stepside Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Hei Litt stille her på forumet i det siste. Jeg har jo ikke mekket så mye de siste 25 årene.......så nå når jeg skal starte på ny har det tatt tid å finne ut hva man skal gjøre. 400 hesters motoren er lagt på is......(takk for alle poster!) På en kald kveld :-) går bilen nå fra 0-100 på en god bit under 8 sekunder, problemet er startene.....mye hjulspinn.......og det med 295 dekk :-) Her er mitt prosjekt i vinter. 1. kjøpe en tbi 350 motor (ta deler fra denne motoren). 2. "porte" tbi insuget: http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/ultimatetbi2.shtml 3. porte toppene: http://www.ottawa-vdubbing.com/info/techtips/headporting/index.htm 4.Bygge om brensleregulatoren slik at jeg kan justere trykket: http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/tbi-afpr.shtml 5.headers-catalysator-lyddemper. Kjøper dette fra Sverre kahrs. Jeg tenkte å kjøpe de billgeste delen direkte fra usa men går nå opp et "snepp". Prisen fra sverre kahrs var nære prisen fra summit........ 6. nytt luftfilter....k&n Dette vil kanskje gi en 50-60 hester (orginalt 210). Noen har sagt 60-80 men det tror jeg er altfor mye. Jeg trenger å gjøre noe med ecm:en, folk på nettet (http://www.chevytalk.org/threads/ubbthreads.php) mener at dette er okay. Den nye (brukte) tbi motoren river jeg ned å renoverer. Jeg tenker ikke bygge en 383 motor, synes nokk bundraget i 350 er mer en nokk å jeg liker ikke at 383 har en lengre slaglengde..... Den nye motoren vil nokk ikke bli ferdig på lenge, men det er tenkt at den skal bli 400 hesters motoren. Og det blir IKKE en forgassermotor :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Jeg vet om en som skal ta ut 350 tbi motor fra sin suburban og sette inn 350 LT1, han skal selge tbi motoren. Tror det går ann å få kjøpt den for en god pris. Forstod det sånn at du ikke hadde motoren enda. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 Jeg har en motor på gang men er innteressert i alle forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 12, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2003 se du har brukt linken til tredje genrasjon mye. Husk en ting når det gjelder bygget ditt i forhold til camaro, bilen din er tyngere og kansje du skal tenke mer på dreiemoment en på hester, Husk hester er hvor fort du treffer fjellveggen, torque er hvor hardt du treffer. Terje:D Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Enig her...why not more cubic inches? skal vel ikke "varve" såå mye i en tung(?) pick up..... Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by Hersker Hans Jeg vet om en som skal ta ut 350 tbi motor fra sin suburban og sette inn 350 LT1, han skal selge tbi motoren. Tror det går ann å få kjøpt den for en god pris. Forstod det sånn at du ikke hadde motoren enda. Skal han kvitte seg med girkassa og fordelingskassa også, så fremt det er ne 4x4 da? spør han om pris?? terje Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 som jeg skrevet tidligere....;-) det er ikke dreimoment jeg mangler i 350 motoren. okay det går å trimme vekk dreiemomentet, men en moderat trimning som jeg har beskrevet ,gir neppe mindre bunndrag......men takk for omtanken......:-) Husk her snakker jeg om en MEGET moderat "dremel" trimning. noe som koster meg mer en litt tid og noen pakninger.........Men det er klart vet dere hvordan man får mer kubikk med en dremel :-D nå er bunndraget slik at 295 dekken bak slippe ganske lett, det er ikke mye vekt over dekken. Stroker er sikkert morro men det koster for mye......men hvem vet..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Originally posted by CamaroCab Skal han kvitte seg med girkassa og fordelingskassa også, så fremt det er ne 4x4 da? spør han om pris?? terje Skal prate med han når han kommer hjem, han er i statene enda og leiter etter LT1+T56 motor til meg :-) og seg selv. plus litt annet nips da. Er ikke sikker på om det er 4x4 på den bilen, jeg tror ikke automaten som sitter på TBI passer rett på LT1, så jeg regner med at han skal bytte kassa og. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 TBI er ikke en spesiel motor det er en helt vanelig motor som det er satt på et innsprutsystem, jeg kan ta min TPI unit og plassere på hvem som helst 305 eller 350 eller 400 eller 327 eller 286 dette går omverandre akkurat som sko på størrelse 43 passer alle fotblader med størrelse 43. TBI er et enklere system en TPI det er det hele, Jeg kan nesten putte en lt1 eller ls1 rett i min bil, jeg kan velge om jeg vil T65 eller 700r4 eller 400 kasse eller 350 kasse, dette er frie valg. Jeg kan også ta av mitt TPI/TBI system og sette på forgasser, på TPI må jeg bytte plenum, på TBI kan jeg beholde plenum og bare sette på en forgasser. :rolleyes: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2003 Trodde ikke T56 kassa fra LT1 passa på eldre 350r ?.. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 Motoren jeg har nå har sittet i en Corvette med t56 kasse på. Jeg kunne fått kjøpt begge deler men valgte kun motoren. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2003 jeg vil ha den kassa!! :-), den er vel sikkert over alle hauger. trodde man måtte ha konverteringsplate jeg, mente fettern til en kompis av meg brukte det når han monterte t56 på en gammel 350 med gassere. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Mener og huske at T56 som satt på LT1 og LT4 passer rett på de gamme 350 hele SBC serien. Men den som sitter på LS1 passer kun på LS1. T56 er laga av Tremec og konstruert av Getrag sån til opplysning, Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2003 Fine opplysninger, har stussa litt på tremec, trodde det var en annen kasse egentlig. Mente T56 er en Borg Warner kasse, kanskje borg warner er det samme som Getrag da? jaja, fet kasse hvertfall Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.