Gå til innhold

oledeg`s Primera 2000 aka lyd

Ranger emnet

oledeg

Anbefalte innlegg

Ja det er vel på tide at jeg begynner med ett lite søtt bilstereo prosjekt igjenn.

Jeg byttet ut den gamle gode kjærre mot noe litt mere drift sikkert.

Litt om bilen:

Dette er em relativt strøken Nissan Primera p11 2000 modell kjøpte den etter en 75 år gammel mann var ferdig med den. og den hadde gått hele 35 000 km hehe

slik så den ut rett etter jeg hadde kjøpt den.

DSCN2943.jpg

DSCN2947.jpg

DSCN2956.jpg

slik dere sikkert skjønner blir det ingen jalla løsninger på dette prosjektet. jeg vil også prøve å beholde noe av stilen som ligger over bilen. Siden jeg fikk bilen klarte jeg å punktere på 2 dekk, så det endte i at jeg byttet ut til større fetere felger med lavprofil dekk. "seff svarte felger"

Utstyret:

Jeg ville ikke ødelegge så mye så derfor ble det ett 2 veis sett, og har egentlig alltid lurt på hvordan morel låter så derfor Morel elate 6" 2 way

Med en US amps tu 4300 forsterer til front settet.

til bass ville jeg teste re så da falt valget for 2 x RE XXX 12"

Dere skjønner valget mitt hvis dere prøver å løfte på kassen disse kommer i.

forsterker til disse er enda litt ubestemt.

Hva mere kan jeg si, show bil

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke bare legge ut det lille der til å starte med! =P da må vi jo VENTE på å se mer! :(

Da får jeg vel ta noen bilder i morgen jeg da :P ta noe bilder av utstyret. Det kommer nok en liten work log etter helgen, og skal ikke se bort i fra at jeg stikker en tur innom gatebil på DB konkuransen "stille ut". Kommer litt ann på hvor langt jeg er på det "lille" prosjektet mitt det.

Som sagt kommer dette til å bli en show bil, I bagasjen skal det bli en cleen look. det blir glass så en kan se magneten på elementene og forsterkerene blir felt ned i gulvet.

Siden jeg jobber som service teknikker kommer jeg nok til å intigrere dette inn i bilen med en datamaskin og noen touch skjærmer baki. Vet ikke hva mere jeg skal si for i dag, bortsett ifra at spilleren som sitter i bilen er en Alpine 9855R. Diskentene skal støypes på a stolpene og anlegget kommer til å trekkes i Alcantara, semesisk skinn og kanskje litt vinyl. Jeg jobber nå på denne bilen nesten vær dag etter jobb, og i helgene.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil ;) hehe

Demping demping og atter demping..

Skulle jeg hatt MYE bass i den bilen hadde jeg gått for bandpass.. Om ikke bandpass passer elementene dine, så er elementene mot seteryggen og så lage hull i midt arlenet er grei løsnng.. Så tror jeg jeg hadde kjørt portene opp gjennom de orginale hullene i hatte hylla.. Jeg har prøvd bare med kasse løst i bagasjen på bilen min, RF T112D4 med 1000watt.. funker heller dårlig syntes jeg.. har mere bass med den 10" jeg har nå som er montert tett mot seteryggen..

nevnte jeg demping? hehe

http://www.nccn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider