Gå til innhold

Bilen er tungstartet når varm..

Ranger emnet

volvofanatist

Anbefalte innlegg

Bilen er mye verre å starte når den er varm..

Motoren er en b230a volvo..

Kan være en eller begge puls-air ventilene som ikke tetter. Når de står åpne suger den inn luft fra eksossiden istedenfor gjennom gasseren, tror jeg det var..

Faren min hadde akkurat samme symptomene på sin B230a, og da var det disse..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 780V8 sa, garantert pulsair-ventilene som trøbler. Ta av slangen som går fra eksossiden og inn på luftfilterslangen. Starter bilen lett da, så er det strengt tatt å koble fra denne slangen permanent og tette. Vinkork fungerer bra på eksossiden, og slike "interiør-klips" som man fester paneler ol i bilen med er fine til å blokke hullet på luftfilterslangen.

Jeg hadde tatt vare på slangen, da du vil få høyere co-måling med denne bortkoblet på en eventuell eu-kontroll.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like sansynlig at det er varmstartventilen som er gåent, det går to slanger inn på forgasseren, inn på den svarte plasten der hvor luften kommer inn tror jeg. ventilen sitter på torpedoveggen. På stasjonsgona jeg hadde var det den ene slangen som hadde sprekt.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takker for bra svar.. hadde litt tru på pulsair greiene jeg og.. Men skal sjekke det ut til uka.. Har vanskelig for å tru at det er dysene, da det er gasser motor..

Og ahdde den sugd falskluft hadde jeg nok skjønt det trur jeg.. da ville den dessuten vært tungstartet når den var kald og ville jeg tru..

Men takk for svar!

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider