Gå til innhold

Hjelp ang kjøp av Golf III

Ranger emnet

Aneurysm

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer nå sterkt å kjøpe en 3`er, men vil høre en godel mer om den før eventuelt kjøp!

Først ute er motorene, Gti`en blir uaktulet pga forsikring!

TDK har jeg hørt skal være slapp, samt 1,8 også, men dette er bare noe jeg har hørt, noen som kan bekrefte/avkrefte?

Hvordan er 1,6literen på 100hk, og finns den i en annen utgave med eventuelt mindre/mer hester?

Kvalieten på selve bilen?

Musikk er også viktig, men det at lydbilde i Golf er en av verdens beste trenger man ikke spørre om :P

Håper på mest mulig erfariner osv ang Golf!

Blir å bruke ca 25.000,-

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 25k får du knapt en GTi som er å samle på uansett... TDk kan vel fattigmannstrimmes rimelig lett.. 1.8 går "greit" forsåvidt, tror ikke akkurat det er så stor forskjell på den og 1.6 100hk...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

Skal ikke store annlegget til for å få bra lyd!

Og jeg personlig synes lydbildet er bra!

Iforhold til min Galant nå som gjengir lydbildet helt grusomt!

Bilen egner seg rett å slett elending til å få god lyd i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 90hk ble vel erstattet av 1,6 100hk i 96/97-årgangen og yter vel tilnærmet likt. Presses de maksimalt har vel 1,6en litt bedre prestanda, men ingen av dem er noen raserbil.

Har 1,8 selv, og fungerer helt greit, så lenge man vet hva som sitter under panseret, og ikke tror man kan kjøre forbi når og hvor som helst. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvordan er kvaliteten ang. barnesukdommer å slik?

Er det slik at de beste er de siste modellene med 1,8?

Egentlig misliker jeg 1,8 litere, har alltid foretrukket 1,6 og 2 litere fremfor 1,8!

Var vel slik på midten av 90- tallet at 1,8 literen skulle være en økonomimotor, som også gjorde dem litt daffere/latere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosta på den over 100k? du har gjort da tess, gullbelagte gulvmatter? :P

Aneurysm kikk litt på finn.no og autodb.no og se om du finner noen aktuelle biler. så kan du evt. linke til dem her og få tilbakemeldinger..

jeg har selv en 1,6l 100hk og er godt fornøyd med den.

hehe, neida, bilen var nermest vrak når jeg kjøpte den, (inkassobil med en vondt tid bak seg) retta opp igjen det som skulle gjøres, kosta på den en hel haug, bilen sto i 3 år før jeg kjøptee den å når jeg først skulle begynne å kjøres så var det mye som røk på den, eneste jeg hadde problemer med (første vinteren) var olje trykket, bilen kasta av seg olje, men ingen viste hvor det kom ut hen, ikke eksos, ikke peilepinnen, olje lampa peip hele tia, helt til den fikk litt turtall, da ga den seg, så begynte den å pipe etter en stund att. brukte 3liter med olje, tur-retur lillehammer en dag jeg skulle dit for å se på hopprenn første vinteren (2006.) Bytta mye når det gjald det problemet. har ikke hatt noe problem etter jeg bytta oljetrykksbryter. Bytta mye slitedeler for da viste jeg att det var i orden+ hellakkering, styling som jeg ikke får brukt, felger, nye speil, eksosanlegg, framrute, proffsoting av sideruter, xenon lys, nye baklyketer++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvordan er kvaliteten ang. barnesukdommer å slik?

Er det slik at de beste er de siste modellene med 1,8?

Egentlig misliker jeg 1,8 litere, har alltid foretrukket 1,6 og 2 litere fremfor 1,8!

Var vel slik på midten av 90- tallet at 1,8 literen skulle være en økonomimotor, som også gjorde dem litt daffere/latere!

Barnesykdommer tror jeg det er dårlig med.

1781ccm motoren er eldre enn arvesynden og det meste av problemer med disse er kjent.

Disse har ikke til tross for populær oppfatning forgasser, men Monopoint innsprut, altså et fullverdig innsprutsystem, bare med 1dyse. Bruker ikke spesielt mye drivstoff og er ikke så daffe som en skulle tro.

1,8 - 90hk@5500rpm og 145Nm@rpm

1,6 - 100hk@5600rpm og 145Nm@3800rpm

Som du ser så er motorene ganske like bortsett fra at 1,8 får kraften tidligere på turtallskalaen, altså i det turtallet du bruker mest.

På en annen side så er 1,6 en mye nyere type motor.

Hvis jeg ikke blander med ABA motoren så har disse også Crossflowtopp..

Personlig ville jeg heller sett etter en Golf 3 med 2,0 motor.

Disse fikk du levert som GL, samme motor som GTI, bare billigere forsikring:)

TDI er også bra, bra med Nm tidlig og en chip gjør disse like sprek som GTI:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ei runde hos både hann finn å autodb, så er disse 2 literene veldig sjeldne!

Så du mener at 1,6 literen er et bede alternativ enn 1,8 literen?

Og litt oftopic: men er det høytallere i bakdørene på?

Og i framdørene, er det 6,5?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5" i framdørene ja, samme i bakdørene. Er vel ikke alle som ble levert med høytallere i bakdørene, men min har det ihvertfall.

Edit; ble usikker, skal ikke se vekk ifra at det er 5,25" i dørene..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider