Gå til innhold

TBI vinterprosjektet.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Litt stille her på forumet i det siste.

 

Jeg har jo ikke mekket så mye de siste 25 årene.......så nå når jeg skal starte på ny har det tatt tid å finne ut hva man skal gjøre.

 

400 hesters motoren er lagt på is......(takk for alle poster!)

 

På en kald kveld :-) går bilen nå fra 0-100 på en god bit under 8 sekunder, problemet er startene.....mye hjulspinn.......og det med 295 dekk :-)

 

Her er mitt prosjekt i vinter.

 

1. kjøpe en tbi 350 motor (ta deler fra denne motoren).

2. "porte" tbi insuget:

http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/ultimatetbi2.shtml

3. porte toppene:

http://www.ottawa-vdubbing.com/info/techtips/headporting/index.htm

4.Bygge om brensleregulatoren slik at jeg kan justere trykket:

http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/tbi-afpr.shtml

5.headers-catalysator-lyddemper. Kjøper dette fra Sverre kahrs. Jeg tenkte å kjøpe de billgeste delen direkte fra usa men går nå opp et "snepp". Prisen fra sverre kahrs var nære prisen fra summit........

6. nytt luftfilter....k&n

 

Dette vil kanskje gi en 50-60 hester (orginalt 210). Noen har sagt 60-80 men det tror jeg er altfor mye. Jeg trenger å gjøre noe med ecm:en, folk på nettet (http://www.chevytalk.org/threads/ubbthreads.php) mener at dette er okay.

 

Den nye (brukte) tbi motoren river jeg ned å renoverer. Jeg tenker ikke bygge en 383 motor, synes nokk bundraget i 350 er mer en nokk å jeg liker ikke at 383 har en lengre slaglengde.....

Den nye motoren vil nokk ikke bli ferdig på lenge, men det er tenkt at den skal bli 400 hesters motoren. Og det blir IKKE en forgassermotor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se du har brukt linken til tredje genrasjon mye. Husk en ting når det gjelder bygget ditt i forhold til camaro, bilen din er tyngere og kansje du skal tenke mer på dreiemoment en på hester, Husk hester er hvor fort du treffer fjellveggen, torque er hvor hardt du treffer.

Terje:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jeg vet om en som skal ta ut 350 tbi motor fra sin suburban og sette inn 350 LT1, han skal selge tbi motoren. Tror det går ann å få kjøpt den for en god pris. Forstod det sånn at du ikke hadde motoren enda.

 

Skal han kvitte seg med girkassa og fordelingskassa også, så fremt det er ne 4x4 da? spør han om pris??

terje

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg skrevet tidligere....;-)

 

det er ikke dreimoment jeg mangler i 350 motoren. okay det går å trimme vekk dreiemomentet, men en moderat trimning som jeg har beskrevet ,gir neppe mindre bunndrag......men takk for omtanken......:-)

 

Husk her snakker jeg om en MEGET moderat "dremel" trimning. noe som koster meg mer en litt tid og noen pakninger.........Men det er klart vet dere hvordan man får mer kubikk med en

dremel :-D

 

nå er bunndraget slik at 295 dekken bak slippe ganske lett, det er ikke mye vekt over dekken.

 

Stroker er sikkert morro men det koster for mye......men hvem vet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

 

Skal han kvitte seg med girkassa og fordelingskassa også, så fremt det er ne 4x4 da? spør han om pris??

terje

 

Skal prate med han når han kommer hjem, han er i statene enda og leiter etter LT1+T56 motor til meg :-) og seg selv. plus litt annet nips da.

 

Er ikke sikker på om det er 4x4 på den bilen, jeg tror ikke automaten som sitter på TBI passer rett på LT1, så jeg regner med at han skal bytte kassa og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBI er ikke en spesiel motor det er en helt vanelig motor som det er satt på et innsprutsystem, jeg kan ta min TPI unit og plassere på hvem som helst 305 eller 350 eller 400 eller 327 eller 286 dette går omverandre akkurat som sko på størrelse 43 passer alle fotblader med størrelse 43. TBI er et enklere system en TPI det er det hele, Jeg kan nesten putte en lt1 eller ls1 rett i min bil, jeg kan velge om jeg vil T65 eller 700r4 eller 400 kasse eller 350 kasse, dette er frie valg. Jeg kan også ta av mitt TPI/TBI system og sette på forgasser, på TPI må jeg bytte plenum, på TBI kan jeg beholde plenum og bare sette på en forgasser. :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår