Gå til innhold

Kjapp oppfriskning av felger. obs: masse bilder

Ranger emnet


///AMG

Anbefalte innlegg

Var på fyllinga og kasta et lass med datamaskiner fra jobben. Å på utsiden av søppel skuret lå det en haug med gamle dekk. Inne i haugen fikk jeg øye på en avantgard felg. Disse må man jo ha, å til min store glede lå det jaggu meg 3 avantgard felger til der også. Felgene var stygge som fy og dekke totalt nedslitt. Hva gjør vel det hvis de kan brukes som vinterfelger til nød. La felgene i bilen med et stort glis rundt munnen og kjørte av sted. Nå skal det pusses og gnikkes....

 

Felgen så slik ut da jeg starta, oxydert og ikke veldig pen:

forhel.jpg

formac2.jpg

formac1.jpg

 

Prøvde og vaske de og bruke litt autosol på kanten. vart ikke veldig bra. men litt bedre:

autosol1.jpg

 

Siden jeg har pakken fra chemical.no liggende så tenkte jeg at jeg skulle testen den litt:

corroflask.jpg

 

Smurte inn kanten med corrofix og ting begynner og skje. brukte oppvask svamp for påføring av stoffet:

corrohel.jpg

corromacr.jpg

 

Felgene begynner og bli brukbare etter corrofix behandlingen men er fortsatt ikke helt fornøyd så derfor finner jeg fram vår gode venn Autosol og pusser i vei:

runde1auto.jpg

runde1auto3.jpg

runde1auto2.jpg

 

Nå vart jeg egntlig førnøyd, men jeg kom på at jeg har en besttools maskin liggende med slik ull hette. Har jo ingen ting og tape på å prøve den sammen med litt autosol. Satte den på hakk 1 og dura i vei:

runde2auto.jpg

runde2auto3.jpg

runde2auto2.jpg

meanmachine.jpg

 

se der ja:

propper.jpg

 

Må si meg meget fornøyd med resultatet:

foretter.jpg

 

Da gjenstår det bare 3 felger samt få satt de i avbalanserings maskina for og se om der er som noen egg. Er uansett utrolig morsomt og pusse på slike ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår