Gå til innhold

Hvordan kan jeg fikse dette? :(

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Har denne lille skjønnhetsfeilen ved førerdøren, som jeg gjerne ønsker å få fikset. Hva bør/kan jeg gjøre?

Takker.

Ps! Hvordan i huleste er det jeg legger inn et bilde i posten min?

Ser ikke noe bilde, men http://www.bilkosmetikk.no/

er å anbefalle. Kjenner fler som har brukt de, rimelige og gjør det veldig bra! Ring dit å hør:)

Når det gjelder bilder, så må du laste opp bildet til en eller annen server, så trykke på ikonet her i skriv innlegg, det ikonet ligger som nr 5 fra høyre, linje to .. :)

der skriver du inn adressen til bildet og trykker OK

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, men jeg er helt FRESH på dette. Så hvilket utstyr er det jeg egentlig trenger? Kompisen min som jobber på verksted, har sommerferie ut til august. Jeg skulle nemlig gjerne fått ordnet det før den tid! Kan jeg få kjøpt redskapene jeg vil få behov for, eller bør jeg gå for de som driver bilkosmetikk.no, som Sofapute henviste til?

Takker for svar.

Ps! Det er forresten en del av lista, som er revet bort som dere sikkert kan se. Men vil det da hjelpe å kun pusse og lakkere, når lista egentlig er plastikk?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, :

Puss ned,

sparkle opp

finpuss

grunne

lakk

Finn fargekoden på bilen din, få en butikk til å BLANDE den, IKKE kjøp ferdig på boks. Det blir aldri likt.

Sørg for å få med klarlakk (2sikts)

Spray på , tynne strøk med lakk, legg klarlakken vått i lakken, men ikke så det renner. Vent ca 20min fra siste lakkstrøk til du begynner med klarlakk.

Masker rundt , på en måte som gjør at lakken "støver"

altså, ta en avis eller blad, og "brett" slik at det blir en rund bøy (sånn bøy som når du skal slå noen i hodet) og teip det på hver side. På denne måten får du en relativt jevn overgang, men det viktigste er at du er forsiktig med klarlakken, legg TYNNE lag, gjerne 10-15 lag, bare påse at den IKKE renner. da må du på med 800 våtslip. og det er en KJEDELIG jobb :)

Håper du ble litt klokere. Dersom ikke, skriv hva du ikke forsto så skal jeg prøve å svare:)

enkelt å greit :D

men jeg vil ikke kalle det DER en skjønnhetsfeil altså :D

EDIT:

lesteikke at det mangla en bit av lista.

Ville prøvd å få tak i en bit, tilpassa den så mye som mulig, og sparka igjen sprekkene. Husk plastgrunning :)

Forøvrig så kan dette bli kostbart..

lakk: 300kr

Klarlakk: 150kr

Grunning: 140kr

Plasgrunn: 140kr

Pussepapir: 50kr

Sparkel: 100kr

Kan hende at bilkosmetikk kanskje gjør det for noe av den samme prisen, men da slepper du å gjøre det selv.. Forhør deg med de :)

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Har fått vite at Audi har 12 års rust-garanti. Så jeg har kontaktet Møller, som skal ta en titt på den i morgen.

Han jeg pratet med snakket om at de måtte vurdere skaden, før de evt kunne ta en avgjørelse om å reparere den. De skulle vist ta bilder av skaden, for å finne ut om den har blitt påført "uaktsomt" av eier eller lignende.

Hvilke rettigheter har jeg vedrørende dette?

Takk.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den rust garantien kun gjelder på utsatte steder på bilen og ved normalt bruk. De sier sikkert at den skaden er påført av eier av bilen og vil ikke dekke det.

Men for all del, kan jo hende du er heldig. Send en mail til Forbrukerrådet og spør hva de mener om det, da får du vite hvilke rettigheter du har iht. norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Har fått vite at Audi har 12 års rust-garanti. Så jeg har kontaktet Møller, som skal ta en titt på den i morgen.

Han jeg pratet med snakket om at de måtte vurdere skaden, før de evt kunne ta en avgjørelse om å reparere den. De skulle vist ta bilder av skaden, for å finne ut om den har blitt påført "uaktsomt" av eier eller lignende.

Hvilke rettigheter har jeg vedrørende dette?

Takk.

Rustgarantien omfatter gjennomrusting og ødelagt karroseri.

Selvom lakken bare flasser av, dekkes ikke det.

Forøvrig så er det ikke 12år på A4, den er det 10år på.

Jeg vil heller ikke kalle det der for en produksjonsfeil. ser ut som en heftig skade som er laget av en uaktsom fører..

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen gutta!

Var innom Audi, og han mente at skaden ikke kunne bli dekket ettersom det ikke var gjennomrusting". Han rådet meg for øvrig til å gjøre, som dere har forklart; pusse, legge på tecyl og lakkere, når det gjelder den store rustflekken. Han la for øvrig også til at det innebærer en del arbeid :(

Ettersom det har kommet litt rust på lista ovenfor, så mente han at jeg burde bytte ut denne for et par hundre kroner. Er det forresten noen stor sak å skifte ut den delen? Han mente det kun var noen skruer som skulle monteres...

Må nesten få kompisen min på bilverkstedet til å ordne det for meg :)

Men takk skal dere ha for all hjelp.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen gutta!

Var innom Audi, og han mente at skaden ikke kunne bli dekket ettersom det ikke var gjennomrusting". Han rådet meg for øvrig til å gjøre, som dere har forklart; pusse, legge på tecyl og lakkere, når det gjelder den store rustflekken. Han la for øvrig også til at det innebærer en del arbeid :(

Ettersom det har kommet litt rust på lista ovenfor, så mente han at jeg burde bytte ut denne for et par hundre kroner. Er det forresten noen stor sak å skifte ut den delen? Han mente det kun var noen skruer som skulle monteres...

Må nesten få kompisen min på bilverkstedet til å ordne det for meg :)

Men takk skal dere ha for all hjelp.

Jepp akkurat som jeg skrev. Dekker kun gjennomrusting ;)

Han mente at du burde bytte ut hva?

Lista? forklar litt nærmere, gjerne med bilder :)

Joachim

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp akkurat som jeg skrev. Dekker kun gjennomrusting ;)

Han mente at du burde bytte ut hva?

Lista? forklar litt nærmere, gjerne med bilder :)

Tipper det er lista han ble anbefalt og bytte. Og det er jo ganske logisk, ettersom det blir stygt å prøve å sparkel og lakke på det hullet der.

Like greit å bare bytte hele plastikklista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider