Gå til innhold

Problem etter Chipping

Ranger emnet


anbhovl

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig slengt en Viking Ecomax chip i en 940 Turbo,

og fikk ett lite problem.

 

Når jeg triller nedover bakker i 50-60km/t, får den bensinkutt omtrent hvert sekund.. dette er på ca 1500rpm. skjer ikke lenger oppe i registeret. :wonder:

 

Skjønner ikke helt hva dette kan være, men noen andre som har hatt eller har samme problem? 940 Turbo med Automat.

vet den får bensinkutt med orginal chip også, men ikke så ofte:P

 

muligens noe gale med chippen?

Takker for svar:pray

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke noe feil med chippen vist bilen kutter med org. chip også. Virker bare som om problemet blir større når bilen får mer bensin (fra chippen) og at det er en eller annen feil i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke noe feil med chippen vist bilen kutter med org. chip også. Virker bare som om problemet blir større når bilen får mer bensin (fra chippen) og at det er en eller annen feil i utgangspunktet...

 

hm, ja... men den skal vel få bensinkutt når du triller i 60km/t uten å røre gassen.. forskjellen er at den orginale kutter i perioder, altså den kutter en stund til farten reduseres fra f eks 65 - 60km/t... mens med Vikingen kutter den ett sekund om gangen.. kutter - gir bensin, kutter - gir bensin osv osv, og det er pr sekund..

 

men det jeg ville frem til var at jeg mener den skal kutte med orginal chip på enkelte turtallsområder.

da snakker vi om bensinkutt når man ikke rører gasspedalen i det heletatt.

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk følgende :

 

bensinfilter

bensinpumpe releet

bensinpumpa

 

ved 1500 rpm rister bilen litt om du gir på sant?

 

Hei, takk for tips:)

 

Bensinfilter samt pumpe og releet er ganske nytt.

 

Har ikke merket noe risting nei, eneste ristingen jeg har merket er når bilen er relativt tungt lastet. da rister det litt pga leddene/kryssene på mellomakslingen.

 

den kutter ikke når jeg gir på altså.

Er når jeg slepper gassen i nedoverbakker hvor farten er 50 - 60km/t:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

falskluft? evt EGR muligens? at den kødder litt

 

Takk for tips folkens..

 

Tror neppe den suger falskluft, da ville den ikke gått skikkelig på tomgang, eller under pådrag.. men går an å skjekke for sikkerhetsskyld da:)

 

EGR på FT? :O

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Samme problem på min 940 med automat og Ecomax chippen. Jeg dro på verksted med bilen for å spørre om de kunne ha noen formening om hva det kunne være. De på verkstedet sa at det var pga at automaten vil bytte gir, men at det ikke er nok motstand til at den får bytta gir, noe om at automaten i 940 er oljestyrt og ikke elektronisk styrt. Jeg kan ikke mye om bil, så jeg vet ikke om dette er sant, men det er det svaret jeg fikk på volvo verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Samme problem på min 940 med automat og Ecomax chippen. Jeg dro på verksted med bilen for å spørre om de kunne ha noen formening om hva det kunne være. De på verkstedet sa at det var pga at automaten vil bytte gir, men at det ikke er nok motstand til at den får bytta gir, noe om at automaten i 940 er oljestyrt og ikke elektronisk styrt. Jeg kan ikke mye om bil, så jeg vet ikke om dette er sant, men det er det svaret jeg fikk på volvo verkstedet.

 

Hei. ja, mulig det er noe sånnt.

Men virker litt merkelig det også.

Var ikke sånn før jeg monterte Eco'en.

Har byttet tilbake til orginal chip i dag, og skal ut å teste i morgen. For meg virker det som at det er noe med chippen hvertfall. ligger jo omtrent å jager på 1500rpm.

 

Har kjørt en del med vinduet åpent i det siste, og hører at det småsmeller litt i eksosen i det den "kutter".

når motoren er varm, og går på tomgang fjusker den litt også.

 

Kjører forresten med 3" JT fra Cat.

 

Takk for tips folkens:)

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå byttet chip igjen.

"Kuttingen" forsvant, men ikke fjuskingen på tomgang.

Pakningen mellom topp og innsugsmanifold var røket.

Så, skiftet den og nå er alt normalt igjen.

 

Men kan fremdeles ikke skjønne hvorfor den oppfører seg sånn med annen chip..

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår