Recaro Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Har hatt en litt små snål lyd, i bilen min, fikk det bare for et par dager siden.. :S Fikk høre av en kar at det var "ventildunking" els no sånt... han sa jeg skulle smøre dem... åssen i f*** smører man ventilene a ? han sa jeg skulle kjøre på med no tjukk olje.. meen hvor han mente var uvisst.. noen som har peil? er forøvrig en Hyundai Coupe 2,0 1997 mod, rullet 124 000... Kunne sikkert tatt det på Hyndai forumet meen er lite aktivitet der.. Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Høres ut som om forgasseren går tørr. Lønner seg å smøre den ovenfra, så olja renner nedover. Skru av ventildekselet og bare klin det jevnt utover. Ventildekselet sitter på toppen av motoren. Bruk blinklysolje. Den er tykk som tjære og renner ikke så fort av. Da kan du smøre sjeldnere. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Høres ut som om forgasseren går tørr. Lønner seg å smøre den ovenfra, så olja renner nedover. Skru av ventildekselet og bare klin det jevnt utover. Ventildekselet sitter på toppen av motoren. Bruk blinklysolje. Den er tykk som tjære og renner ikke så fort av. Da kan du smøre sjeldnere. tusen takk for tipset.. kom nettopp på hva han sa: var ikke ventil dunking, meen ventiltikking... går vel som det samme hehe.. Så jeg skal kline denne blinklys oljen på forgassern ? Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Høres ut som om forgasseren går tørr. Lønner seg å smøre den ovenfra, så olja renner nedover. Skru av ventildekselet og bare klin det jevnt utover. Ventildekselet sitter på toppen av motoren. Bruk blinklysolje. Den er tykk som tjære og renner ikke så fort av. Da kan du smøre sjeldnere. :lol: :lol: :lol: Men seriøst.. Lenge siden du har skiftet olje? kan være lurt å skifte den, eller kanskje kjøre på med no motorrens først og så skifte til en bedre olje.. hvis ikke dette hjelper så må du nok bytte ventil løfterne... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 :lol: :lol: :lol: Men seriøst.. Lenge siden du har skiftet olje? kan være lurt å skifte den, eller kanskje kjøre på med no motorrens først og så skifte til en bedre olje.. hvis ikke dette hjelper så må du nok bytte ventil løfterne... tror den burde ha ett oljeskift i snart... meeen er det at jeg ikke har peil på åssen man gjør det, og både min bilgale onkel og min praktiske far er på ferie... hehe Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Hvis kompisen din vet hvordan ventiltikking høres ut burde han kunne hjelpe deg å bytte olje også kanskje. Hvis ikke får du dra til et verksted. En oljeskift koster ikke mange kroner uansett. (Husk å bytte filteret også.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 tror den burde ha ett oljeskift i snart... meeen er det at jeg ikke har peil på åssen man gjør det, og både min bilgale onkel og min praktiske far er på ferie... hehe Dra bort på nermeste Felleskjøp-utsalg og kjøp en tube helsyntetisk sleggefett og et spettskaft (gummiert). Så bruker du spettskaftet til å presse sleggefettet mellom kammene og ventilløfterne. Kommer aldri mere ulåter i den motoren. :thumb Dra deretter til en servicestasjon og få byttet olje og filter på motoren, den nye oljen bør være Mobil 1:cool: Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 :hvaskjera Folk skal ha bil og lappen....men holde den grunnleggende i stand skal de ikke kunne..? Ikke rart det er mye ulykker ute å går... På tide å få litt mer enn sikkerhetskontrollen inn i kjøreopplæringen,vel..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 :hvaskjera Folk skal ha bil og lappen....men holde den grunnleggende i stand skal de ikke kunne..? Ikke rart det er mye ulykker ute å går... På tide å få litt mer enn sikkerhetskontrollen inn i kjøreopplæringen,vel..? Hjelper ikke.. Enkelte klarer aldri å skifte lyspærer uansett hvor mye opplæring dem får. Gamle sjefen min hadde skikkelig ventiltikking, fikk beskjed om å peile olja, han så at det var lavt på pinnen og fylte etter. Fylte til det var rett under lokket på påfyllingaalacocaina Recaro: Hvilken bil har du, og hvilken motor? Er du i tvil ser du i vognkortet ditt, Jeg antar at du enten har for lite olje, for tynn olje eller slitte løftere. Alle tre tingene kan du gjøre noe med selv. Ville startet med å fylle en litt tykkere olje, f,eks 10w 40.. Å skifte olje er så enkelt at alle får det til. Søk etter "Hvordan skifte olje" elns. så får du opp en tråd her som beskriver hvordan du skifter olje, filter osv. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recaro Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Hjelper ikke.. Enkelte klarer aldri å skifte lyspærer uansett hvor mye opplæring dem får. Gamle sjefen min hadde skikkelig ventiltikking, fikk beskjed om å peile olja, han så at det var lavt på pinnen og fylte etter. Fylte til det var rett under lokket på påfyllingaalacocaina Recaro: Hvilken bil har du, og hvilken motor? Er du i tvil ser du i vognkortet ditt, Jeg antar at du enten har for lite olje, for tynn olje eller slitte løftere. Alle tre tingene kan du gjøre noe med selv. Ville startet med å fylle en litt tykkere olje, f,eks 10w 40.. Å skifte olje er så enkelt at alle får det til. Søk etter "Hvordan skifte olje" elns. så får du opp en tråd her som beskriver hvordan du skifter olje, filter osv. har en hyundai coupe 2.0 140 HK... 1997 modell... så på peilerpinnen i går og så at det lå litt over minimu, så jeg fylte på litt 10w 30, helsyntetisk olje, så jeg ihvertfall kunne bruke bilen litt i går kveld, meen olja var svart som kull når jeg peila, så blir nok oljeskifting på meg idag.. :/ Siter - "97" Hyndai Coupe, 2.0 140 - "89" modell fotgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg