opelatle Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Har lakkert en bakskjerm og etter at jeg hadde lagt klarlakken så jeg at det var noen prikker på skjermen der det virket som at klarlakken bare "skled" unna :wonder: Baselakken dekket fint. Noen som kan si meg hva dette er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dailies Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Jepp dette høres ut som du har silikon på det du lakerte.Du trenger ikke ha påført silikon,noe en vær oppegående person ikke normalt gjør, men det kan ha vært silikon eller olje i noe av det du kansje har vasket med,,, knsje en sprøytetåke du har vasked med whitespirit,, mit råd er og matte ned med 1200 papir, (vannslipe) og laker en gang til, 1200 er soppas fint at du ikke ser ripene papiret lager i lakken. Jeg ha selv hat problemet, ogmatta ned med 1000, og det ble strøkent etterpå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Jeg la base og klarlakk vått i vått så jeg vasket ikke med noe mellom base og lakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 kan skyldes mye rart... har du bilde? Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Jeg la base og klarlakk vått i vått så jeg vasket ikke med noe mellom base og lakk Kan få silicon i klarlakken selv om du ikke vasket basen, basen skal jo heller ikke vaskes da, men legge base og klarlakken vått i vått ??? basen må jo tørke før du legger klarlakken, skal ikke lagge klarlakk i våt base, da går det galt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 La klarlakken etter mellomlufting, tror det var det det heter, var det de sa jeg skulle gjøre der jeg fikk tak i lakk. Ser ikke noe problem etter at det har tørket. Hvor lenge bør jeg vente før jeg vasker bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 det er helt sikkert silikon du har fått, har opplevd at basen har klart seg og problemene kommer i klarlakken! silikon kan komme fra tidligere, f.eks et poleringsmiddel med silikon. må vaske bilen 2-3 ganger med silikonfjerner før 1.gangs sliping, og 1-2 ganger før grunn/lakk. kan også forekomme noe som ser ut som dritt/små luftbobler, og da må du tømme kompressoren for vann og få på et skikkelig vannskillefilter. mao vann i lufta! Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelatle Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Takker for alle svar. Får desverre ikke tatt bilde av det da jeg har lagt igjen kameraet på hytta. Noen som kan si meg hvor lenge jeg bør vente med å vaske og polere der det er lakkert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Høres ut som noe silikon el fett som har laget problemer ja, men du kan også få huller i klarlakken om du er for rask mellom hvert strøk slik at lakken under ikke har fått gasset tilstrekkelig fra seg. (Solvent-pop). Står masse om det her: http://www.autobody101.com/forums/about8134.html&highlight=pinholes. Når det gjelder hvor lang tid du bør vente med å polere etter lakking, kommer det veldig an på temperatur/tørkeforhold. Jeg polerer aldri før det har gått 3-4 uker. Enkelte venter lengre også. I mellomtiden går det an å bruke slike "finishing-glaze" produkter. (Bla 3M). Disse gjør at lakken kan fortsette å gasse fra seg. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg