Gå til innhold

Rubbing "uhell?"

Ranger emnet


KennyW

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg startet å rubbe bilen i går (sort bil) for å fjerne småriper, når jeg rubber etterlater rubben seg små "klumper" som jeg måtte gni veldig hardt for å få vekk (skal det være sånn?), også merket jeg at lakken hadde blitt mer gråaktig enn den var sort midt på taket (dette oppdaget jeg etter å ha rubbet ca halve taket). Man kunne ikke se dette langt unna, men når man så etter kunne man se dette. Hvordan kan jeg få dette til å bli sort igjen? Jeg prøvde å polere over men det hjalp ikke, kan det ha med at lakken var for varm når jeg påførte rubbinga? Målte lakken til ca 30 grader på taket (sto ingenting om temp på boksen).

Kan det bli bra igjen hvis jeg rubber om igjen når lakken er kaldere?

 

Mvh

 

Kenneth

2003 BMW 320da facelift black sapphire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv igjen i kaldere vær, og kjøp deg en pakke med påføringspadder og Microfiberduker til bil.

Dette gjør jobben mye enklere.

Sjekk også om dette er en rens som ikke skal tørke men jobbes vekk igjen med en gang, for så og tørkes vekk igjen.

Vet ikke hvilke stoffer du har brukt og forskjellige stoffer SKAL brukes på forskjellige måter.

Meguiars :) En bil og du er hekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

 

Litt polish bruker å løsne rubbing som sitter fast. Det ville ha vert greit om du kunne fortelle hvilke produkter du har brukt til rubbinga.Da ville det vere lettere å hjelpe deg.

Audi sine biler har som oftest veldig hard lakk som nermest er umulig og rubbe for hand. Så det beste resultatet du kan gjøre selv,uten maskin. er å bruke en polish med voks (f.eks nr 28 fra Lahega)du fjerner ikke så mange riper men du får tilbake en del av glansen. :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg startet å rubbe bilen i går (sort bil) for å fjerne småriper, når jeg rubber etterlater rubben seg små "klumper" som jeg måtte gni veldig hardt for å få vekk (skal det være sånn?), også merket jeg at lakken hadde blitt mer gråaktig enn den var sort midt på taket (dette oppdaget jeg etter å ha rubbet ca halve taket). Man kunne ikke se dette langt unna, men når man så etter kunne man se dette. Hvordan kan jeg få dette til å bli sort igjen? Jeg prøvde å polere over men det hjalp ikke, kan det ha med at lakken var for varm når jeg påførte rubbinga? Målte lakken til ca 30 grader på taket (sto ingenting om temp på boksen).

Kan det bli bra igjen hvis jeg rubber om igjen når lakken er kaldere?

 

Mvh

 

Kenneth

 

30 grader er for varmt uansett, du må la bilen stå en god stund i skyggen før du setter igang. Rens små områder av gangen, og polér av før det tørker.

Hadde Audi som firmabil da jeg jobbet med bilpleie, og den lakken er litt spesiell. Men resultatet ble sinnsykt bra, den bilen skilte seg virkelig ut!

...og de eneste produktene jeg brukte var ScratchX og Tech Wax

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kanskje rødt, men saken er jo hvor lenge det holder ;)

Jeg gikk over med ullpute og lakkrens opptil flere ganger, for å få vekk all oksideringa..

 

Hvordan kom du på å bruke parafin? :)

 

Parafin er et gammelt traktorselger-triks...

Er også en del kjente bilpleiemidler som faktisk inneholder mye parafin (du kan faktisk kjenne det på lukten) men felles for disse er at de har dårlig holdbarhet og hvis du etterbehandler med hardvoks el.l vil den sitte dårlig

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Drar opp denne igjen jeg, så ikke alle de siste svarene. Jeg prøvde i dag lakkrens på bilen (i dag var lakken kald), det ble fortsatt sånne små "klumper" som det ble når jeg rubbet den.:shake (må skrubbe HARDT for å få de vekk, fortsatt får jeg ikke vekk alt) Kan det ha noe med at jeg brukte voks på lakken sist jeg vasket den? Prøvde også med poleringsmaskin, men det funket dårligere enn for hånd ettersom maskinen virka veldig svak.

Synes lakken ble skikkelig fæl etter jeg la på lakkrensen så jeg tenkte å dra å se om noen "proffer" kunne ha gjort dette for meg i morgen så det blir bra, selvom det koster noen kroner.

2003 BMW 320da facelift black sapphire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår