Tandis1 Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Jepp, da vet jeg hva jeg skal tro:p Hehe Sant det, blir ikke værre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Til støvtørk og "Show'n'shine" bruker jeg bare Quick Detailer og Microfiberkluten. Det er jo nettopp dette Quick Detailer egentlig er lagd til; ripesikker fjerning av støv o.l Jeg bruker den over det hele, krom og glass inkludert. Det anbefales dog ikke å bruke den på en upolert bil, det har jeg testet og det funket dårlig. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Til støvtørk og "Show'n'shine" bruker jeg bare Quick Detailer og Microfiberkluten. Det er jo nettopp dette Quick Detailer egentlig er lagd til; ripesikker fjerning av støv o.lJeg bruker den over det hele, krom og glass inkludert. Det anbefales dog ikke å bruke den på en upolert bil, det har jeg testet og det funket dårlig. Kjøpte Last Touch i dag + MG 21 så burde være klar når jeg får jobbet litt med bilen i kveld/morgen. :) Kan tenke meg at QD ikke virker bra på en upolert bil sammen med kluten. Da skal du jo bruke clay, og så polere. Så kan QD + duk være aktuelt. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Husk å ikke vaske bilen med såpe på en uke etter at du har lagt på mg21 da den må få herde ferdig. Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Husk å ikke vaske bilen med såpe på en uke etter at du har lagt på mg21 da den må få herde ferdig. Jepp, men jeg kommer nok opp og plager deg i morgen også skal du se. :volvsmile Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Gjør det du Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Ok, da er planen min som følger... NXT Car Wash QD + Clay MG 80 NXT Tech Wax MG 21 Glass Cleaner Trim Detailer High Endurance Gloss Så reiser jeg opp, lar bilen stå til dagen etterpå (kommer fram sent), og vasker den med Soft Wash Gel. Last Touch Detailer High Endurance Gloss Trim Detailer + litt kosing med mikrofiber Dette forutsetter fint vær! :P arevb har sagt at MG 21 må herde i en uke, men jeg prøver meg likevel på Soft Wash Gel. Er mulig noe går av, men det kan ikke skade mer enn det hadde gjort uten Mg 21. Hvis jeg tar feil, så rett på meg. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Sånn, treff overstått. Bilen ble helt grei, men fikk den ikke perfekt pga dårlige vaskeforhold! :P Her er i hvert fall noen bilder, ble dårlige, men kan se om noen andre har tatt av bilen min senere. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg