Gå til innhold

Show Shine

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Har Meguiars eller noen andre enn Autoglym noe Show Shine produkter. Tenker på når man er på treff og slikt, så vasker man som regel bilen der, og tørker den. Så hadde det vært kjekt å kunne hive på noe kjapt slik at man får skikkelig shine på den! :D Trenger jo ikke holde så veldig lenge egentlig.

Jeg har prøvd Instant Show Shine fra Autoglym, men den syns jeg var meget tam. Jeg har Quick Detailer fra MG (den er vel bare en "rens")... Har prøvd å søke! :)

Dere bilpleieguder, hva kan dere anbefale meg? Penger er ikke noe problem! :P

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Meguiars eller noen andre enn Autoglym noe Show Shine produkter. Tenker på når man er på treff og slikt, så vasker man som regel bilen der, og tørker den. Så hadde det vært kjekt å kunne hive på noe kjapt slik at man får skikkelig shine på den! :D Trenger jo ikke holde så veldig lenge egentlig.

Jeg har prøvd Instant Show Shine fra Autoglym, men den syns jeg var meget tam. Jeg har Quick Detailer fra MG (den er vel bare en "rens")... Har prøvd å søke! :)

Dere bilpleieguder, hva kan dere anbefale meg? Penger er ikke noe problem! :P

selv liker jeg å bruke Meguiars M07 Show car glaze, etterfulgt med et lag carnubaWax... dette gjør seg såklart da hjemme føre jeg reiser, så har jeg med en sprayflaske med Last Touch, det er dette produktet vi bruker på biler som står på messer.

Har du da gjordt et skikkelig grunnarbeid på bilen fra før, bruker du kansje en time halv anna på m07 og wax den dagen du virkelig shiner føre treffet, samt 10min med last touch og microfiberklut..

Last Touch fås hos Norsk prol, og noen bilextra butikker rundt om i landet...Finnes i 4liter samt 1liters sprayboks...Skal du på Gatebil til helgen, så sving innom vaskeplassen, så hjelper vi deg der, tror også vi har med får salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv liker jeg å bruke Meguiars M07 Show car glaze, etterfulgt med et lag carnubaWax... dette gjør seg såklart da hjemme føre jeg reiser, så har jeg med en sprayflaske med Last Touch, det er dette produktet vi bruker på biler som står på messer.

Har du da gjordt et skikkelig grunnarbeid på bilen fra før, bruker du kansje en time halv anna på m07 og wax den dagen du virkelig shiner føre treffet, samt 10min med last touch og microfiberklut..

Last Touch fås hos Norsk prol, og noen bilextra butikker rundt om i landet...Finnes i 4liter samt 1liters sprayboks...Skal du på Gatebil til helgen, så sving innom vaskeplassen, så hjelper vi deg der, tror også vi har med får salg.

Takk for hurtig svar! Jeg skal nok på Volvotreff i Heidal du, så jeg er litt desperat etter å finne noe denne uken her. Har Bilxtra som selger Meguiars, men jeg vet ikke om de har alt det du snakker om. Norsk prol? Finnes i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har MG 7 og MG 21 er det en kombo som eer gull (legges på hjemme) så tar du med en flaske med Quick detailer på treffet og vasker over bilen og legger på den etter at du har tørket bilen. legg på lite og tørk av med en MF.

Du får ikke "show shine" bare med QD, hva du har under er også vesentlig.

hm, Gatebil til helga? med Megs stand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fra Meguiars. Jeg vet ikke vis det her kommet til Norge ennå,men du kan bestille fra autogeek.net

Den er kjempe bra.:thumb

Ultimat Quik Detailer

Applied to the paintwork after washing, hydrophobic polymer technology™ quickly and easily restores a show car perfect finish every time. The hydrophobic, or ‘water-fearing’, polymers bond with, and strengthen, the wax already on the paintwork enhancing the protection that the wax provides.

650ml - £11.99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar her folkens.

Jeg kan skrive hva som er gjort med bilen til nå.

Det er en forøvrig en Volvo 240 fra 1986 med original lakk.

