Dennis87 Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 hei en venn av meg har en Nissan Primera P11 (2000) modell som bruker godt over 1.0L-1.3L på mila på vanlig kjøring, noe som er nesten dobbelt så mye som normal. Har akkurat byttet plugger,sjekket lufttrykk i dekka, renset gassspjeld, sjekket luftfilter (k&n) og byttet olje uten at dette hjalp noe særlig. Nissan kjørte en diagnose på bilen, og fant ut at det var noe tull med bankesensoren, kan dette føre til høyt bensinforbruk? defekt lamdasensoren kan det vell også føre til høyt forbuk? noen tips om hva den kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 har du en tung høyrefot da? kjører du mye by-kjøring, dvs, mye start og stopp.. ta deg en tur på motorveien i 20 mil, så finner du ut forbruket, kjør pent! jeg fikk min gamle volvo ned i 0.72 på mila, kontra 1.1 - 1.4 på by og 2.7 på isbane kjøring Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lassjo Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Tror du burde skjekke lambdasonden!!! bytta den på en volvo 850 som brukte sinnsykt med bensin. Etter jeg fikk ny halverte jeg bensin forbruket på den!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruf Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Lambdasonden er nok et hett tips. Min Primera P10 (2.0) ligger på 0,90 - 1,00 l/mil på bykjøring, og en relativt ny P11 burde strengt tatt ligge under dette. Selvfølgelig avhengig av vekta på høyrefoten til sjåføren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer1986 Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 Luftmasse-måler kan det også være.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Mål avgassene på den. så ser du om den får for feit blanding. Kan være en feil i motorstyringa.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Lambda, lambda eller lambda :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 hva ble det da mann? Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg