pruppern Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 hei! noen som vet hva det feiler bilen min?. den starter kjempelett når den er kald men etter den er blitt litt varm starter den ikke igjen før den har blitt helt kald igjen. den starter hvis man tar den på gir men med det samme den starter går den ikke på alle sylindrene. høres ut som den har druknet i bensin. dette er en original b21et med mekanisk innsprøytning. håper på seriøse svar! Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 hei! noen som vet hva det feiler bilen min?. den starter kjempelett når den er kald men etter den er blitt litt varm starter den ikke igjen før den har blitt helt kald igjen. den starter hvis man tar den på gir men med det samme den starter går den ikke på alle sylindrene. høres ut som den har druknet i bensin. dette er en original b21et med mekanisk innsprøytning. håper på seriøse svar! Jeg har faktisk litt av de samme symptomene på min 21et.. Starter lett når den er kald, og da går den på tomgang og.. Men når den blir varm dauer den på tomgang, og går egentlig ikke spes. pent før du paserer 2000rpm.. Kan og vere vanskelig og starte når den er varm. Og som du og sliter med, så går den kun på 3 sylindre de første 2 sekundene.. Men har desverre ikke noe og komme med, ang. hva som kan gjøre det.. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pruppern Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Jeg har faktisk litt av de samme symptomene på min 21et..Starter lett når den er kald, og da går den på tomgang og.. Men når den blir varm dauer den på tomgang, og går egentlig ikke spes. pent før du paserer 2000rpm.. Kan og vere vanskelig og starte når den er varm. Og som du og sliter med, så går den kun på 3 sylindre de første 2 sekundene.. Men har desverre ikke noe og komme med, ang. hva som kan gjøre det.. ok! min går til du vil stoppe den selv når den først har startet. eneste noen ganger så går den bare på noen få sylindre helt til turboen kommer. må nokk sikkert bytte plugger. vert moro om noen vet årsak?!:) Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Prøv å bytt plugger evt resten av tenningssystemet også.. Hvis ikke det hjelper, kjør motoren varm og ta en komp test, vent til den er kald og ta en test på nytt og sammenlign med den første testen... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Jeg ville tatt å sjekka at dysene ikke drypper når du stopper motoren.. ved varm motor vil dett dynke pluggene dine bensin og sote dem.. at den starter fint når den er kald er fordi at motoren må ha feitere blanding da.. Evt. sjekk at ikke kaldstartdysa kobler inn ved varm motor.. men da skal den normalt sett ikke gå på tomgang eller i det hele tatt.. Er hvertfall noe som kan skje på motorer med k-jetronic dette.. men for all del så kan det være så enkelt som plugger eller andre deler av tenningsanlegget som er utslitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pruppern Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 takker for gode svar! skal prøve å bytte fordeler?. pluggledningene er nye. og skal bytte plugger. skulle kjøpt meg datasprut tror jeg snart. noen som har innsugsmanifold og alt man trenger for å bygge om til elektronisk innsprut?:) si ifra kom med bud. eg likar ikkje k-jet!! Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 prøv og bytt styrtrykksventilen, sitter under innsuget Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pruppern Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 prøv og bytt styrtrykksventilen, sitter under innsuget hvor får man kjøpt den?:) dyr? Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Styrtrykkventilen er ganske dyr og ikke verdt å kjøpe ny på en så gammel innsprøytning.. ta sett på et manometer på slangen som går til toppen av bensinmengdefordeleren.. f.eks bruk en banjo og lengre banjobolt så du får sjekka trykket når bilen går. styretrykket tror jeg skal være rundt 4 kg(volvo vet nøyaktig),er en stund siden jeg skrudde k-jetronic. under ventilen som er i støptalu. så er det som regel et lite rundt blekkstykke,ta hull på det og du finner en umbrakoskrue som bestemmer grunntrykket. mindre trykk =mere bensin og omvendt.. men ville absolutt sjekket om dysene har fin kjegle når de dusjer bensin og de holder tett når du stopper motor.. da de bruker å være skikkelig dårlige etter noen års bruk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.