Vasket med MG Soft wash gel og wash mitt (2 bøtter)

MG Quick Clay (hadde ikke tid til å bruke 20 timer på dette, så ble litt kjapt)

AutoGlym Paint Renovater

AutoGlym Super Resin polish

MG Nxt Tech Wax

Jeg kan fint polere om igjen (siden jeg ikke er helt 100% fornøyd og har fri fram til helgen), så alle som vil skrive hva jeg kan gjøre annerledes er velkommen til det. Skriv hva jeg skal bruke, hvor jeg kan kjøpe (innen fredag) og hva jeg skal gjøre.

Jeg har forresten MF-kluter, water magnet towel og poleringsdottene fra MG! :)

Noen bilder slik den var før det kom regn. Disse er tatt etter det jeg har beskrevet ovenfor.

IMG_1328.jpg

IMG_1331.jpg

IMG_1335.jpg

IMG_1338.jpg

IMG_1340.jpg

IMG_1327.jpg

IMG_1326.jpg

IMG_1325.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har MG 7 og MG 21 er det en kombo som eer gull (legges på hjemme) så tar du med en flaske med Quick detailer på treffet og vasker over bilen og legger på den etter at du har tørket bilen. legg på lite og tørk av med en MF.

Du får ikke "show shine" bare med QD, hva du har under er også vesentlig.

hm, Gatebil til helga? med Megs stand?

Jepp, Gatebil til helgen, og der stiller megs med stand og vaskeanlegg (eller vaskeplass om man vil).

Når det gjelder Quick detailer, så anbefaler jeg at det brukes last touch, denne tilfører lakken mer enn hva den konsument QD gjør. får sprayboksen på en liter koster mellom 200 og 250 inkl mva, mens får 1gallon koster det ca 1000lappen, og da har man meeeeget lenge, fin å bruke ved claying av bilen også.

Ny fra Meguiars. Jeg vet ikke vis det her kommet til Norge ennå,men du kan bestille fra autogeek.net

Den er kjempe bra.:thumb

Ultimat Quik Detailer

Applied to the paintwork after washing, hydrophobic polymer technology™ quickly and easily restores a show car perfect finish every time. The hydrophobic, or ‘water-fearing’, polymers bond with, and strengthen, the wax already on the paintwork enhancing the protection that the wax provides.

650ml - £11.99

UQD har etter hva jeg har fått med meg ikke kommet til norge enda, selv regner jeg med at det kommer et par prøver i løpet av ferien, så når denne blir testa ut litt skal jeg pushe på så den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hurtig svar! Jeg skal nok på Volvotreff i Heidal du, så jeg er litt desperat etter å finne noe denne uken her. Har Bilxtra som selger Meguiars, men jeg vet ikke om de har alt det du snakker om. Norsk prol? Finnes i Bergen?

Vest Bilutstyr på Kokstad har proffserien, regner med de har Mg7 på lager.

Last Touch er vel også kommet på sprayboks og ikke bare på store kanner.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg vasker bilen grundig før jeg drar, og legger på 2-3 lag med NXT Tech Wax, for så å bruke Soft Wash når jeg ankommer treffet og kanskje Quick Detailer dersom nødvendig. Skulle tro 3 vokslag bør være synlig etter en liten vask.

Hva sier dere bilpleiegeeks om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rens i NXT tech wax, så å legge på så mange lag er ikke noe poeng med den, om du tar 2 holder det masse, og da er lag to bare for å dekke de stedene du "glemte" første gangen.

Er du et sted de selger megs kan du også prøve å få tak i MG 16, den er det ikke så mye rens i så den er fin over NXTn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er uenige i det, men det har vært mange diskusjoner om NXTn

Calcified Kaolin er i NXTn, om du leser siste posten (side 3) ser du også at MP hos Megs også innrømmer at det er rens i denne selv om han i utganspunktet mente det ikke var det.

Men som Colli sier det:

"Kan ikke skade i hvert fall. Er mulig det er unøvendig, men blir ikke mindre enn ett lag i hvert fall"

Ødelegger du ikke noe.

http://www.autogeekonline.net/forum/detailing-forum/4250-nxt-liquid-wax-over-xmt-finishing-glaze-w-carnuba.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider