mcbanan Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Vurderer en form for luftinntak i panseret mitt da innsugsluften er så jævli varm. Noen som har bilder av hva som ser bra ut på g3 når det gjelder luftinntak? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 anbefaler heller å få tak i skjerming mellom motor og luftfilter. noe lignende av den her: http://www.wjjeeps.com/kn_fipk.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Skjerming sammen med et rør som går ned til luftinntak i frontvanger bør funke.. Om du så den gamle Subaruen som gikk i Sogndal i fjor sommer med traktor-scoop, så er jo det også en mulighet.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Hehe, neei tror ikke det blir den varianten! Ingen som har en intercooler til meg da, så jeg slipper å bale sånn? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 anbefaler heller å få tak i skjerming mellom motor og luftfilter. noe lignende av den her: http://www.wjjeeps.com/kn_fipk.jpg Hvor hvor? :P Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Noen som vet åssen dim man bør ha på et slikt rør ned til fanger, og hva som er den mest egnede festemåten for slikt? Strips? Gjerne bilder fra folk som har dette.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 trenger vel ikke større enn det som sitter etter luftfilteret hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sYmpoZiuM Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Noen som vet åssen dim man bør ha på et slikt rør ned til fanger, og hva som er den mest egnede festemåten for slikt? Strips?Gjerne bilder fra folk som har dette.. jeg gikk på obs! bygg å kjøpte meg et 4" bøyelig isolasjonsrør ellerno, som egentli skal være fra badvifta å ut til veggen på hus:) kan bøye det helt greit til, og det strømmer endel luft gjennom et så bredt rør:) festa me strips, rett foran luftinntaket ner og nere bak fangeren, hvor det originalt er to plastdeksler... men de kutta jeg bare vekk.. så nå er det luft rett inn:) funker greit virker det som, har iskaldt filter hver gang jeg har kjørt langt, og hardt:) låg i 160km/t i ca 1 time i strekk i danmark for ei uke siden, når jeg stoppa var det like kaldt og godt:) skal allikevel fikse meg noe avskjerming da... men som sakt, det funker:) Siter Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro Audi A3 1.8T Ambition Golf 3 1,6 GL ...solgt... Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Ah, ingen dum løsning. Kjøpte et 55mm ventilasjonsrør jeg tenkte å prøve å få festa.. :) Turte ikke kjøpe noe større nå i første omgang siden jeg er litt usikker på plassen, så får heller vurdere flere rør etterhvert. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 i enden av røre mitt monterte jeg temp.måler for å se hvor kald lufta som strømmer til filteret er. ser at temp. begynner å stige så fort man stopper bilen av varmen fra motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Ikke dumt.. Nytt spørsmål; Er det noe effektiv måte å få deaktivert (f.eks egen sikring?) den forvarmergreia som ligger i bunn av luftfilterboksen? Hjelper lite at et rør blåser kald luft når det kommer varm luft inn fra undersiden.. (helst uten å fjerne alt sammen) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grønvold Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 hva med å fjerne hele boksen med tilbehør? jeg gjorde hvertfall det, men om det er lurt veit jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 eg har en intercooler som sitter på ein tdi-er. skal demonteres i slutten av denne eller begynnelsen av neste måned, viss du er interessert? Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Veldig interessert! Voss ja, da kan jeg jo hente den kjapt og da:) Mye skal du ha? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sportyman Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 er i god stand, og pottetett, må nett finne ut ka den koster ny. har egentli ikkje peiling på ka eg kan ta for den skjønner du. ja, voss er vel langs pendleruten din (bergen/lærdal)? så bør vel ikkje vere så veldig stort problem. :) Siter VW Golf 3 1,9 TDI (solgt) Saab 9-3 2.2 TID (solgt) VW Golf 1.8 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg