Gå til innhold

Punch p2 sluttet å virke.

Ranger emnet

Danern

Anbefalte innlegg

Subwooferen slutta brått å spille her en dag (punch P2). Spillte musikk på fullt som vanlig mens jeg kjørte..så døde den bare plutselig. Har feilsøkt og funnet ut at elementet ga opp, tok det ut og fant ingenting galt. Er dette noe å reparere? eller har spolen brent?

Kjøpte den ny for 1,5år siden og brukt den på denne forsterkeren http://www.crutchfield.com/S-UlDqP0xvhTT/cgi-bin/ProdView.asp?I=575201S

Hvis den ikke kan repareres, hva anbefales å bruke til denne forsterkeren da? en 12" eller to 10"? (veit forsterkeren er liten..men det er lommeboka mi også) vil 2 10" kunne måle seg med en 12"?

Gjelder en volvo 240 sedan

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tror nek den der er litt vel liten for det meste av subber. Sorry for å skuffe deg.. Når man har en sedan så hører man sjelden ulyder fra bagasjen, bare vibrasjoner, og da er det vanskelig å høre om noe er galt. Men du kan jo ta og måle motstanden i subben med et vanlig multimeter da. Sjekke om den er blown.. Skal du ha noe på den forsterkeren, har jeg nok villet anbefalt noe ganske rimelig. :)

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tror nek den der er litt vel liten for det meste av subber. Sorry for å skuffe deg.. Når man har en sedan så hører man sjelden ulyder fra bagasjen, bare vibrasjoner, og da er det vanskelig å høre om noe er galt. Men du kan jo ta og måle motstanden i subben med et vanlig multimeter da. Sjekke om den er blown.. Skal du ha noe på den forsterkeren, har jeg nok villet anbefalt noe ganske rimelig. :)

Hehe..det jeg har funnet ut og..den andre 12" punch jeg hadde holdt et år..så fikk jeg ny p2, den har holdt 1,5år..:D

Men hvor mye motstand skal det være?

Får vel feie på med 2 billige 10" fra sverige da..

-90`modell 240, med FT motor.

-95 e34 525tdsa vurderes for salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige er fint ja.. :) Nei, vet ikke hvilken motstand det er på din jeg. Men du ser det med en gang.. :) Alle høyttalere som har en gitt temperatur, har en fast motstand. De ligger somregel enten på 8ohm (mest hus-høyttalere), 4ohm, eller 2.. :) Så du finner det vel ut.. :)

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider