Gå til innhold

Best oppsett med disse komponentene

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg gått til innkjøp av høytalere og forsterker. Nå begynner byggingen og jeg har mange forskjellige muligheter. Lurer da på hva som er optimalt.

JBL Decade i hatthylla 150w rms

Focal 130A1 frontsett 50w rms

Dynabel BF0804 4x80w rms

2x250w rms

Og så har jeg en alpine 3522s forsterker som også kan brukes

denne på 2x35w rms

Det er da ganske mange muligheter for oppkobling. Decadene kan jo deles opp med seperat bass og diskant.

I starten var tanken og bruke dynabel'n til både foran og bak. Så etter å ha testa at alpinen fungerte åpna jo det for muligheten å brokoble dynabelen og kjøre de på decadene og bruke alpinen på frontsettet.

Hva blir best??? Blir det for mye for decadene hvis jeg brokobler? Anbefalt mellom 60 og 150w rms og med brokobling vil jeg jo få 250w fra forsterkeren..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

106RALLYE.jpg Skal i en 106 rallye. Satt 12¨ pioneer bass der fra før av. Plassert midt bagasjen så var det ikke akkurat mye plass til overs :fatality: Likte ikke måten gulvet var bygd opp så jeg ville gjøre det på en annen måte.. Letta bilen betraktelig bare i basskasse og finer plater :driving Forsterkeren blir nok festet i stolryggen så det lille som er av plass ivaretas. Hatthylla er kanskje litt for fleksibel for ordentlig god lyd. Hvis dere har noen tips til hva jeg kan gjøre den helt stum så hadde det vært fint.

Å kasse inn decaderene har jeg hørt gir jævelig god lyd. Men så var det allerede hull i hatthylla til 6x9.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider