Gå til innhold

Show Shine

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Til støvtørk og "Show'n'shine" bruker jeg bare Quick Detailer og Microfiberkluten. Det er jo nettopp dette Quick Detailer egentlig er lagd til; ripesikker fjerning av støv o.l

Jeg bruker den over det hele, krom og glass inkludert.

Det anbefales dog ikke å bruke den på en upolert bil, det har jeg testet og det funket dårlig.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til støvtørk og "Show'n'shine" bruker jeg bare Quick Detailer og Microfiberkluten. Det er jo nettopp dette Quick Detailer egentlig er lagd til; ripesikker fjerning av støv o.l

Jeg bruker den over det hele, krom og glass inkludert.

Det anbefales dog ikke å bruke den på en upolert bil, det har jeg testet og det funket dårlig.

Kjøpte Last Touch i dag + MG 21 så burde være klar når jeg får jobbet litt med bilen i kveld/morgen. :) Kan tenke meg at QD ikke virker bra på en upolert bil sammen med kluten. Da skal du jo bruke clay, og så polere. Så kan QD + duk være aktuelt.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er planen min som følger...

NXT Car Wash

QD + Clay

MG 80

NXT Tech Wax

MG 21

Glass Cleaner

Trim Detailer

High Endurance Gloss

Så reiser jeg opp, lar bilen stå til dagen etterpå (kommer fram sent), og vasker den med Soft Wash Gel.

Last Touch Detailer

High Endurance Gloss

Trim Detailer

+ litt kosing med mikrofiber

Dette forutsetter fint vær! :P

arevb har sagt at MG 21 må herde i en uke, men jeg prøver meg likevel på Soft Wash Gel. Er mulig noe går av, men det kan ikke skade mer enn det hadde gjort uten Mg 21. Hvis jeg tar feil, så rett på meg.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider