Gå til innhold

Kan du mye om bil?

Ranger emnet

StreetRacer1991

Anbefalte innlegg

• Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Designet er av Ghia, og det var vel Ford/Cosworth som bygde den?

Hvilken bil var det som var raskest før Mclaren F1 ble testet, og hvor fort?

Skal gi deg ett svar jeg stakkar ;)

Lamborghini Diablo til 1992 da kom Bugatti EB110 i noen månder.

Så kom brittene med sin Jaguar XJ220 :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8

2.0

2.0 D

2.2 D

2.3 8v

2.3 16v

2.5 16v

2.5 D

2.6

3.2 AMG

Hvor mye HK i Golf 4 R32?

Det er 241hk! I U.S er den visst levert med samme effekt uttak som Audi TT, 250hk.

Hva er Tenningsrekkefølgen på en 4-sylindret motor?

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hypoid is the name given to a type of helical (spiral) gear. The main application of this is in a motor vehicle differential, where the direction of the drive carried by the propeller shaft (drive shaft) has to be turned through 90 degrees in order to power the driven wheels. Conventional straight-cut or spur-cut gears, with perpendicular teeth, are considered to be too noisy in use, and a normal spiral bevel does not always give sufficient contact area. The hypoid gear places the pinion off-axis to the crown wheel (ring gear) which allows the pinion to be larger in diameter. In a normal passenger car the pinion is always offset to the bottom of the crown wheel. This provides for longer tooth contact and serendipitously allows the propeller shaft that drives the pinion to be lowered, reducing the "hump" intrusion in the passenger compartment floor.

Hva er ulempen med og bruke Zinther clutch ( ufjæret ) kontra normal clutch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange liter er denne motoren på?

Boring= 81mm

Slag= 77.6mm

Sylindere= 4stk

Er dette en faktisk eller fiktiv motor? Jeg kommer ingen vei med denne; en Honda B16A er 81*77,4 og en Toyota 4A-GE er 81*77,7 i geometrien, og det er de eneste 1.6-literne jeg kommer på som har borring og slaglengde nært ovennevnte.

Jeg har også hørt at ABS står for "Anti Block System".

EDIT:

Spørsmål: Hva er et "boundry layer" i fluid dynamics-sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbrenningstrykket vil faktisk bøye ventiltallerken slik att ventil og sete har samme vinkel. derfor skal man ikke bruke slipepasta å slipe ventil slik mange tror, dette vil gi feil vinkel under forbrenning. så de så

d var gutten sin d;)

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider