Gå til innhold

Volvo 142 frelst:)

Ranger emnet

klezz

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å sikkler etter 142 på autdb.no nå:)

Det er så skam råe biler:D

Jeg vurderer å kjøpe meg 142 neste gang jeg skal kjøpe meg bil så derfor har jeg noen spørsmål som jeg håper å få svar på..

Er det noen kjente/vanlige feil med 142?

Får du noen levert med servo orginalt?

Går det ann å bygge om en vanlig forgasser motor til insprøytning uten å måtte gjøre mye? vet jo at jeg må ha pumpe i tanken og bytte ledningenettet.. Passer foresten 240/740/940 motorledningenettet rett på 142?

Et siste spørsmål, passer motor fra 240 over? f.eks B230a?

mvh kristoffer:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente vanlige feil??? Nei egentlig ikke noe spes jeg kan komme på. Må være foringa på hjelpesnekka kansje. Ofte slitt/slakk.

Mener å ha hørt om servo på de siste mod eller så er det 164 som har det men er nok ikke det letteste å få tak i.

Forgasser til insprøytning. Du må jo legge opp en bensinslange til for du må ha retur på inspøytning. Hele ledningsnettet fra insprøytningsmotorn må også følge med for i forgassermotorn er det vel ikke stort flere ledninger en en til starter, dynamo og coil. Kommer kansje litt ann på hvilken motor du vil bytte til men jeg hadde valgt en med elektronisk og ikke mekanisk insprøytning.

240 motor passer ikke rett over. Må bygge motorfester/girkassefeste, modifisere bunnpanne og girkassetunnel, mellomaksel og noen småting til.

I denne tråden står det litt: http://www.bilforumet.no/140/168041-prosjekt-volvo-142-b230fk.html

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 142 skal ver so orginal so du får det.. det er smak og behag om du vil ha under 72 modell eller 73og oppover... 72modellen ahr bortover speedometer men kort girstang. 71 og under har lång girstang, eg foretrekker 71modellen. den har eg sjøl. mend det lange speedometere og den lange girstanga. men som sakt. smak å behag.. b20motoren må du ha, trimme den litt, doble forgassara og trim kam og grenerør så har du d;) det er stas. lykke til med leitingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider