut litt mer effekt..Kunne vært artig med D24TIC på rundt 200hk... :D :deng

D24 holder den.. kompis av meg har en og den lader 1.1 å det holder det..

Diesel bråker, Diesel stinker, men diesel går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kanskje at jeg bygger meg en litt grom turbodieselmotor på sikt ja..D24 kan ikke konverteres til D24TIC...Da ryker den... Så må nok få tak i en original D24TIC motor å gjøre litt mods så jeg kan hente ut litt mer effekt..Kunne vært artig med D24TIC på rundt 200hk... :D :deng

Går fint å turbokonvertere D6'n, bare med mindre trykk enn original-turbodisel'n, for den har underspyling.

Veit om svensker med D24TIC, med grenrør med separat wastegate og T4 og alu-cooler, 3" strakrør med en demper. Lader 1,6, går helt værst. Må bare kjøre no innmari pent helt til den blir varm, så ere ikkeno problem. Spinner piruetter på tørra uten problem. Er bare det å ha kompetanse nok! Er ikke som å skru på volvo-rødblokk, det kan jeg love dere!!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..Snakket med de på Volvo her,og de mente det ikke var noe særlig smart...Men da vet jeg jo at det går.. :)

En annen ting,er jo at jeg egentlig har lyst til å beholde denne motoren original,og heller få tak i en annen turbodieselmotor..Så har jeg originalmotoren stående..Liker å ta vare på originale ting.. :P

Ny update kommer nok om ikke alt for lenge.. :)

Teigen: Ja,så klart..Hadde jeg ikke vært det,hadde jeg vel aldri gjort dette.. ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Enig der, men det går.. Grommeste er jo å bygge en D6 fra bunn av, ta en blokk med underspyling, putte inn smidde stempler og grom-råder, porte topp, spesial-innsug og grenrør o.s.v akkurat slik man bygger en vanlig bensinturbo, bare at man bygger disel isteden, hadde vært jævli morro å hatt da det nesten ikke finnes folk i norge som har slikt. Er noen svensker som driver med det, men det er nok bare ett par stykker. Den D6-motoren har et jævli dårlig rykte på seg blant volvo-folka veit jeg, men med litt omsorg, så går dem jævli langt, tro meg! Min har rulla langt over 300 tusen! Bruker man motorvarmer om vinteren, og har bra glødeplugger, samt bytter frostvæske og olje regelmseeig + ALDRI kjøre hardt når den er kald!! og litt vedlikehold, så holder dem jævli lenge!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat...Da får vi se hva som skjer der etterhvert.. :)

Nå har det seg slik at bilen har blitt kjøreklar!Jeg har brukt den t/r jobb i dag,og den gikk som ei klokke begge veier.Ingen problemer..

Da skal dere få litt bilder av hvordan bilen ser ut for øyeblikket.Mer kommer senere når jeg får montert mer :)

445_030907_004_1.jpg

445_030907_005_1.jpg

445_030907_006_1.jpg

445_030907_007_1.jpg

445_030907_008_1.jpg

445_030907_009_1.jpg

445_030907_010_1.jpg

445_030907_011_1.jpg

445_030907_012_1.jpg

Baksetet er fullt av diverse ting som skal på plass,samme med bagasjerommet :)

445_030907_013_1.jpg

Framskjermen blir byttet ut når lommeboka tillater det.

Ny frontlykt er på vei fra en bruker på volvoforumet :)

Hva synes folket?:win :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh....Du har fulgt med mye på disse bilene...?Volvo 740 Diesel er ikke en vanlig 740. Det finnes ikke mange igjen.Hørt ordet sjelden bil før???

Listeprisen på disse bilene ligger på rundt 30.000 +/-

Så å rette denne for 15-20 lapper er absolutt verdt det i mine øyne.Så lenge jeg har muligheten til det.

Hvordan får jeg betalt ned lånet med å kjøpe en annen bil?

Jeg tror du skal tenke deg om 2 ganger før du skriver noe så tåpelig og idiotisk som du har skrevet her.

Du kjenner nok ikke til disse bilene,og har peilinga på hvilken verdi de bilene faktisk har i dag.Ikke bare i mine øyne,men på markedet. Sorry,men jeg klarer ikke ta slike svar som dette seriøst..Du har overhodet ikke peiling på hva du snakker om...:assman

Da går d mange sjeldne biler her ute da vist 740 diesel er sjelden.

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Enig der, men det går.. Grommeste er jo å bygge en D6 fra bunn av, ta en blokk med underspyling, putte inn smidde stempler og grom-råder, porte topp, spesial-innsug og grenrør o.s.v akkurat slik man bygger en vanlig bensinturbo, bare at man bygger disel isteden, hadde vært jævli morro å hatt da det nesten ikke finnes folk i norge som har slikt. Er noen svensker som driver med det, men det er nok bare ett par stykker. Den D6-motoren har et jævli dårlig rykte på seg blant volvo-folka veit jeg, men med litt omsorg, så går dem jævli langt, tro meg! Min har rulla langt over 300 tusen! Bruker man motorvarmer om vinteren, og har bra glødeplugger, samt bytter frostvæske og olje regelmseeig + ALDRI kjøre hardt når den er kald!! og litt vedlikehold, så holder dem jævli lenge!

har planer om dette på sikt.. har en rasa TIC blokk fra 940 stående som skal i ilden etterhvert.. men det blir nok mange år til:P

hvor på kgb er det treff den 30sept?

Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider