Gå til innhold

Ikke bra med åpen dump på 1,8T?

Ranger emnet

Daniel M. Warmedal

Anbefalte innlegg

Hallo

Har hørt veldig mange forskjellige meninger om at det ikke er bra med åpen dump på 1,8T motorene fordi det fucker med LMM osv., er det noen her som har litt orentlig peil som kan gi et ordentlig svar?

Jeg for min del merket ikke noe forskjell når jeg byttet over fra resirk til åpen men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det kommer etterhvert, jeg har vel hatt på min i 2 år snart tror jeg, og ikke merka noe, men det kan jo ha noe med bruken og gjøre også!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går nesten like bra med åpen dump som med resirk ventilen den. Lader maks 0.05bar mindre enn med resirken..lader 0.5bar nå.. ladet vel rundt 0.55bar med resirk. Kan ikke si at jeg merker forskjell.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over tid vil katalysatoren bli ødelagt. Det som skjer er at du slipper ut luft som LMM allerede har målt at er der, dermed tror hjernen det trengs mer bensin enn det det egentlig gjør. Dermed går bilen for fett når du går på gassen igjen. Enkelt forklart

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over tid vil katalysatoren bli ødelagt. Det som skjer er at du slipper ut luft som LMM allerede har målt at er der, dermed tror hjernen det trengs mer bensin enn det det egentlig gjør. Dermed går bilen for fett når du går på gassen igjen. Enkelt forklart

jepp.. kjøpte selv resirk? ventil til min.. sku lage littegranne lyd ala dahlback- bare ikke så høyt..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider