Gå til innhold

kjøp av e39 2001mod

Ranger emnet

greddyspeed

Anbefalte innlegg

Har selv en 03/02 modell av samme type som du vurderer, og de 88'km den er kjørt har vært helt problemfrie. Har kun hatt vanlig servicevedlikehold. Motoren fungerer utmerket, og har nok krefter til vanlig kjøring. Automatkassen girer silkemykt.

Vet ikke om noe spesielt du bør sjekke på disse bilene, annet enn de "vanlige" E39-tingene. Dette avhenger jo langt på vei mye på hvor langt bilen er kjørt og hvordan eieren/eierne har behandlet den, samt om servicer etc. er fulgt.

Typiske ting jeg vet om ved E39, er:

-Rust; Sjekk særlig falsen på undersiden av panseret, og koffertlokket. Fikk selv byttet panser på BMW's rustgaranti.

-Slitedeler; Har lagt merke til at mange E39-er må bytte bremser (skiver/klosser) og støtdempere/fjærer på ca. 100' - 120'km.

Ellers er det sikkert mange på forumet som vet bedre enn meg hva som bør sjekkes. Det kan også lønne seg å sjekke ut http://www.bimmers.no

Lykke til med bilhandelen! :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den guiden han svensken hadde lagd var jo svært opplysende, takker! :P

må si jeg fikk mer løst på e39 nå ja :), bilen jeg tenker på å kjøpe er en sølvgrå metallic med manuell, og skinn interiør ^^ M5 girkule og ratt og bare rullet 147000km. kjøper den hos bilsjappa jeg jobber på for 162000,- ferdig reg + 3mnders garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den guiden han svensken hadde lagd var jo svært opplysende, takker! :P

må si jeg fikk mer løst på e39 nå ja :), bilen jeg tenker på å kjøpe er en sølvgrå metallic med manuell, og skinn interiør ^^ M5 girkule og ratt og bare rullet 147000km. kjøper den hos bilsjappa jeg jobber på for 162000,- ferdig reg + 3mnders garanti :)

OT: Er det den som står hos Teknisk Bureau? :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
hallais

vurderer å gå til innkjøp av en 2001mod e39 520 (170hk). er det noe spesielt man burde dobbelsjekke på disse bilene eller?

Har akkurat eid en slik bil i 23000km. I løpet av denne tiden reparerte jeg den for rust for 70 000kr (på garantien heldigvis). Derfor er det viktig å enten kjøpe en som er utbedret, eller som har garanti igjen.

Mini Cooper S (170hk) - 2005 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider