Gå til innhold

stereo oppsett +sub?

Ranger emnet

volvo240

Anbefalte innlegg

hei

skal sette opp et lite annlegg i bilen min...

har en boss forsterker som det står 4x250 watt på, vet ikke hva det er i "virkelige" watt....dette er jo så klart en 4 kanals forsterker med 2 innbygde delefilter, 1&2 3&4... Skal kjøre 2 stk 6x9 på kanal 1 og 2... kjører 2 stk 4" i fontørene direkte fra cd spillern... Spørsmlet blir da: hvilken sub kan jeg ha? trernger noe som dunker litt, men jeg vet ikke hva forsterkeren klarer...

i den forrige bilen hadde jeg også masse ulyder i annlegget, en slags konstant "kvine" lyd, som øker litt med turtallet..vet at jordingen til forsterkeren er litt dårlig(gammel høyttaler ledning) kan det være problemet?

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En BOSS forsterker leverer ALDRI det den er oppgitt til...

Men skal du absolutt bruke en BOSS forsterker, vil jeg anbefale å bruke en lettdreven sub, som ikke krever alt for mye effekt.

Jukser du med powringen til en forsterker, ber du om å ta livet av noe. Har du for tynn ledning, eller dårlige tilkoblinger, vil motstanden i ledningen totalt, påveien til og fra forsterkeren bli forholdsmessig høy. Det vil da si at forsterkeren og ledningen deler spenningen seg i mellom, og du kan risikere at forsterkeren plutselig ikke får mer enn 9-10volt. Noe som kan ta livet av forsterkeren, og høytalere, siden forsterkeren da begynner å vrenge signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus ledningen er akkurat like viktig som pluss ledningen.

Et par ting som kan fjærne støy:

Ikke skru forsterkeren fast i metallet på bilen.

Prøv å trekk power ledningene til spilleren direkte fra batteriet.

Legg en ledning fra chassis på spilleren, til karosseriet på bilen.

Ikke ha signalkablene langs bilens eksisterende ledningsnett. Og ikke langs powerledningen til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider