lavamakt Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Jeg har en corrado vr6 uten motor og gir på handa, denne kan jeg få for 12000kr. jeg har også en 94/95 2.8vr6 motor fra en golf med gir og lednings nett jeg kan få for 10000kr. I mitt hode blir dette regnestykket en billig corrado vr6, men passer 2.8motoren i corrado? evt. hvilket ledningsnett skulle jeg brukt, kan jeg bruke det som står i corradoen, på 2.8 motoren? Er det noen forskjell på motorene annet enn volumet og hk, eller er blokka, manifolder, tenning og alt annnet det samme? Hadde satt stor pris på om noen kunne svart meg på noen av disse spørsmålene. Jeg må handle før den 21.juli ellers blir det solgt. mvh. lavamakt Siter 2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X] 1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X] 1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Motoren passer i bilen, men tror du må bruke Corrado ledningsnett. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Sånn for å svare i løse luften, så mener jeg at forskjellen mellom 2.8 og 2.9 er noe innmat. Muligens annen veiv. Den amerikanske corradoen ble levert med kun 2.8. En i nabolaget skulle bytte ramlager på sin 2.9, men da fikk han en overraskelse. Lagrene var laget til 2.8, da måtte han modde. Mener også at stemplene er annerledes utformet for å øke motorvolum. Når det gjelder ledningsnett, så tror jeg du kan bruke det samme som sitter på golf. NB...Ikke sitèr meg. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norwegian-VR6 Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Ledningsnett skulle jeg tro passer rett på, uten ALT for mye mod. Forskjell på VR6 2.8 - 2.9 er minimale utenom boring. ECU/Hjerne er nok noe forskjell på så gammel VR6 som du nevner. Ellers alt likt. For å få dette til å passe i G60 raddo, så må du nok ha travers fra Corrado VR6 eller kasnje Golf VR6? Uansett, så hørtes dette billig ut, slik sammenlagt. Et hot tips til deg, er å skifte registerkjede med glideskinner og strammere opp/nede før du setter i motoren. Så slipper du å gjøre dette senere. Da må kassa av nemlig, og dette er en svakhet på VR6. Bytt dette, samt nytt termostathus/termostat så burde du ha motor i mange år til. En bra vedlikeholdt VR6, tåler mye juling. Fattige småunger og folk som gir faen er den verste fienden til en slik motor. Du skal ha penger til å drifte den. Ikke bare være kul å ha en utslitt dritt motor som du HATER fordi det er masse tull med den. Kjørt VR6 I snart 7 år, og har med hånda på hjertet bare hatt mindre problemer. Da vannpumpa,vannslanger,termostathus og slike service småting. Få deg en VR6 motor i Corradoen din, og få den motoren som passer best til bilen. Siter 1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HERBIE Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Jeg hadde en corrado vr6 for en stund siden. Den var ombygget fra G60. Og der var alt hentet i fra en golf 3 vr6. Absolutt alt.Lednings nett og hjuloppheng osv. Så det skal nok ikke være noe problem å bruke det ledningsnettet du har. Siter 74 Mod Golf 1 65 Mod T1 Boble 73 Mod T3 Variant X 84 Mod Polo Derby X 86 Mod "Racetech" Caddyen X 86 Mod Golf 2 "vinterbil" X 93 Mod Golf 3 GTI 16V X 91 Mod Corrado Vr6 X 99 Mod Golf GTI 20V Turbo X http://www.algard-gatebilklubb.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.