Gå til innhold

Kan du mye om bil?

Ranger emnet

StreetRacer1991

Anbefalte innlegg

For å spenne opp bilen på samlebåndet.

Mange gode forslag allerede, men sånn i farten innbiller jeg meg at det er ifm dypping i grunningsbad?

Det er litt forskjellige grunner, og også litt forskjell fra produsentene.

Begge er riktige men hovedgrunnen til at dette kom på 70-tallet var at det ble mere robotisering og pga antall akser på disse, lagde man diverse luker som gjorde tilgangen lettere for sveising og lakk.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm. Du mener at 3-eren hadde ca 130, mens 2,8-en hadde 145? Eller er det jeg som ikke følger med? :)

Det er lenge siden jeg fordypet meg i Ford, men 3-literen hadde mindre effekt enn 2,8-literen. Trolig var 3-literen eldre, og det er ikke sikkert den hadde innsprøytning en gang. Dessuten kan jeg ikke huske Granada 3,0. Capri derimot.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg fordypet meg i Ford, men 3-literen hadde mindre effekt enn 2,8-literen. Trolig var 3-literen eldre, og det er ikke sikkert den hadde innsprøytning en gang. Dessuten kan jeg ikke huske Granada 3,0. Capri derimot.

Aaaaakkuraaaaaat... Vel, da kan je vel like godt besvare spørsmålet som stilles i denne trådens tittel: nei, det har jeg åpenbart ikke! :)

*trer av i ufarlig retning for natten uten videre seremoni*

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaakkuraaaaaat... Vel, da kan je vel like godt besvare spørsmålet som stilles i denne trådens tittel: nei, det har jeg åpenbart ikke! :)

*trer av i ufarlig retning for natten uten videre seremoni*

Nå tror jeg vi skal vente til Granadagutt kommer med sine korrigeringer. Mine Ford-kunnskaper er ganske mangelfulle. Men sov godt Doktor :)

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er utstyret rollo for noe?

(jeg fikk det fortalt en gang, men husker pokker meg det ikke! mener det kun er på stv.)

Er ikke det et sånt bagasjeromstrekk à la rullegardinprinsippet? Det kan ha noe med "roll" å gjøre, og det er vel kun i bruk på stasjonsvogner.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det et sånt bagasjeromstrekk à la rullegardinprinsippet? Det kan ha noe med "roll" å gjøre, og det er vel kun i bruk på stasjonsvogner.

Dette er riktig Dr Juris. En dustete betegnelse for øvrig. Da jeg var i markedet for en Volvo 850 for åtte år siden sto det i noen av salgsannonsene at bilen hadde "dobbel rollo". Med det mente de at den både hadde nett mellom kupé og lasterom og dette bagasjeromstrekket. Bilen jeg kjøpte har forøvrig kun "enkel rollo".

Lenke til kommentar
Del på andre sider