Gå til innhold

olje rundt pluggen

Ranger emnet

corsa a

Anbefalte innlegg

Oljeforbruk på de motorene kan være flere ting. Ventilmansjetter, fastbrente oljeringer på stemplene, stort gjennomslag (da er det gjerne skjørtebank også) som gjør at det kommer mye oljedamp inn i innsuget. Har også vært borti at oljeavskilleren i toppdekselet (labyrint/stålull) har vært så full av kondensjurke at den ikke klarer og skille av olja, men drar den rett inn i innsuget.

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være problemet på min også, da min 1.6 16v bruker mye olje?

Som nevnt her....1.6 16v er faktisk den verste motoren opel har....drikker olje som bare det:( Eneste som sannsynligvis hjelper er å bytte motor....:/ Men kan jo prøve å overhalle topplokket først..bytte ventiltettninger, og sjekke styringene!

Men selv måtte jeg bytte motor 3 ganger for mange år siden....Hør med motor&gear, dem har bytte motorer!

Til dere som har 1.8 eller 2.0....er det sannsynligvis bare ventiltettninger. Har Ikke hatt så mye oljeforbruk på disse motorene inne, da jeg jobbet på opel!

+ Opel Vectra B 99mod - Full stylet!!

+ Opel Vectra B stv 98mod

+ Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil*

+ VW Golf 3 96mod

+ VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vurdert å bytte motor men vet ikke vilke eg vil ha vet ikke om eg orker å byte til 5 bolt nav. men kan man putte i 1.8 uten og måtte bytte alt på bilen??

Hvis du har 1.4 eller 1.6 fra før, så må du også bytte girkasse, fjørben og drivaksler. 1.8 er "big-block", og da er det større dim på drivakselsplein og hjullager.

Ser det står Corsa i signaturen din. Til de så fins det spesielle drivaksler på markedet for å tilpasse big block.

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider