Gå til innhold

Taviren's Bilcrossbil - Nissan Pulsar GTI

Ranger emnet

Taviren

Anbefalte innlegg

Halla

Ombygger en Nissan Sunny N14 GTI med SR20DE motoren til bilcross/rallycross bil..

Tenker å kjøre ett år som debutant i bilcross for å få kjørt og fått erfaring. Så blir bilen bygget ytterligere på for å delta som RCN bil.

Bilder før ombygging:

b3b9dd67.jpg

38bce407.jpg

Bilder under ombygging:

20-05-07_1531.jpg

28-05-07_1540.jpg

10-06-07_1736.jpg

13-06-07_2043.jpg

13-06-07_1955.jpg

13-06-07_2041.jpg

20-06-07_1703.jpg

20-06-07_1701.jpg

Fronten må endres på når den skal bli RCN bil, men ellers er alt som det skal være. Kan hende bilen får seg et par strøk med maling. For å få den penere rett og slett. Og etterhvert blir jo deler oppgradert. Men vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få tak i en girkasse som holder litt trimming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør heller i åpen klasse med denne og sett kursen sørover så kanskje du får et bud eller to på denne he he.

Grom bil dette her og sikkert mange som har meninger om å bruke opp en slik i bilcross / RCN.

Men det er sikkert en årsak til dette så lykke til videre!

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig bilcrossbil det der ja, men sikkert ikke noe dumt valg.

Men du får ikke kjørt mer enn tre løp som debutant da, å etter det er bilen din til salgs. Så spørs om du får trent mer enn tre løp gitt. Om du har tenkt å få beholdt den da.

Du får holde oss oppdatert hvordan det gåt i løp da!

Morro med noe som ikke er hverdagskost på banen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woOt tha FUUUCK!?..

der snakker vi anal voldtekt av en strøken bil!

Du kunne jo lissom ha påkost deg væffal 1 eller 2 uker mere i arb. tid for å få den strøken når du først BYGGER en bil da.. et fett om den skal brukes i bilcross.. greit at det ikke ser ut som at den har kjørt 20 sesonger..

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel kjøre så mange debutantløp man bare vil nå?

mener å ha hørt at det er nytt av året:)

Beklager, stemmer nok det som du sier ja.

Bare jeg som ikke har lest boka tydelig nok.

Men arrangøren kan nekte deg å kjøre som debutant dersom du er en erfaren BC kjører. merkelig regel spør du meg, hva er en erfaren fører????

Er det 3 løp eller 20??

Syns den forige regelen var litt bedre men. :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Heh, bilen er overhode ikke ferdig.. I tillegg står den skitten og jævlig der den står nå.. Bilen "ser" strøken ut på de øverste bildene, men det er den ikke og det var den ikke.. Masse rust! Men motor og gir er i god stand..

Jeg er nødt å kjøpe 15" RALLYFELGER med dekk.. Går ikke å kjøre på 14" stålfelg med 175/65 :( Helt grusomt..

Her oppe har vi kun RCN og BC.. Jeg SKAL kjøre RCN til neste år. Da skal te monters kvasskam og ny eksosmanifold.. Benket til 186hk disse bilane da.. Fra 143hk.. Fra USA alt dette da. Brukes på Nissan Sentra borte i statene, men er jo SR20DE motoren..

Understellsmessig er den nok litt for bra for BC, men jeg må bare få feelingen først i år. Blir bare ett løp på meg.

LINK TIL FILM:

http://www.youtube.com/watch?v=cG2gzv7aN0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woOt tha FUUUCK!?..

der snakker vi anal voldtekt av en strøken bil!

Du kunne jo lissom ha påkost deg væffal 1 eller 2 uker mere i arb. tid for å få den strøken når du først BYGGER en bil da.. et fett om den skal brukes i bilcross.. greit at det ikke ser ut som at den har kjørt 20 sesonger..

Det tar tre løp maks så er bilen bulka opp! Ikke vits i å gjøre den strøken da.. Men som RCN bil JA! Da skal den lakkes om og rettes opp.. Fronten skal jo også på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...

Nå henter jeg bilen tilbake til byen og i min egen garasje igjen. Da blir det oppdateringer etterhvert som jeg skrur av slitne deler og monterer nye deler! Primært snakker vi understell, stag, foringer, bremser, dekk/felger og til slutt motortrimming. Mesteparten kjøpes fra statene. Er mye bra og finne der. Spesielt med en så lav dollarkurs som det er nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider